Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

geboorte akte uit Ambarawa Nederlands -Indië 1920


Gonnie

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Forum,

Kan ik de geboorte aktes uit Nederlands - Indië online in zien. plaats Ambarawa

het gaat om een geboorte uit 1920 en de ouders van de boorling

groetjes van Gonnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het antwoord op deze vraag was me niet bekend, maar na wat googelen vond ik dit:

"De BS-aktes van Indië zijn niet overgebracht naar Nederland.. er zijn wel mormonenfilms gemaak, die je op aanvraag kunt zien ergens in Nederland"

"De mormonen hebben diverse registers verfilmd. Kijk eerst op de site van IGV en anders bij de mormonen. Als films gemaakt zijn heb je misschien kans bij CBG of anders via de site van de mormonen zoeken. Je kunt de films aanvragen en inzien bij CB of bij een van decentra van de mormonen in Nederland. Kosten ca 6 euro"

Ook in Ancestry komt de plaatsnaam voor, als je een naam hebt wil ik wel kijken. Mogelijk valt het geboortejaar nog onder de privacy.

Zie verder

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Helaas, niets op Ancestry,waarschijnlijk dus ook niet bij de Mormonen, is ook logisch nadat ik ook deze site vond:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Er zijn geen gegevens bewaard gebleven van geboorte 1920

Misschien kun je contact opnemen met de beheerder van deze site

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

die uit die periode gegevens heeft verzameld. Misschien dat hij je verder op weg kan helpen. Sorry dat ik je niet verder kan helpen. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Gonnie,

Ik neem aan dat je de volgende gegevens al hebt. Maar voor de zekerheid:

'verwijderd ivm privacy'

De vermoedelijke vader C.Tim was toen niet getrouwd. Hij trouwt vòòr 1926  met D. van Gorkum.

Bron: regeringsalmanak Ned Indie 1815-1942.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Voor sommiger opzoekakties kun je schrijven naar het Nationaal Archief van Indonesie, maar in dit geval lijkt het me weinig kans va slagen te kunnen geven omdat mogelijk ook geboorteaktes daar ook een bepaalde niet openbaarheidstermijn zullen hebben. Is de persoon waarvan je de geboorteakte zoekt in Nederland overleden? Dan zou een persoonskaart meer duidelijkheid kunnen geven. Of de huwelijksakte van de ouders natuurlijk, want daar staat het eerder erkende kind ongetwijfeld bij.

Arsip Nasional Republik Indonesia

Adres:

Jalan Ampera Raya

Cilandak Timur

Jakarta 12560

Indonesia

Telefoon: +62 (0)21 78 01 27 18

E-mail: anri.go.id">infoanri.go.id

Naar mijn weten (maar ik moet dat opzoeken) dienen verzoeken aan het Arsip National via Buitenlandse zaken te lopen. Mocht je belangstelling daarvoor hebben laat het even weten dan zoek ik het op.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik maak er een zootje van met al die aparte reacties. Sorry.

Eerst het adres:

Aktes opvragen uit Indonesie gaat via het Ministerie van Buitenlandse Zaken

Postbus 20061

2500 EB Den Haag

telefoon 070-3486486

in een verzoek moet je uit de doeken doen wat je nodig hebt en vragen om dit door te geleiden naar de Ambassade in Jakarta,

Verder vond ik zojuist bij OGS:

Achternaam Tim-van Gorkum

Voornamen Douwtje Voorletters D.

Geboorteplaats Harlingen Geboortedatum 18-11-1888

Overlijdensplaats Batavia, kamp Tjideng Overlijdensdatum 27-07-1945

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zo, mooi werk, compliment.

(je eerder geplaatste bericht kun je aanpassen met het knopje "Verander", maar het komt wel over, hoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt, Ludmilla.

Cornelis Tim 29-04-1883 Amsterdam. In 1912 naar NOI

Ouders Andries Pieter Tim 14-04-1855 Amsterdam, overleden 30-06-1921 Amsterdam

gehuwd op 10-05-1879 te 's Graveland met

Anna Jozepha Elisabeth van Es 07-01-1856 's Graveland

Gezin had twee zoons en twee dochters (zie gezinskaart stadsarchief Amsterdam)

www.stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/archiefbank/indexen/index.nl.html

Monica had in ieder geval nog een broer Ronnij geboren in Tjikaso bij Soekaboemi.

Deze kinderen kwamen in 1932 resp 1934 bij hun oma wonen.

Zie hiervoor bevolkingsregster den Haag. Ook de kaart van hun grootmoeder Anna Jozepha Elisabeth is in te zien.

www.denhaag.digitalestamboom.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Goede Morgen Bart, en Ludmilla,

Binnen een dag Antwoord op mijn vraag super, was al jaren aan't zoeken. heb de Persoons kaart van haar man opgevraagd die is in 2008 overleden.Wist ik niet

Hij was de jongste broer van mijn Vader, maar er was tussen hen al jaren geen contact . Dat komt in de beste families voor.

Heb nu zomaar de ouders en Grootouders  van Monica . gl& gl&.

Kan ik mijn boompje afmaken,ben hier erg blij mee.

groetjes van Gonnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bart,

Heb ook de huwelijks akte van haar ouders gevonden

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Noord-Hollands Archief

Algemeen Gemeente: Amsterdam

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: reg.6F;fol.14v

Datum: 16-09-1924

Bruidegom Cornelis Tim

Leeftijd: 31

Geboorteplaats: Amsterdam

Bruid Douwtje van Gorkum

Leeftijd: 35

Geboorteplaats: Harlingen

Vader bruidegom Andries Pieter Tim

Moeder bruidegom Anna Josepha Elizabet van Es

Vader bruid Hendrik van Gorkum

Moeder bruid Pietje Steensma

Nadere informatie beroep Bg.:assistent bij een rubberonderneming

groetjes van Gonnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mooi, zo wordt het plaatje aardig compleet. Succes,

Ik heb je een PB gestuurd voor geval je de gezinskaart Tim zou willen ontvangen.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bart,

PB ontvangen en antwoord gegeven.

Nog bedankt

groetjes van Gonnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • Forumleden Groep

Beste Gonnie en Bart,

Toevallig zag ik tijdens het googlen op de naam Tim deze topic.

Ik ben de kleinzoon van Ronnij Tim, de broer van Monica 'verwijderd ivm privacy' en eveneens bezig met een stamboom.

Hartelijk dank voor de informatie die jullie reeds in dit topic hebben gezet. Graag zou ik meer te weten willen komen over de moeder van Monica en Ronnij Tim, dit is een indonesische vrouw. Hebben jullie enig idee hoe ik het beste haar naam en gegevens kan achterhalen?

Groet, Rene Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Rene,

Nee ik heb geen naam gevonden van de moeder van Monica en Ronij,

Ik heb de PK kaart van mijn Oom Jan Hamelink ,daar staat alleen op wat wij al weten geboortedatum van Monica en erkent door C, Tim. en hun Trouw datum 'verwijderd ivm privacy' ,

Het kan zijn dat Monica nog leeft,maar waar???

groetjes van Gonnie Hamelink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Er is van Monica een -nog niet openbare- persoonskaart bij stadsarchief Amsterdam. Dat houdt in dat zij na 1994 is overleden en op dat moment nog in Amsterdam woonde. Want anders was er alleen een archiefkaart van haar geweest. Heeft iemand al eens persoonskaarten van haar en haar man opgevraagd bij CBG?

In de telefoongids komt geen Tim voor met de juiste voorletter. Kan zoeken op naam van haar man nog tot enig resultaat leiden?

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Indien Ronnij Tim, de broer van Monica 'verwijderd ivm privacy' al is overleden kan zeker een persoonskaart van hem worden aangevraagd. Verder moet het na overlijden van betrokken persoon mogeliijk zijn een volledig afschrift van de huwelijksakte aan te vragen.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bart,

Van haar man Jan Hamelink mijn Oom ik een pk kaart van het cbg, daar staat alleen in dat mijn Oomop 27-11-2008 is overleden in Amsterdam,

toen leefde Monica nog, volgens mij zat zij in een verpleeghuis,

Misschien kan Rene een pk van zijn grootvader aanvragen.

groetjes van Gonnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Is het jullie bekend, dat familie tot de tweede graad, rechtstreeks bij de laatst bekend zijnde Gemeente, de gegevens kan opvragen?

Wel een eigen ID overleggen. Meestal moet dat schriftelijk maar soms lukt het ook op deze manier bij de studiezaal van het Stadsarchief Amsterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Vraag bij de gemeente, als dat de enige weg wordt voor informatie,  wel een volledig afschrift en geen uittreksel. Ik weet niet wel wel en niet op een uittreksel wordt vermeld, maar als de gegevens die je zoekt ontbreken heb je je geld voor niets uitgegeven.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hartelijk dank voor jullie reactie, rest mij dus niets anders dan rechtstreeks naar de gemeente te gaan en daar een volledig afschrift op te vragen van Ronnij Tim, hij is in 2007 overleden. Ik ben benieuwd of daar nog ontbrekende informatie op staat.

'verwijderd ivm privacy'

Groet, Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Misschien mis ik wat.  Maar je kunt toch ook een persoonslijst (was persoonskaart) van hem aanvragen.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bart heeft gelijk. Nu blijkt dat Ronny is overleden (langer dan twee jaar), kun je zijn gegevens opvragen, zie

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Het blijft een uittreksel. Voor uitgebreide informatie en informatie van levende familieleden, blijft de mogelijkheid voor een verzoek aan het archief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste leden,

Een aantal berichten in dit onderwerp hebben we moeten aanpassen door het plaatsen van privacy gevoelige informatie. Op dit forum nemen wij de privacy wetgeving in acht (

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

).

Wij vinden dat aanpassen erg vervelend om te doen en voorkomen het liever.

Wij begrijpen als collega onderzoekers heel goed het enthousiasme wanneer we een vraag kunnen beantwoorden en een mede-forumlid verder kunnen helpen.

Mocht het voorkomen dat het gegevens betreft van personen die nog in leven kunnen zijn plaats die niet op dit toch openbare forum, maar stuur een PM.

Door op de profielnaam naast een bericht te klikken en dan op 'stuur een PM' kunt u via het forum met elkaar mailen, zonder persoonlijke e-mail adressen te hoeven uitwisselen. Uw email adres bekend maken kunt u op ieder gewenst moment zelf bepalen.

Met een genealogische groet,

sadminF - beheerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...