Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

foto gezocht


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Uit de hele serie foto's die ik van mijn groot- en overgrootouders heb missen er wel een paar die wel mogelijk zouden moeten zijn.

 

Zo heb ik wel een foto van mijn overgrootvader Hendrik Schreuder, maar niet van mijn overgrootmoeder (zijn 1e vrouw) Elisabeth Jacoba Egberta Boneski.

EJE was geboren in Amsterdam op 01-08-1868 en trouwde op 17-11-1898 in Amsterdam met Hendrik Schreuder. Met hem hield ze het zo'n 11 jaar uit, want op 27-08-1909 gingen ze scheiden.

Ze hertrouwde pas op 08-10-1941 met Anne de Blauw, maar ze overleefde de oorlog niet. Ze overleed in Amsterdam op 16-06-1944.

Anne liet er geen gras over groeien, want op 03-08-1944 trouwde hij in Amsterdam met Cornelia Aletta Deijs.

 

Hendrik Schreuder hertrouwde in Bussum op 05-06-1913 met zijn (ex-)schoonzus Johanna Geertruida Elisabeth Boneski, met wie hij in 1936 een pension ging runnen: Pension Huize Boneski, aan de Generaal Karel van der Heijdelaan 5 in Bussum.

 

Ik zou dus graag een foto hebben van Elisabeth Jacoba Egberta Boneski. Ik denk er wel een te hebben van haar zus, de 2e vrouw van Hendrik Schreuder, maar om het zeker te weten zou ik die graag vergelijken met een andere foto.

 

Hopelijk heeft iemand een foto van haar gevonden in oude fotoboeken....

 

vast bedankt voor het zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder
Op 20-2-2022 om 11:58 zei Framegote:

Ik zou dus graag een foto hebben van Elisabeth Jacoba Egberta Boneski. Ik denk er wel een te hebben van haar zus, de 2e vrouw van Hendrik Schreuder, maar om het zeker te weten zou ik die graag vergelijken met een andere foto.

 

Hopelijk heeft iemand een foto van haar gevonden in oude fotoboeken....

Heb je je bericht al op de SVF FB pagina gezet? En zal ik het op de SVF twitter account delen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumleden Groep

Hé, ik dacht dat ik er al op gereageerd had.

Je mag het natuurlijk op twitter delen. Dan zal ik het op FB zetten (of in ieder geval eerst kijken of ik dat niet al gedaan heb)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder
2 uur geleden zei Framegote:

Hé, ik dacht dat ik er al op gereageerd had.

Je mag het natuurlijk op twitter delen. Dan zal ik het op FB zetten (of in ieder geval eerst kijken of ik dat niet al gedaan heb)

 

Gedaan, FB laat ik jou over. 😉

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...