Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Willem van der Pol, ca 1770 Amsterdam


jacqueline

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ziet iemand kans in Amsterdam de doop van Willem van der Pol te vinden?

 

Alle genoemde gebeurtenissen vinden plaats in Amsterdam:

 

Willem gaat 09-01-1801 in ondertrouw met Alida Annes en is dan 27 jaar. Zijn moeder Antje Schouten is getuige.

Het echtpaar krijgt de volgende kinderen:

Hendericus Johannes (1800), Albertus (1804), Anna (1807), Alida (1811), Margaretha (1815), Christina (1818), Willem (1822).

 

Willem heeft een broer: Hendrik. Deze is getuige bij de doop van Hendericus Johannes in 1800. Hij is 30-8-1799, 27 jaar oud, in ondertrouw gegaan met Anna Cornelia Carels. Zijn moeder: Johanna Scholten.

 

Willem is aangever bij het overlijden van Hendrik (08-01-1813), Hendrik is dan 41, Willem 37 jaar. Hendrik wordt hier een zoon genoemd van Willem van der Pol, zeeman, en Antje Heintjes. Zelf overlijdt Willem op 15-12-1841, 71 jaar oud, hierbij worden geen ouders genoemd.  Op beider ovl-akte staat dat ze zijn geboren in Amsterdam.

 

De opgave van Willems leeftijd is niet erg consistent, hij lijkt geboren zijn tussen 1769 – 1776. De twee opgaves van Hendriks leeftijd wijzen naar een geboorte in 1771 of 1772.

Ik heb echt op alle mogelijke manieren gezocht naar hun dopen maar kan ze niet vinden. Maar hopelijk zie ik toch iets over het hoofd, en lukt het iemand anders wel?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

ik heb de oorspronkelijke vraag nog niet kunnen beantwoorden, maar ik vermoed wel dat 18.04.1804 Willem van der Pol nog een ongedoopt kind liet begraven kort voor de doop van Allebertus [

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt voor het meedenken, ik ga er echter van uit dat dit één van de andere Willems van der Pol moet zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...