Member Group polltoering Posted April 12, 2021 Member Group Share Posted April 12, 2021 Beste Forum, Ik ben pas gestart om een stamboom te maken van mijn familie. Helaas kom ik niet verder dan 1909. Mijn oma, Dirkje de Vree geboren 11 juli 1880 in Veenendaal, is getrouwd met Cornelis Heineken, waarschijnlijk geboren in Amsterdam . Dit was een bohemien en levensgenieter die het familiekapitaal verkwanselde en verbannen naar Suriname. In 1909 zijn ze met de boot naar Suriname gegaan, uit overlevering om daar te werken in de brouwerij, en deze is na aankomst in 1909 op 12 oktober overleden. ik kom niet verder in de tak van Heineken. Wie zijn zijn vader en moeder, opa en oma enz. Is er iemand die mij kan helpen of wat goede tips kan geven? De tak van mijn oma is wel bekend maar het lijkt dat de Heinekentak is geblokkeerd. Theo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted April 12, 2021 Member Group Share Posted April 12, 2021 Ze trouwden op 25-09-1907 in Paramaribo Please login or register to see this link. Bij zijn overlijden was hij 29 jaar Please login or register to see this link. Grote kans dat hij de zoon was van Adriaan Gilles Heineken en Johanna Cornelia Cremers, die op 12-11-1863 in Amsterdam trouwden. Cornelis werd dan geboren op 09-06-1880 in Bussum Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted April 12, 2021 Member Group Share Posted April 12, 2021 Cornelis Heineken uit Bussum heeft in het bevolkingsregister niet laten vermelden waarheen hij vertrok [zie Please login or register to see this link. - hij werd afgeschreven met de 9e volkstelling] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted April 12, 2021 Member Group Share Posted April 12, 2021 (edited) Please login or register to see this image. /monthly_2021_04/image.png.5629971c3fafd36941c17f47d4de39be.png" /> [Please login or register to see this link. ] Edited April 12, 2021 by JPB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted April 16, 2021 Member Group Share Posted April 16, 2021 Quote Is er iemand die mij kan helpen of wat goede tips kan geven? één tip: het hoort bij de goede omgangsvormen dat men als vraagsteller op een forum ook reageert als forumleden een antwoord plaatsen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ericdevree Posted October 26 Member Group Share Posted October 26 Hallo Polltoering en anderen, Dirkje de Vree was de halfzus van mijn opa (Hendrik de Vree). Ik ben dus meer op zoek naar informatie over Dirkje de Vree. Zij had een actief leven met meerdere huwelijken (Heineken, vd Poll, Steenkist). Ik kan alleen niet vinden wanneer zij is overleden. Weet iemand dit? Verder is overige info over haar ook van harte welkom (wat deed zij in Suriname? Ging zij met Cornelis mee of heeft zij hem daar ontmoet? Etc.. Bij voorbaat dank voor de moeite. Groet Eric de Vree Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted October 26 Member Group Share Posted October 26 (edited) Dirkje woonde in 1972 nog aan de Luxemburgstraat 53 te Haarlem [Please login or register to see this link. ] 2e huwelijk te Manhattan [Please login or register to see this link. ] met een zoon 19.02.1917 geboren te Chicago [Please login or register to see this link. ]. Deze echtgenoot overleed 11.03.1920 te Chicago [Please login or register to see this link. ] 13.04.1908 is ze naar Paramaribo(Suriname) vertrokken vanuit Amsterdam [Please login or register to see this link. ], 05.09.1910 keert ze terug als weduwe [Please login or register to see this link. ] Edited October 26 by JPB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ericdevree Posted October 26 Member Group Share Posted October 26 JPB, hartelijk dank! Sneller dan het geluid! 2e. Huwelijk kan ik niet openen (je moet inloggen). Laatste 2 kende ik, de eerste is mooie ifo. Dan is ze toch al 92 jaar! Nogmaals dank Eric. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted October 26 Member Group Share Posted October 26 Dirkje overleed 22-11-1971 in Haarlem Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ericdevree Posted October 26 Member Group Share Posted October 26 Joke, top bedankt. Jullie zijn goed zeg! Groet Eric. PS Ik ben getrouwd met Inez Koning (moeder Greet Andriessem). Familie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted October 26 Member Group Share Posted October 26 2 uur geleden zei Ericdevree: Huwelijk kan ik niet openen (je moet inloggen). Je moet hiervoor een gratis account maken. Nee, geen familie Groet, Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ericdevree Posted October 26 Member Group Share Posted October 26 Helaas….. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts