Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Winne-Treffers


Gast Masje II

Recommended Posts

Ben met de laatste loodjes bezig om de genealogie Treffers vanaf 1575-2011 zo compleet mogelijk te maken. Er ontbreken nog de nodige genealogische gegevens, dat ik nog niet in de archieven heb kunnen ontdekken. Hoop dat iemand de nodige antwoorden op mijn vragen kan geven en/of een verwijzing naar een archief.

Adriana Filippus Treffers, gedoopt Rotterdam 20 februari 1738 (getuigen: Jan van Oerst en Heijnderijna van Cleeff); woonde bij de Grote Kerk te Rotterdam; ondertrouw Rotterdam 28 april 1765, huwde Rotterdam 12 mei 1765 Hendrik Winne, gedoopt Haarlem 20 maart 1740 (zoon van Isaack Winne en Catharina van Kampen), woonde op de Grote Vismarkt te Rotterdam, koopman in tabak; woonde te Haarlem (1778)

Op 14 december 1766 compareerden voor notaris Izaak Vroombrouck te Rotterdam Hendrik Winne koopman in tabak en gehuwd met juffrouw Adriana Treffers enig kind van Marie van Cleeff verwekt bij Sr. Philippus Treffers en machtigt Gerrit Timmers wonende te Capelle om over te dragen aan Jan van Oers alhier ¼ part hooyland te Zuidewijn Capelle aan het Schipsdiep genaamd hoge en lage inlage groot 27 morgen 15½ hond gemeen en onverdeeld met Adriaan Oliviers.<Bron: Gemeentearchief Rotterdam, Oud Notarieel Archief Rotterdam, inventarisnummer 2861, folio 1407>

Op 7 mei 1778 compareerden voor notaris Van Rijp te Rotterdam Hendrik Winne wonende te Haarlem man van Adriana Treffers en Cornelia Treffers meerderjarige ongehuwde dochter wonende Rotterdam te kennen gevende dat hun schoonvader en vader Philippus Treffers bij zijn testament van 30 november 1741 voor notaris Silvergieter hen heeft genoemd als erfgenamen voor ¼ part. Dat hij op 1 april 1778 is overleden. Verklaren comparanten niet genegen te zijn de erfenis te aanvaarden en verklaren deze te abandoneren ten behoeve van degenen die wel willen aanvaarden.<Bron: Gemeentearchief Rotterdam, Oud Notarieel Archief Rotterdam, inventarisnummer 3147, folio 32>

Mijn vraag is:

Waar en wanneer is dit echtpaar overleden/begraven?

Heeft dit echtpaar kinderen gekregen?

Zo ja, kunt u mij de nodige informatie verstrekken?

Bij voorbaat hartelijk dank.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...