Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Gezocht "missing link" tussen Wiggert/Wiggerus Jans Cloppenburg &Tekke Wiggers Cloppenburg A'dam


B Volger

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

N.B. Deze vraag heb ik eerder gesteld op het Stamboomforum, hier: 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 Daar is toen geen uitkomst gekomen, wellicht komt dat hier wel.

Geachte forumleden,

Wellicht is dit een vervolgvraag op 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 vraag  te noemen, maar ik heb nieuwe informatie die alleen nog een soort hiaat, ofwel missing link, overlaat. Wiggert/Wiggerus Jans Cloppenburg in Amsterdam doopt samen met zijn vrouw Geritie Cornelis verschillende kinderen. Ik maak een overzicht:

Agatha 02-07-1701 getuigen: Neeltie Meese de Haen, Corn. Cornelisse de Groot

Jan 09-08-1703 getuigen: Cornelis Cornelisse de Groot, Neeltie Bartholomeus de Haen

Joannes 17-03-1705 getuigen: Cornelis Cornelisz de Groot, Neeltie Bartholomaeusz de Haen

Hendrick 23-11-1706 getuigen: Cornelis Cornelisse de Groot, Neeltie Meesen de Haen

Cornelius 06-07-1708 getuigen: Cornelis Cornelisse de Grot, Neltie de Haen

Alle kinderen RK gedoopt

Ik zoek dus de link met (vermoedelijk) zijn zoon, Tekke Wiggers (Kloppenburg) in Purmerend. Hij trouwt 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

met Lijsbeth Lourens/Koopmans. Bij de doop van Klaas, zoon van Hermanus/Harmen Werks, is Lijsbeth Louris aanwezig als getuige. Dit zou kunnen betekenen dat Harmen de broer is van Tekke.

Tekke doop als kinderen:

21-08-1760 Sijtje v. Tekke Werks m. Lijsbet Louwrens g. Marijtje Gons

29-05-1763 Willem v. Tekke Willems m. Lijsbet Louwerens g. Trijntje IJsebrant

21-06-1770 Sijtje v. Tekke Willems m.  Lijsbet Louwerens

30-06-1774 Cornelis v. Tecke Werks m. Lijsbet Lourens

13-09-1767 Louwers. Teekke Cloppenburg & Lijsebet Koopman. get: Trijntje Schippers

Ik denk dat Wiggert Jans en Tekke Wiggerts met elkaar te maken hebben door dezelfde achternamen, en omdat Tekke zijn patroniem  Wiggerts is. Ik probeer alleen te achterhalen op welke manier ze familie van elkaar zijn, het kan ook nog iets anders zijn dan vader-zoon. Wie kan mij hierbij helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...