Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Overlijden Adriana Vernout


Gast Masje II

Recommended Posts

Gast Masje II

Geachte forumleden,

Al jaren zoek ik nog wat genealogische informatie over Adriana Vernout.

Zij is geboren Haarlem 12 maart 1796 (dochter van Arent Vernout en Steventje van Dam);

huwde (1) Haarlem 4 maart 1818 Ernst Adolf Ferdinand Wenzel; (kind uit het huwelijk: Charlotte Henriette Caroline Wenzel)

huwde (2) Haarlem 25 juli 1821 Michael Hendrik Lem; (kind uit het huwelijk: Willem Hendrik Lem)

huwde (3) Haarlem 30 januari 1833 Johannes Jacobus Mokcaarts; (kind uit het huwelijk: Henricus Josephus Johannes Mokcaarts)

Sinds 1838 gaat zij als weduwe verder.

Tot eind 1860 kan ik haar nog volgen wanneer zij op 5 oktober 1860 uit het bevolkingsregister van Zutphen wordt geschreven en naar Haarlem is vertrokken. Dan houdt haar spoor op. Bij mijn bezoeken aan het Noordhollands Archief heb ik daarover niets in haar (voorlopige) laatste woonplaats Haarlem kunnen vinden.

Mijn vragen zijn:

- Waar heeft zij in 1860 zich in Haarlem gevestigd?

- Waar en wanneer is zij overleden?

Bij voorbaat hartelijk dank.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Op 9-7-1856 is ze woonachtig aan de Kruidenlaan? tijdelijk woonachtig te Zutphen en aanwezig bij het huwelijk van haar zoon Hendrik Josephus Johannes Mokcaarts uit haar derde huwelijk

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Op 15-5-1861 is ze woonachtig in Haarlem en aanwezig bij het huwelijk van haar zoon Willem Hendrik Lem, zoon uit het tweede huwelijk

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Ludmilla,

Hartelijk dank voor je reactie.

Zij was in 1856 woonachtig in Koudenhorn, een straat gelegen langs de Spaarne in Haarlem. Bij het huwelijk was haar zoon Henricus Josephus Johannes was zij niet aanwezig, maar gaf via een notariële akte toestemming tot het huwelijk.

Het is goed dat je mij nog even attendeerde op het tweede huwelijk van Willem Hendrik Lem, waar zijn moeder Adriana Vernout ook aanwezig was. Dat gegeven heb ik niet in het verhaal verwerkt en zal dat alsnog doen.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...