Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

geboorte/doop Francis Trye, Esq. of Hardwicke


Enno Borgsteede

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede

Mijn voorvader Francis Trye trouwde in 1635 in de Engelse kerk in Amsterdam met Anne Throgmorton uit Londen. Hij was toen volgens de huwelijksinschrijving 25 jaar oud, en zal dus rond 1610 geboren zijn.

 

Volgens The visitation of the county of Gloucester, taken in the year 1623 is hij een zoon van William Trye en Mary Tyrrell, maar in die visitation staat niet wanneer hij geboren is. En als ik het goed begrijp waren er in die tijd, rond 1610, al wel doopregisters, die waarschijnlijk in het archief van Warwick aanwezig zijn.

 

Ik weet dat Ancestry ze ook heeft, maar heb zelf geen abonnement meer. Zou iemand voor mij kunnen zoeken of er een doop is, en eventueel ook een huwelijk van zijn ouders? Dat huwelijk was waarschijnlijk kort voor 1600.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Dag Enno,

Vind het moeilijk zoeken in die tijd periode. Ga m'n best doen voor je. Waarschijnlijk morgen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede
15 uur geleden zei sadminF:

Dag Enno,

Vind het moeilijk zoeken in die tijd periode. Ga m'n best doen voor je. Waarschijnlijk morgen. 

 

OK, dank je. Je vindt misschien meer op de naam van de vader, William Trye, geboren rond 1578, overleden rond 1609.

 

Als ik zonder abonnement zoek, laat Ancestry wel (delen van) namen zien, en die zijn eerlijk gezegd niet veelbelovend, en ik vermoed dan ook dat ik uiteindelijk toch richting het archief in Warwick moet, of iemand op Facebook moet vinden die dat wil doen.

 

Maar voor ik dat doe, is het fijn om te weten of er toch nog iets op Ancestry staat. Vandaar de vraag.

 

Dank voor je inspanning!

 

Enno

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Zoeken viel gelukkig mee, zo zie je maar weer.

Van Francis zelf heb ik geen data gevonden. Wel gegevens van een op Ancestry geplaatste stamboom, waarin hij voorkomt, met als bron de trouw in Amsterdam.

Als je wilt, kan ik de plaatser een bericht sturen. Ik kan zien dat er al een paar maanden niet ingelogd is geweest op het profiel bij Ancestry, dus reactie op een PB kan lang duren.

 

Er zijn geen scans van de bronnen, maar wel wordt er verwezen naar transcripties op FS, snel zoeken naar Francis leverde niets op, maar je kan zelf misschien beter nog een keer zoeken.

Ik heb heb gezin van vader en gezin van hemzelf in aparte PDF's gezet.

Ik vond een kaart van Gloucestershire die stuur ik ook mee.

Geen echt resultaat, maar wie weet kom je zo een stapje verder.

Ik stuur je per PB een link naar de drie bestanden.

Succes met het verdere onderzoek.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede

Perfect, dank je wel. Dit bevestigt namelijk mijn vermoeden dat ik uiteindelijk richting Warwick moet, dan wel iemand op Facebook, bijvoorbeeld in de groep British Genealogy, iemand moet vragen om daar eens te kijken.

 

groetjes,

 

Enno

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede

Ik weet inmiddels ook waarom er geen gegevens van Francis zijn. Ik heb me namelijk pas aangemeld bij een mailgroep voor Gloucestershire op groups.io, en daar kreeg ik van iemand bericht dat de scans van de kerk van Hardwicke gewoon op FamilySearch staan. En al bladerend bleek daarbij, dat de jaren waarin Francis vermoedelijk geboren is ontbreken.

Verder bleek dat als ik op de naam van zijn vader zoek op FamilySearch, dat die ook een index hebben van dit boek, waarin, net als bij Ancestry, wel andere kinderen staan, en Francis inderdaad niet. En verder kreeg ik ook nog een tip over een andere index, die te vinden is op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Zo kom je dus nog eens ergens. 🙂

 

bewerkt door Enno Borgsteede
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Dus toch scans Enno, dat is mooi.

Het is jammer dat de door jou opgegeven weblink niet werkt, krijg een bericht "403 forbidden". Misschien is dat tijdelijk, maar zet voor de zekerheid even de link van FS hier neer:

Gloucestershire:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede

H'm, vreemd dat die link niet werkt. Er zitten heel veel indexen achter, dus hij is voor mij echt de moeite waard.

 

Hier is nog een verwijzing naar de scans van Hardwicke, op FS:

 

"Hardwicke, Gloucestershire, England, Verenigd Koninkrijk Documenten," afbeeldingen, FamilySearch (https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSN2-Q9JV-7 : 5 augustus 2021), afbeelding 4 van 335; Church of England. Parish Church of Hardwicke (Gloucestershire).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumleden Groep

Dag Enno, 

 

In mijn zoektocht naar mijn voorouders (11 generaties) Francis Trye en Anne Throgmorton kwam ik dit bericht van jou tegen. Bijzonder om te lezen dat wij dezelfde voorouders hebben. 

 

Gr. Judith

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Enno Borgsteede

Dag Judith,

 

Leuk, en je bent vast niet de enige. Heb je je stamboom ergens on-line? Ik ken tot nu toe buiten mijn directe familie alleen een verre neef met de naam Lex Slager, die heel veel van deze lijn al had uitgezocht.

 

Ik weet niet hoever je zelf bent, met de voorouders van Francis en Anne, maar via Francis gaat de lijn in elk geval terug tot Koning Edward III, en al iets eerder kom je ook een voorouder tegen van de huidige koning van Engeland, Charles III. En omdat iedereen in die kringen familie van elkaar is, ben je dan ook automatisch een bloedverwant van Diana, en haar verre oom Winston Churchill, en ook van zijn huidige vrouw, Camilla.

 

En omdat de vrouw van koning Edward III een dochter was van graaf Willem III 'de Goede', kan je waarschijnlijk half Nederland ook wel tot je familie rekenen.

 

Ik heb mijn eigen stamboom op Geneanet staan, en zit sinds kort ook weer op My Heritage, dankzij een leuke aanbieding.

 

groetjes,

 

Enno

 

P.S. de familie Trye komt oorspronkelijk uit Normandie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...