Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Fredrik Ponetzke, Amsterdam 24-12-1816


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Het gezin van Fredrich Wilhelm Ponetzke en Maria Annes (hij uit wat nu Polen is, zij uit Amsterdam) is een lastige zoekpuzzel. Ik heb al heel veel van hun gegevens, maar van vier kinderen kan ik het overlijden niet vinden. 1 daarvan is Fredrik Ponetzke.

Dat is in ieder geval de naam die op zijn geboorteakte staat (1816 reg.9 fol.13v). In 1836 is de laatste e van zijn familienaam inmiddels een i geworden en had hij als beroep opgegeven dat hij het zelfde deed als zijn vader (die was karreman .... ik kan niet goed lezen wat er staat als zijn beroep, maar bij vader staat "idem")

In 1843 wordt hij 2 weken opgenomen in het Buitengasthuis. Dan heeft hij inmiddels (per abuis?) een 2e voornaam: Willem. Het moet de zelfde man zijn, want hij is dan 26 jaar oud en zijn ouders heten Fredrik Willem en Maria ... Fredrik is dan inmiddels boer en woont op/aan de Schans bij de Rosmolen en is ongehuwd.

Dat is het laatste feit dat ik over hem heb kunnen vinden.

Ik zou graag willen weten wanneer en waar hij is overleden en of hij getrouwd is geweest (en wanneer en met wie).

Overigens verandert de familienaam nog meer... uiteindelijk wordt het Boneski. De eigenaar van destijds het Grand Café in Rotterdam met die naam is ook een nazaat van Fredrich Wilhelm Ponetzke en Maria Annes...

 

 

Wie kan me in de juiste richting helpen?

 

vast bedankt voor de moeite

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Ik kom deze tegen:

Citaat
Overledene

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Geboorteplaats
Petersburg
Geslacht
Man
Leeftijd
36
Vader

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Moeder

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Gebeurtenis
Overlijden
Datum
21-01-1856
Gebeurtenisplaats
Sloten
Documenttype

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Erfgoedinstelling

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Plaats instelling
Haarlem
Collectiegebied
Noord-Holland
Aktenummer
8
Registratiedatum
22-01-1856
Akteplaats
Sloten

De leeftijd klopt niet, maar ook de geboorteplaats niet. De voornamen van vader omgedraaid. 

Misschien is het handig om een overzicht van het gezin te maken om te bekijken of dit een fout van de aangevers is of toch een ander kind uit het gezin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...