Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Jan Jurriaens Metting(h) ca.1661 Oldenzaal


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Een van mijn stamvaders heet Jan Jurriaens. Hij gaat op 25-04-1687 in Amsterdam in ondertrouw met Aeltje Blancke.

De ouders van Jan blijken dood te zijn waardoor hij wort geassisteerd door Tomas Rijswijck. Jan was kistenmaker, was 26 jaar en zou van Oldenzaal zijn.

Ik heb in het hervormd doopboek van Oldenzaal gezocht naar een Jan met als vader Jurriaen, maar tussen 1656 en 1667 heb ik die niet kunnen vinden. Ik ben hem dus min of meer kwijt....

 

De kinderen van Jan en Aeltje blijken de familienaam Metting(h) te voeren, waardoor ik nogmaals die dopen in Oldenzaal heb doorgenomen, maar nog steeds geen passende doop heb kunnen vinden. Wat ik wel gezien heb is dat de naam Metting daar wel voorkwam in die tijd.

 

Aeltje Blancke kwam volgens de ondertrouwinschrijving uit Deutekom en was 24 jaar. Zij zou dus geboren moeten zijn rond 1663. Haar doop heb ik gevonden op 29-08-1660 in Doetinchem. Haar vader was Bernt te Blancke, maar haar moeder werd bij de doop niet genoemd. Uiteraard zou ik ook (onder andere) haar naam willen weten.

Wie kan me helpen de juiste boeken te vinden om de missende gegevens in dit verhaal te kunnen vinden?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...