Member Group Petra Posted February 5, 2011 Member Group Share Posted February 5, 2011 Op 8 jan. 1818 trouwen te Hellevoetsluis Paul Jeune-Jean en Dina Nieuwentijd. Kan iemand misschien (ik neem aan: in Den Haag) voor mij de huwelijkse bijlagen bij dit huwelijk nazien en wat gegevens overnemen? Paul was geb. Vielsalm (prov. Luik) 20 okt. 1782, zn. van Paul Jeune-Jean en Maria Engelbert. Bij zijn overlijden werd zijn geboorteplaats overigens als Heusden opgegeven... Ik zou het op prijs stellen als die geboorte/doop geverifieerd kan worden in de bijlagen. Dina was geb. Groningen en hoewel de huwelijksakte haar - in 1818 - 23 jaar oud noemt, kan ik alleen een doop in 1792 vinden (ze was onecht en had alleen een moeder, Anna). Ook daar graag verificatie. Dina overleed in 1859 in de Ommerschans, maar van dat overlijden staan in GenLias geen details. Ik zal nog een vraag plaatsen in het topic Noord-Oost Nederland. Alvast bedankt... Petra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted February 5, 2011 Member Group Share Posted February 5, 2011 Petra, De huwelijkse bijlagen 1818 staan net niet op FS. Ons lid Jakkes heeft onlangs een opgave gedaan van de gefilmde batches. Misschien dat je aan hem de vraag kunt stellen of de wel gemaakte film Huw.-bijl. 1818-1821 [118206] beschikbaar is of komt. De doopgegevens die zo specifiek in de huwelijksakte staat omschreven van de bruidegom, zullen conform de bijlagen zijn, dus daar zou ik op vertrouwen. Er staan veel militaire gegevens van hem genoemd, misschien leuk om die ook eens na te zoeken. PS in zijn overlijdensakte staat dat hij is overleden te Veenhuizen, als militair kolonist (ook daar zijn gegevens te vinden) én dat zijn woonplaats was Heusden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jakkes Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 @Petra en @Ludmilla, Toevallig keek ik op deze tweat of hoe je dat ook noemen wilt. Het is mij niet bekend wanneer de ontbrekende films op FS beschikbaar komen. Wist ik het maar, dan had ik het zeker gemeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted February 5, 2011 Author Member Group Share Posted February 5, 2011 @Petra en @Ludmilla, Toevallig keek ik op deze tweat of hoe je dat ook noemen wilt. Het is mij niet bekend wanneer de ontbrekende films op FS beschikbaar komen. Wist ik het maar, dan had ik het zeker gemeld. Dank je wel, Jakkes! @Ludmilla: de geboortegegevens staan niet in de huwelijksakte (was dat maar zo) maar in de overlijdensakte, altijd een graadje minder betrouwbaar. Vandaar dat ik naar de bijlagen vroeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted February 5, 2011 Member Group Share Posted February 5, 2011 Joke noemt in je andere topic Please login or register to see this link. de link naar de overlijdensakte van Dina, de naam van haar man wordt daar geschrven als Jean Jeune. Op Please login or register to see this link. kun je hem onder die naam terugvinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted February 5, 2011 Author Member Group Share Posted February 5, 2011 @ Ludmilla: ja dit is de overlijdensakte, maar die had ik al. En inmiddels heb ik hem ook gevonden in de Kolonie. Norg, overlijdensakte, 26 juni 1861, aktenr. 98 Overledene: Paul Jeune Jean, geboren te Heusden op 20-10-1782; beroep: mil. kolonist; overleden te Veenhuizen (Norg) op 25-06-1861; oud: 78 jaren, zoon van NN NN en NN NN. Gehuwd geweest met Dina Nieuwentijd, overleden. NB. voorm. woonpl. Heusden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted February 5, 2011 Member Group Share Posted February 5, 2011 Petra Misschien is mijn bericht niet helemaal duidelijk overgekomen, Dina en haar man waren kolonisten en beiden inwoners in Veenhuizen, als je kijkt op de archieven van de kolonie, op Please login or register to see this link. en dan klikt op Veenhuizen, dan vindt je Dina terug met haar geboortedatum en haar man staat er onder dezelfde naam als genoemd in de overlijdensakte, Jean als voornaam en Jeune als achternaam. Onder de nummers zie je waar en waaneer ze verblijven binnen Veenhuizen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted February 5, 2011 Author Member Group Share Posted February 5, 2011 Ja hoor... ik had dat inmiddels gezien. Het gaat mij overigens om de echte geboortedatum, die bij het huwelijk overgelegd hoort te zijn, ter bevestiging van de (niet helemaal rotsvaste) doop die ik vond. De gegevens uit de kolonie-archieven zijn notoir onnauwkeurig, vandaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts