Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Darli (?) in Amiens ca 1660


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Goedemorgen,

 

De oudst bekende voorouder in een van mijn takken is David Lewis. Hij is gedoopt in Frankenthal, in het huidige Duitsland. Zijn ouders waren Jaques LOAS en Marie DARLI. Ik hoor je denken "dan zijn ZIJ toch de oudst bekende voorouders?" eh .... ja en nee. Ik weet hun namen, maar verder eigenlijk niet veel.

Wat ik weet komt uit verschillende bronnen. Zo was bij de doop van David ene Ester Darli getuige, waar bij vermeld stond dat zij de vrouw was van Jean Batiste Carrer. Zelfde achternaam, dus misschien wel familie .... een zus of zo. 

Ester Darli en Jean Ba(p)tiste Carrer kregen in Frankenthal 5 kinderen tussen mei 1669 en juni 1673. Omdat Jaques Loas en Marie Darli in maart 1675 ineens opduiken in Leiden om daar een kind te laten dopen, zocht ik daar ook naar Ester .... en ja: ook zij laten in Leiden niet 1, maar 4 kinderen dopen. Marie is overigens alleen bij het 3e kind in Frankenthal getuige.

Bij het 1e kind van Ester in Leiden is ene Pierre Darly getuige, samen met Rachel Mougnie. Zij waren net 2 maanden eerder in Leiden getrouwd, waarbij zij Molenaers heette. De ondertrouw inschrijving bracht me nog meer nieuws: HIJ kwam uit Amiens!

Als hij de broer was van Ester (en dus ook van Marie) zouden ze allemaal uit Amiens kunnen komen en dat zou meteen verklaren waarom ik voor 1663 niets over de familie in Frankenthal kan vinden.

 

Ik heb nu dus na zoekwerk in Frankenthal en Leiden als broers en zussen aangemerkt:

Jean Darli, getrouwd met Ester Watelet (1 kind in Frankenthal, 1663)

Ester Darli, getrouwd met Jean Batiste Carrer (4 kinderen in Frankenthal, 4 in Leiden)

Marie Darli, getrouwd met Jaques Loas (3 kinderen in Frankenthal, 1 in Leiden)

Pierre Darly, getrouwd met Raechell Molenaers (1 kind in Leiden)

Jacques Darly, getrouwd met Marie Tourtreaux (9 kinderen in Leiden)

 

Franse doopinschrijvingen en/of akten van de burgerlijke stand kan ik nog wel lezen, maar daar houden mijn genealogische vaardigheden in het Frans zo'n beetje op. Kortom: ik weet niet waar ik moet zoeken om de link in Amiens te kunnen volgen. Mijn doel is er achter te komen waar de familie LOAS vandaan komt. Ze zullen ongetwijfeld anders geheten hebben, maar hoe dan en waar kan ik het vinden?

Wie kan me op weg helpen?

 

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...