Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Huwelijk Cornelis Tempelaars x Isabella Bogers


Gast Peter Buyk

Recommended Posts

Gast Peter Buyk

Cornelis Tempelaars wordt geboren op 12-03-1848 te Halsteren als zoon van Adrianus Tempelaars en Anna Cornelia van Wijk.

Cornelis Tempelaars overlijdt op 28-11-1932 te Halsteren.

Isabella Bogers wordt geboren op 29-07-1848 te Ossendrecht als dochter van Jan Baptist Bogers en Anna Maria Machielsen.

Isabella Bogers overlijdt op 22-08-1937.

Op 02-10-1876 vindt ik Cornelis en Isabella terug in Ossendrecht in het Bevolkingsregister met de aantekening dat hun vorige woonplaats Amsterdam was, hier staan ze als gehuwd vermeld.

Op 25-10-1878 vindt ik het echtpaar terug in Halsteren.

Vermoedelijk zijn ze in Amsterdam gehuwd, maar ik kan daar niets terug vinden, heb de zoektocht ook uitgebreid naar Belgie, maar ook daar kan ik hun niet terug vinden.

Wie kan mij verder helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Peter,

Heb je in de bevolkingsregister van Halsteren en Ossendrecht ook gekeken waar beiden naar toe zijn vertrokken.

Bij Isabella Bogers staat vermeld (zie deel B blad 210 nr. 2). Kan deze niet vinden in Ossendrecht

De bevolkingsregister van Halsteren is te uitgebreid om in korte tijd iets te vinden waarin Tempelaars staat vermeld. Mocht je de pagina's weten, dan kan ik verder gaan zoeken.

Probeer aan de hand van de bevolkingsregisters van beide plaatsen te achterhalen waar beiden naar toe zijn gegaan.

Dat is de enige kans om hun huwelijk te kunnen achterhalen.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peter Buyk

Register van ingekomen en vertrokken personen, 1869-1880, Halsteren, blz 20 rechterzijde

Volgens bovenstaand register in Halsteren is Cornelis Tempelaars op 16-06-1876 vertrokken naar Amsterdam, hij was op dat moment van beroep Arbeider en was nog ongehuwd.

Ga nu proberen de vertrek datum van Isabella Bogers te achterhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peter Buyk

Kom in Ossendrecht een geboorte tegen van Anna Maria Tempelaars

Geb: 28-08-1877

Ovl: 13-05-1877

Dit zou betekenen dat het huwelijk heeft plaats gevonden tussen 16-06-1876 en 13-05-1877, dit is een tijdspanne van maximaal 11 maanden en waarschijnlijk nog minder.

Krijg steeds meer het vermoeden dat het huwelijk in Amsterdam is voltrokken, maar in het stadsarchief in Amsterdam kan ik online helemaal niets terug vinden van Cornelis Tempelaars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Peter,

Er klopt iets niet met de geboorte en overlijden van hun kind in Ossendrecht

Geboren 13 mei 1877 en overleden 28 augustus 1877

Het zoeken naar het huwelijk, waarschijnlijk in Amsterdam is verkort naar ongeveer VIER maanden.

Je gegevens zijn namelijk:

Cornelis Tempelaars is op 16 juni 1876 uit de bevolkingsregister van Halsteren geschreven en vertrokken naar Amsterdam.

Het echtpaar Tempelaars-Bogers is op 2 oktober 1876 in de bevolkingsregister van Ossendrecht ingeschreven en afkomstig uit Amsterdam.

Dat maakt al wat makkelijker om verder te gaan zoeken in Amsterdam of omgeving.

Misschien moet je maar eens een klein dagje in de volgende sites rondkijken "Huwelijken Amsterdam".

3 mei tot 23 augustus 1876

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

23 augustus tot 30 december 1876

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Zal nog even kijken bij index huwelijk Amsterdam 1876.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Peter,

Het huwelijk heeft in Amsterdam plaats gevonden.

In de index huwelijken Amsterdam 1876 kwam ik het volgende tegen:

Tempelaars, Cornelis      Bogers, Isabella        19/7          8          49v

Dat wil zeggen, dat ze in Amsterdam op 19 juli 1876 zijn getrouwd.

Onderstaand de link naar de betreffende pagina van de index

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Om de akte te raadplegen zal je naar de eerdere genoemde site moeten gaan om het in te zien.

Veel succes met het zoeken naar de akte.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Peter,

Hier dan de trouwakte, image 376

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peter Buyk

Masje, hartelijk dank voor alle genomen moeite, hebben we weer een mooi stukje van de puzzle compleet gekregen.

Was zelf ook al aan het zoeken geweest op familysearch, maar zonder resultaat, zal mezelf hiein toch iets meer moeten gaan bekwamen.

Ik heb nog wel een vraagje voor je, je geeft aan dat er iets niet klopt met de geboorte en overlijden van hun kind Anna Maria Tempelaars, klopt hier de geboorte of overlijden niet volgens jou, heb namelijk beide akte's online bekeken in Ossendrecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Peter,

Graag gedaan!

Geb: 28-08-1877

Ovl: 13-05-1877

Je laat de persoon eerst overlijden en dan vier maanden later wordt dezelfde persoon geboren.

Vandaar mijn correctie.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peter Buyk

Je hebt gelijk Masje, heb de datums per ongeluk omgedraaid, gegevens stonden op een kladje, normaal staat daar eerts de geboortedatum op en daarna de overlijdensdatum, maar bij deze notitie had ik eerst de overlijdensdatum gevonden en genoteerd en daarna de geboortedatum, de juiste gegevens zijn dus:

Geb: 13-05-1877

Ovl: 28-08-1877

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Ik weet dat 49v de linker paginanummer is, want de rechterkant is pagina 50.

Wat cijfer 8 betekent, zou ik niet weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...