Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Overlijden gezocht van Jan Konijn en Aaltje Venekoord, na 1858


jacqueline

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Citaat

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Jan Konijn is geboren in Mijdrecht, zoon van

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Leendert Konijn en

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Anna Post. Hij is gedoopt op 25-12-1801 in Mijdrecht, NH. Jan trouwde, 23 jaar oud, op 12-03-1825 in Mijdrecht met

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Aaltje Venekoord, 19 jaar oud. Aaltje is geboren in Harmelen, dochter van

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Thomas Venecourt en

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Anna Putkamer. Zij is gedoopt op 14-07-1805 in Harmelen, NG. Op enigerlei moment vertrekken ze naar Amsterdam.

Van geen van beiden kan ik tot dusver het overlijden vinden. De laatste inschrijving in Amsterdam is, vanaf juli 1858:

Citaat

Bron: Bevolkingsregister 1851-1853

 (Akte)datum: 19-12-1801

Plaats: Amsterdam

Bijzonderheden:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Geregistreerde 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

geboren 19-12-1801 te Mijdrecht

Diversen:Beroep: scheepstimmerman
Opmerking: gehuwd, Nederlands-Hervormd
Buurtcode: T
Locatie in bron: Wittenburgerstraat Grote
Kleinnummer: Wittenburgerstraat Grote 415
Buurtverwijzing: Buurt T, supplement 1
Adres: Amsterdam Wittenburgerstraat Grote 415

Bronvermelding

Bevolkingsregister 1851-1853, archiefnummer 5000, inventarisnummer 531, blad pagina 2761

Gemeente: Amsterdam

Periode: 1851-1863

In de kolommen achter hun namen staat wel e.e.a., maar daar kan ik, ook na het lezen van de uitleg, niet goed wijs uit worden.  De  Amsterdamse 10-jaren tafels ovl heb ik, voor zover aanwezig bij Family Search, doorgenomen. 

Ziet iemand kans het overlijden van Jan Konijn en Aaltje Venekoord (Vennekoert, Venekoerd, Venecourt) in Amsterdam of elders boven water te krijgen?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

 

Groeten van Jacqueline 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Overlijdensakte van Jan Konijn (rechts onder)

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Aaltje Venekoerd (rechts midden)

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

bewerkt door Framegote
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik zal je vertellen hoe ik daar aan kwam.

Op 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 kun je zoeken naar "Burgerlijke Stand", waarna je dat daaronder kunt aanklikken.

Bij de overlijdensakten kun je naar meerjarige tafels. Daar heb ik gezocht naar die waar 1858 in zit. Daarin bleek Jan Konijn niet te zitten.

Eentje later geprobeerd en .... bingo.

Daarin stond een datum achter zijn naam. Even onthouden ... dan in de 1-jarige tafel van 1866 nog eens zoeken. Daar staat achter zijn naam niet alleen de aangifte-datum, maar ook nog 2 getallen. De eerste geeft aan welk register je moet hebben, de tweede geeft aan op welke folio je moet zijn. (die met een v erachter geven aan dat je aan de achterkant ervan moet zijn .... v voor versus)

En dan is het makkelijk te vinden.

 

Het Amsterdams archief is goed doorzoekbaar, maar je moet even doorhebben hoe het werkt. En als je er helemaal niet uit komt (wat mij ook regelmatig overkomt) zijn er altijd heel behulpzame archiefmedewerkers die je via email prima helpen.

 

Maar je kunt het natuurlijk ook hier proberen. 🤔

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Er is wel iets heel vreemds aan de hand. Als vrouw wordt in die akte Petronella Lohuis vermeld.

Ik zie een Petronella Lohuis wonen op hetzelfde adres als Jan Hendrik Konijn 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Petronella was de verlaten vrouw van Joannes Konijn en moeder van Jan Hendrik.

Joannes * 01-10-1808 Beemster. Is hij onder de naam Jan overleden? 23 juni 1866 overleden 57 jaar klopt dus wel ( eerst verkeerd bekeken)

Of is bij Jan een verkeerde vrouw genoemd?

bewerkt door joke andriessen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
2 uur geleden zei joke andriessen:

Er is wel iets heel vreemds aan de hand. Als vrouw wordt in die akte Petronella Lohuis vermeld.

Ik zie een Petronella Lohuis wonen op hetzelfde adres als Jan Hendrik Konijn 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Petronella was de verlaten vrouw van Joannes Konijn en moeder van Jan Hendrik.

Joannes * 01-10-1808 Beemster. Is hij onder de naam Jan overleden? 23 juni 1866 overleden 57 jaar klopt dus wel ( eerst verkeerd bekeken)

Of is bij Jan een verkeerde vrouw genoemd?

eh ... ik heb gewoon de verkeerde Jan Konijn genomen. Deze Jan staat in het bevolkingsregister als rooms en de Jan die we zoeken wat dat niet. Ik ga verder zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

16.10.1858 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

(een groot gedeelte van de overlijdensaktes van Amsterdam is geïndexeerd bij FamilySearch)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Er gaat iets niet helemaal goed met reageren, ik probeer het nog 'n keer! Twee eerdere berichten )waarvan één gisteravond) zijn niet geplaatst, ik zie nu dat je bij reageren je mailadres moet invoeren - maar pas nadat ik helemaal naar beneden was gescrold. En jammer dat je bericht dan helemaal weg is? 

Hartelijk dank voor de overlijdensdata van Aaltje en Jan. Aaltje was ik helemaal nog niet op het spoor, bij Jan heb ik blijkbaar een blinde vlek gehad. De ovl-datum is nl. één van de aantekeningen achter zijn naam op de laatste inschrijving in het bevolkingsregister. Ik vermoedde dat dat zijn ovl. was, maar kon hem via de 10-jarentafels bij FS niet vinden. Niet goed gekeken dus! Gelukkig is hij nu toch boven water. 
 
Groeten van Jacqueline 
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Jacqueline kampt met een aanmeld probleem. Ik ben ermee bezig om naar een oplossing te zoeken. 

Nu weten jullie iig waarom Jacqueline niet altijd meteen reageren kan. 

 

PS wel mooi reacties SVF leden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Maakt niet uit. Ik weet uit eigen beleving dat we niet allemaal 24/7 online zitten te kijken of we ergens nodig zijn. 🤔

Een reactie komt altijd wel. Soms duurt het even, maar niemand waar we het hier over hebben loopt nog ergens heen..... 😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste SVF-leden, gezien ik aan het uitzoeken was, wat het probleem was, heb ik een paar keer een bericht moeten plaatsten die er niets toe deed. Excuses voor de meldingen die niet ter zake doen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
1 uur geleden zei sadminF:

Beste SVF-leden, gezien ik aan het uitzoeken was, wat het probleem was, heb ik een paar keer een bericht moeten plaatsten die er niets toe deed. Excuses voor de meldingen die niet ter zake doen.

 

 

Waar gehakt wordt vallen spaanders 🥂 proost

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...