Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Van der Sloot - Amsterdam en Utrecht


Ozlady

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Voor Leonardus vd Sloot (“op de vaartâ€) en Pieternella van Schellenberg heb ik de volgende dochters gevonden:

- Cornelia geb ca 1768, ovl 13-3-1839 X Machiel ("Jan" bij ovl van Cornelia) van Ingen

- (Joh)Anna geref gedoopt 15-6-1783 Domkerk, Utrecht, ovl 13-4-1852 te A'dam X Christiaan Krijts

- Maria Pieternella herv gedoopt 24-11-1786 te A’dam X? Hendrik Baardt

Op 16-11-1768 te Utrecht is Pieternella vermeld als “huisvrouw van Van der Sloot, lidmaat, wonende Visserssteegjeâ€, dus ze is dan al met Leonardus getrouwd.

Vraag 1: Waar en wanneer zijn Leonardus en Pieternella geboren, getrouwd en overleden?

Vraag 2: Waren er meer kinderen?

Christiaan/Krystjaan Samuel Krijts/Krijs/Kreijtz en Anna van der Sloot krijgen vanaf maart 1807 4 kinderen te A’dam (ie Kristiaan, Dirk, Pieternella Hendrika en Maria Pieternella) en in 1814 nog een levenloos kind te Utrecht.

Vraag 3: Kan iemand een huwelijk vinden voor dit echtpaar. (waarschijnlijk te A’dam)

In maart 1806 hebben Gerrit Swabe en Anna van der Sloot een zoon Johannis te A'dam. Deze Johannis trouwt later met Fijtje Van Der Meulen en overlijdt 23-11-1870 te Amsterdam

Vraag 4: Is dit dezelfde Anna die exact een jaar later met Kristiaan een kind heeft?

Alvast bedankt

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Sylvia,

Het ziet er naar uit dat iemand voor jou het Utrechtse archief zal moeten bezoeken. Van de DTB van de stad Utrecht uit die tijd is niets online.

Wel vond ik een Anna als weduwe van met J. SWABE terug bij huiszittenhuizen:

349-866-1009

ingeschrevene:

[van der] Sloot, Anna

    * partner:Swaben, J.

Archief van het Nieuwezijds en het Oudezijds Huiszittenhuis en van de Regenten over de Huiszittende Stadsarmen

Huiszittenhuizen: NL-SAA-3054094

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Deze Swaben is dus voor of gedurende het jaar 1816 overleden. Vraag is of dit "jouw Gerrit" is en dat er abusievelijk de naam van de zoon is geschreven of zou het nog en Anna zijn?

Wilde je het niet onthouden, ook al helpt het niet je vragen te beantwoorden.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Silvia,

boekdeel   T 7 - 1

bladzijde 1947

straat Oostenburgermiddenstraat

voormalige straatnaam Oostenburgerstraat, Grote

voornaam Anna

vadersnaam

achternaam Sloot, van der

geboortedatum 1783-06-15

geboorteplaats Utrecht

burgelijkestaat Weduwe/naar

geloof Nederlands Hervormd

ingekomen 1845-00-00

overleden

vertrokken 1851-09-20 

en deze zag ik ook

Detail resultaat: (Partner)

Bron Burgerlijke stand - Overlijden

Archieflocatie Het Utrechts Archief

Algemeen Toegangnr: 481

Inventarisnr: 429

Gemeente: Utrecht

Soort akte: Overlijdensakte

Aktenummer: 1076

Aangiftedatum: 27-09-1813

Overledene Jan van Gorkom

Geslacht: M

Overlijdensdatum: 25-09-1813

Leeftijd: 51

Overlijdensplaats: Utrecht

Vader N.N.

Moeder N.N.

Partner Anna van der Sloot

Relatie: gehuwd met

beroep

ingekomen 1845-00-00

overleden

vertrokken 1851-09-20  

groetjes van Gonnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Kèren

Ik kan hun zoon Johannis op de akte terug zien Het lijkt er niet op dat het dezelfde persoon is. "Mijn" Anna schijnt een paar jaar jonger te zijn (maar 't is niet een groot leeftijdsverschil) . Ook leeft haar echtgenoot Christiaan dan nog, dus had ik die wel op deze akte verwacht (al verdwijnt deze ca 1830 wel met de noorderzon volgens de trouwakten van zijn zoons).  Ook de andere kinderen staan er niet op. Ik vraag me af wie zij dus wel is ... ze kan natuurlijk wel familie zijn geweest.

Ik vermoed trouwens dat je hierbij een van mijn vragen hebt beantwoord, al moet ik nu wel voorzichtig zijn met 2 parallelle Anna's.

@Gonnie

Ik had die bevolkings registers ook al gezien en er dankbaar gebruik van gemaakt. Ik heb geen idee wie die Anna vd Sloot, partner van Jan van Gorkom is. Zou natuurlijk best wel een nicht of tante kunnen zijn geweest.

Allebei, bedankt voor het meedenken

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...