Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Aart van Bostelen, overl. 1742


martijnvanb

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik ben op zoek naar een Aart van Bostelen.

Aart van Bostelen leefde in de 18de eeuw en misschien ook gedeeltelijk in de 17de eeuw. Aart heeft waarschijnlijk een tijd van zijn leven in Leiderdorp gewoond, in deze plaats is hij immers overleden.

Ik kan zeer weinig over hem vinden. Dit komt mede mogelijk doordat voor- en achternaam op diverse manier geschreven werden in de tijd van Aart. Zo zien we de voornaam ook geschreven als Aard, Aert of Aerd en de achternaam als Bosselen, Borsselen, Borstelen enzovoort.

Aart was op 22 juni 1738 getuige bij de doop van Harmanus Jacobsz van Bosselen ( Bostelen) en op 20 december 1739 bij de doop van Hermanus Jacobsz van Borselen ( Bostelen). Beiden gedoopt te Leiderdorp.

Op 17 januari 1742 is ( een) Aart ( geschreven als Aard) van Bostelen overleden in Leiderdorp.

Ik heb het vermoeden dat Aart een broer is van Jacob Hermansz van Bostelen waarna ik ook onderzoek doe.

In de archieven van Erfgoed Leiden kom ik niet verder als bovenstaande gebeurtenissen c.q. vermeldingen.

Ik zou erg geholpen zijn als ik andere gebeurtenissen/ vermeldingen van Aart van Bostelen zou vinden.

Kan iemand mij helpen in de zoektocht naar Aart van Bostelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...