Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Peter's Blog


Peter Miebies

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Iedere blogger vindt het leuk wanneer mensen zijn/haar blog bezoeken. Daarom maak ik graag gebruik van deze mogelijkheid om de aandacht op mijn blog te vestigen.

Hoewel er veel genealogische onderwerpen op mijn blog staan, vind ik het ook leuk om andere, wat kleinere historische gebeurtenissen op te rakelen en van wat context te voorzien. Ik noem er een paar:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

, de eerste KLM-piloot die dodelijk verongelukte

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

, het schip dat met 37 passagiers meer aankwam in Amsterdam dan het vertrok uit Tandjong Priok

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 die een piano bij Urk in zee dropt

De vondst van een geheim arrestantenboekje van de 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De wederwaardigheden van 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

enz.

De familienamen waar ik nog de meeste vragen over heb zijn Orie en Schultze, maar er zijn er meer, zie de button '

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

' op mijn blog

Er is ook een button die leidt naar de

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

.

De waarheid gebiedt mij nog te zeggen dat ik mijn blog ook wel eens heb misbruikt om er vakantieverhalen op te zetten. Maar die mag u gerust overslaan.

De url is

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

.

Bij voorbaat dank voor uw bezoek. En mocht u vragen danwel opmerkingen hebben, die kunt u onder elke post kwijt. En onder dit bericht ook natuurlijk!

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumleden Groep
Peter Miebies

Voor wie zich afvraagt wat mijn "blogplaatje" voorstelt en waar dat is, dit is de Haagse Wagenbrug die de (Dunne) Bierkade verbindt met het Groenewegje. Hij ligt in het verlengde de Wagenstraat. Het is een deel van een ansichtkaart van rond 1920.

Op de brug een elektrische tram van de HTM met wagennummer 28.

Rechts het koosjere hotel Kiek. De eigenaar daarvan is waarschijnlijk via familiebanden verbonden met de Leidse fotograaf Israël David Kiek. Hij was zeer populair onder studenten die, bij nacht en ontij, van zijn diensten gebruik maakten. Hier is de uitdrukking een kiekje maken ontstaan. Het is maar dat u het weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...