Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Gezocht: huwelijk- en overlijdensdata van Jacobus Dubbelaar en Leuntje Lambersdochter Klok


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo samen,

 

Ik ben bezig met een "simpele" kwartierstaat voor mijn schoondochter van 8 generaties voorouders. Dat lukt redelijk snel, want dat staat immers voor het grootste gedeelte in de burgerlijke stand en is op te zoeken, zou je denken.

Nou, ik kom - vooral in de laatste twee generaties - nogal wat gerommel in de namen tegen, waardoor ze niet of met veel geluk te vinden zijn. Zo heette iemand die geboren was met de familienaam Vaarenhorst in de diverse registers ook Varenhorst, Farenhorst, Faarenhost, Varenhoek en soms zelfs Hendriks.... zonder familienaam. Erg lastig!

Nu zoek ik al een paar dagen naar gegevens over het echtpaar Jacobus Dubbelaar en Leuntje Lambertsdochter Klok. Zo staan ze op de doopinschrijving op 10 december 1797 in Katwijk (aan Zee). Ik heb ook de doop van doopgetuige Neeltje Dubbelaar geprobeerd te zoeken, maar van haar vind ik wel een aantal dopen (als moeder) en een overlijden op 7-7-1829, waarbij staat dat ze een dochter is van Dirk Dubbelaar en Lena Kwetstroo. Omdat ik het vermoeden heb dat Neeltje een zus is, of kan zijn, van Jacobus probeerde ik het via de namen van haar ouders ook, maar zonder positief resultaat.

Ik weet niet meer waar ik hun gegevens zou moeten zoeken, dus wend ik me tot jullie. 

Hun zoon Dirk trouwde op 23 juli 1822 in Katwijk met Dirkje Dane van der Bent en zijn beide ouders waren daarbij aanwezig.

 

Wie kan me helpen?

 

Groet

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Deze inschrijving?  

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Het huwelijk van Dirk is volgens mij 23-07-1820

met vriendelijke groet, Bart

bewerkt door Bart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

En deze gaarder inschrijving: 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

eerste huwelijk van Jacobus 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

eerste huwelijk van Jacobus 

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

eerste huwelijk Leuntje 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

eerste huwelijk Leuntje

 

met vriendelijke groet, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/monthly_2021_11/image.png.ec481fe3f54b2d9b57c5a2ee16f7d3e9.png" />

image.png.30a9671129c020bcb6e09ef3e4d4b7e5.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/monthly_2021_11/image.png.ac872288fb579280ea81a2d22fc30be2.png" />

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wow, Dank je Bart!

Heb je zitten bladeren? In de diverse indexen heb ik ze niet kunnen vinden en ik had het idee dat ik zo'n beetje alle mogelijkheden had benut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb inderdaad de indexen van het nationaal archief gebruikt. Maar niet hoeven bladeren. Echter de dopen waaronder die van jouw Dirk, daar klopt het e.e.a. niet van. In de index staat daar een andere vrouw genoemd, terwijl het wel goed in het doopboek staat.

 

Met vriendelijke groet, Bart

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
4 minuten geleden zei Bart:

Ik heb inderdaad de indexen van het nationaal archief gebruikt. Maar niet hoeven bladeren. Echter de dopen waaronder die van jouw Dirk, daar klopt het e.e.a. niet van. In de index staat daar een andere vrouw genoemd, terwijl het wel goed in het doopboek staat.

 

Met vriendelijke groet, Bart

 

dan zal ik daardoor op een dwaalspoor zijn gezet. Ik weet het ook niet. In ieder geval enorm bedankt!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik zou zijn tweede huwelijk maar kritisch volgen. Want de kinderen die in de index staan kunnen nooit allemaal van Leuntje zijn. Zoals je schreef: zij waren aanwezig op de bruiloft in 1820 dus verwacht je niet dat hij nogmaals is gehuwd, maar het is niet onmogelijk natuurlijk. Zijn Leentje is m.i. te oud voor de kinderen na 1800 geboren.

 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/monthly_2021_11/image.png.c38ffbc6da0c6d1f00e645a9ca32b82b.png" />

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
1 minuut geleden zei Bart:

Ik zou zijn tweede huwelijk maar kritisch volgen. Want de kinderen die in de index staan kunnen nooit allemaal van Leuntje zijn. Zoals je schreef: zij waren aanwezig op de bruiloft in 1820 dus verwacht je niet dat hij nogmaals is gehuwd, maar het is niet onmogelijk natuurlijk. Zijn Leentje is m.i. te oud voor de kinderen na 1800 geboren.

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Dat lijkt me ook. Waar heb je dit vandaan? Net als die geschreven notities lijkt dit geen primaire bron.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dit zijn de indexen van het Nationaal Archief. Uiteraard geen primaire bron maar een uitstekend hulpmiddel om in Zuid-Holland snel door doop en trouwboeken te gaan.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

met vriendelijke groet, Bart

bewerkt door Bart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
2 uur geleden zei Bart:

Ik zou zijn tweede huwelijk maar kritisch volgen. Want de kinderen die in de index staan kunnen nooit allemaal van Leuntje zijn. Zoals je schreef: zij waren aanwezig op de bruiloft in 1820 dus verwacht je niet dat hij nogmaals is gehuwd, maar het is niet onmogelijk natuurlijk. Zijn Leentje is m.i. te oud voor de kinderen na 1800 geboren.

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Zijn eerste huwelijk was met Neeltje Dirks Guijt en z'n tweede met Leuntje Lambertsdr Klok..... Ik denk dat deze Jacob Dubbelaar een andere is. Met Neeltje was Jacob getrouwd in 1772 en met Leuntje in mei 1797. Dat zou betekenen dat die allemaal kinderen van Leuntje zouden zijn. De enige waarvan ik het momenteel (zonder dit lijstje gecheckt te hebben) zeker weet is Dirk, de laatste op het rijtje. Zijn moeder heet dus NIET Marijtje Maartensdr. Nijgh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
7 uur geleden zei Bart:

Deze inschrijving?  

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Het huwelijk van Dirk is volgens mij 23-07-1820

met vriendelijke groet, Bart

klopt .... een typo ... sorry

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/monthly_2021_11/image.png.c38ffbc6da0c6d1f00e645a9ca32b82b.png" />

Dit huwelijk staat op dezelfde pagina als het huwelijk van jouw echtpaar in 1797. En Dirk hoort niet in dit rijtje. Die heeft andere moeder en ook andere vader maar wel Jacob Dubbelaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Aardig detail: de naam Kwestro bestaat nog steeds. 
De familie kun je in WieWasWie terugzien tot begin 1700, steeds in Leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Op 4-11-2021 om 21:55 zei Bart:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Dit huwelijk staat op dezelfde pagina als het huwelijk van jouw echtpaar in 1797. En Dirk hoort niet in dit rijtje. Die heeft andere moeder en ook andere vader maar wel Jacob Dubbelaar.

ik heb die pagina's niet gezien, maar ik heb de doopinschrijvingen opgezocht (en gevonden) met behulp van deze lijstjes. Dank daarvoor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Op 6-11-2021 om 22:02 zei Petra:

Aardig detail: de naam Kwestro bestaat nog steeds. 
De familie kun je in WieWasWie terugzien tot begin 1700, steeds in Leiden.

Sommige families zijn honkvast. Erg handig als je wat wilt uitzoeken. 🤔

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...