Beheerder sadminF Posted March 4, 2022 Beheerder Share Posted March 4, 2022 Een onmisbare bron bij [beginnend] genealogisch onderzoek is de persoonskaart (1939-1994) en het CBG digitaliseert zes miljoen persoonskaarten en maakt ze doorzoekbaar. Vanaf 22 maart wordt er op Vele Handen "De laatste kaart" [van karton naar data] gestart om deze persoonskaarten doorzoekbaar te maken. Dus wie doet mee! Please login or register to see this link. Op Vele Handen kunt u vast Please login or register to see this link. gaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Cornelis Posted March 4, 2022 Member Group Share Posted March 4, 2022 Ik wil wel mee helpen bij het digitaliseren van de persoonskaarten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted March 4, 2022 Author Beheerder Share Posted March 4, 2022 Dag Cornelis, Dat is heel mooi, dat u wilt meehelpen. Het gaat de 22e maart van start op Vele Handen, als u daar nog niet bent aangemeld, kunt u dat alvast doen. Er staan twee weblinks in mijn eerst bericht. De eerste legt is uitleg van de CBG over dit project. De tweede is weblink is een oefening pagina van Vele Handen waar het indexeren van de persoonskaarten gebeurt, vanaf de 22e maart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Framegote Posted March 5, 2022 Member Group Share Posted March 5, 2022 ik heb ook wel tijd over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted March 5, 2022 Author Beheerder Share Posted March 5, 2022 Beste allemaal, Even voor de duidelijkheid, ik plaatste een nieuwsbericht, maar heb verder geen nadere informatie of kan geïnteresseerden verder helpen. 😊 Wanneer jullie interesse hebben, klik op de eerste link voor uitleg vanaf 22 maart komt het op VeleHanden te staan en kan de echte actie beginnen. De tweede link is om te oefenen op VeleHanden om te leren hoe het een ander werkt. Gewoon doen! 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts