Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Van Selst-Treffers


Gast Masje II

Recommended Posts

Ben met de laatste loodjes bezig om de genealogie Treffers vanaf 1575-2011 zo compleet mogelijk te maken. Er ontbreken nog de nodige genealogische gegevens, dat ik nog niet in de archieven heb kunnen ontdekken. Hoop dat iemand de nodige antwoorden op mijn vragen kan geven en/of een verwijzing naar een archief.

Johanna Jans Treffers, gedoopt Sprang 14 april 1664; ondertrouw voor de Schepenen van Sprang 20 januari 1699, huwde voor de Schepenen van Sprang 11 februari 1699 Marcelis van Selst (Seelst), geboren ongeveer 1660 (zoon van Jacob van Selst en NN), jonge man van Besoijen en katholiek

uit dit huwelijk:

a Elisabeth van Selst, gedoopt NG Sprang 6 december 1699

b Jacob van Selst, gedoopt NG Sprang 10 juli 1701

c Anneke van Selst, gedoopt NG Sprang 2 december 1703

d Teunke van Selst, gedoopt NG Besoijen 1 maart 1705

e Jan van Selst, gedoopt NG Besoijen 1 augustus 1706

f Mary (Maria) van Selst, gedoopt NG Sprang 11 december 1707; ondertrouw Sprang 22 september 1731, huwde Sprang 14 oktober 1731 Matheus van Dalen, geboren Andel? ongeveer 1700 (zoon van Judocus van Daelen en Adriana Moescops)

g Een zoon (naam onbekend), gedoopt NG Sprang 26 februari 1710

h Jacobus van Selst, gedoopt NG Sprang 21 januari 1714

i Maria van Selst, gedoopt NG Sprang 29 mei 1716

Na het overlijden van haar ouders is zij een jaar opgenomen bij Peterke Jaspers.<Bron: Gemeentearchief Waalwijk, Rechterlijkarchief Sprang, inventarisnummer 63, folio 114v-121>

Op 7 februari 1687 was zij nog onmondig, maar met toestemming van de schepenen van Sprang als volwaardig persoon aanvaard.<Bronnen: Gemeentearchief Waalwijk, Rechterlijkarchief Zuidewijn, inventarisnummer 16, fiche 2; Theo Roubos, Sprang-Capelle>

Het echtpaar is alleen voor de schepenen van Sprang getrouwd.<Bron: Gemeentearchief Waalwijk, Rechterlijkarchief Sprang, inventarisnummer 64, folio 142v>

Mijn vraag is:

Waar en wanneer is het echtpaar Van Selst-Treffers overleden?

Wie kan mij meer gegevens verstrekken, zoals huwelijk en overlijden/begraven, over hun kinderen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...