Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Maerten Joosten/ Jansz Groeneschey


StamboomMarjan

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo,

Ik ben op zoek naar meer informatie over Maerten Joosten Groeneschey; wanneer en waar is hij geboren, wie zijn z'n ouders en wanneer is hij overleden? Ik heb het volgende op een familiesite gevonden. Hij is op 4 januari 1657 in Zegveld getrouwd met Maria (Maechjen) Matthijssen Griffioen. Samen hebben ze twee kinderen die geboren zijn voor 13 juni 1660. Maria is een dochter van Mathijs Jansz Griffioen en Merrichgen Huijgen de Hoogh. Ze is geboren rond 1641 in Zegveld en daar overleden na 28 februari 1672. De maker van de site heeft deze gegevens overgenomen uit een familieboek en weet helaas geen verdere informatie of achtergrond.

Ik heb nog twee notariele akten in Woerden die ik graag zou willen inzien. Zou iemand die voor mij kunnen opzoeken en kopieren ( uiteraard tegen vergoeding ). Misschien dat dat me meer informatie geeft waarmee ik verder kan. Of misschien dat iemand me zo kan vertellen om wat voor soort aktes dit zou kunnen gaan. Het gaat om een notariele akte van 22-10-1722 ( inventarisnr. 8568/ aktenr. 92 ) waarin een Maerten Groenescheij en Geertje Groenescheij beiden staan vermeld als borgsteller/ bloedverwant, wonende te Bekenes. En om een akte van 7-3-1733 ( inventarisnr. 8631, aktenr. 46 ) waarin Maarten Jansz Groenescheij staat vermeld als gemachtigde en Jan Maartensz Groenescheij staat vermeld als huwelijkspartner/ bloedverwant. Ook is er nog een akte in Utrecht die ene Jan Meertens ( Maartensz?) Groeneschey vermeld als huurder van hoylant in Segvelderbroek. Zou dit om dezelfde persoon gaan?

Alvast bedankt,

Marjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Marjan,

De notariele aktes die je noemt, ik weet niet precies hoe het met Woerden zit, maar Utrecht kun je tegen betaling downloaden; voor deze keer heb ik het voor je gedaan, omdat je hier nieuw bent, welkom. Je vindt het document hier onder dit bericht. Een transcriptie of familierelatie met de andere personen die je noemt, daar kan ik je helaas niet mee helpen, misschien iemand anders.

Succes,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Ludmilla,

Heel erg bedankt voor het downloaden van de huurovereenkomst. Ik zal eens kijken of ik dat voor de andere aktes in Woerden ook kan doen. Het is alleen niet echt makkeljk te lezen..... maar ik zal s kijken of ik er uit kom en of er een familierelatie is met de andere Groeneschey's die er toen waren. En dat zijn er niet zo veel, tenminste voor mij bekend. Mijn idee is dan dat het wel bijna zo moet zijn dat ze familie zijn, maar dat ga ik verder uitzoeken.

Groetjes,

Marjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Pffff...... ben s even aan het puzzelen geweest, maar deze akte is voor mij niet te lezen. Is er iemand die het voor me kan ontcijferen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...