Member Group ludovici Posted March 25, 2021 Member Group Share Posted March 25, 2021 Help Ik heb dit ook al op het stamboomforum geplaatst en doe ook hier nog een poging in de hoop meerdere onderzoekers te bereiken. Wie kan mij helpen om te achterhalen wie de (Vader )Ouders zijn van Wilhelm Ludovici (gograf) rechter en burgermeester in Brakel (NRW Duitsland )in 1673 Ik heb vele namen gevonden en kan de juist linken niet leggen wie is de Vader van al die ludovici het zijn meestal enkele namen en dat maakt het zoeken lastig, helaas is het nog niet gelukt om het in de kerkboeken en bij Matricula te vinden, ik wacht in spanning op Matricula Brakel Ik hoop dat iemand in het forum mij weer een stap in de goede richting kan geven tot aan de ouders van Wilhelm Ludovici uit Brakel Wilhelm Ludovici (gograf) rechter en burgermeester in Brakel (NRW de)in 1673 Wat ik van hem weet is het volgende rekening houdende dat hij meerdere namen heeft als alleen Wilhelm Ludovici Het is goed mogelijk dat dit zijn complete naam is (Wilhelmus Dietrich Theodor Ludovici (Ludowich) Wilhelm Ludovici geb schatting begin 1640 overleden 9-06-1683 Zijn 1e huwelijk Circa 1660 Dit was met Anna Ursula Göhausen zij is geb circa 1645 ovl 13-03-1673 Samen kregen zij van 1661 tot 1671 5 kinderen Zijn 2e huwelijk als weduwnaar op 13-06-1674 met Anna Catharina Hatteisen geb circa 1645 ovl ? 12-01-1703 samen kregen zij van 1674 tot 1683 4 kinderen o.a mijn voorvader Theod. Adolph Ludovici Wilhelm Ludovici is overleden 9-06-1683 als burgermeester en rechter in Brakel (NRW Duitsland) Please login or register to see this link. Hierin staan veel documenten die Wilhelm in zijn functie van Rechter en Burgemeester heeft ondertekend Wat ik verder weet en gevonden in diverse bronnen. 1eQuelle: Internet-Portal "Westfälische Geschichte" / Please login or register to see this link. In dit burgerboek werden vele namen van Ludovici in geschreven veel heb ik al kunnen linken aan de juiste vaders, maar van Wilhelm Ludovici de Burgermeester heb ik de vader nog niet kunnen vaststellen! In het Brakeler burgerboek wordt ingeschreven 1600 Wilhem Ludewigs Gogreb (Gogreve) Vervolgens op 17-7 1649 Theodorus Ludewichs Gogrebe voorzichzelf zijn vrouw en kinderen En in 1660 komt Herr Wilhelm Ludovici, Fürst!. Paderbornischer Gogrebe, Bürger worden und seinen Bürgereid gehörend abgelegt, und hat für seine Bürgerschaft fünf Taler erlegt, das übrige vom Rat erlassen Zijn dit misschien de vader/Grootvader van Wilhelm Ludovici Burgermeester ?? 1600 Wilhelm Ludewigs zijn grootvader 1649 Theodorus Ludewichs zijn vader 1660 Wilhelm Ludovici de buregermeester 1673 in de Zoon ???? 2e in beitrwff-8938.pdf Die Chronik der Familie Hatteisen in Brakel Von Rainer Decker in deze Chronik staan vele ludovici vermeld o.a Meine Schwester Anna Theodora Hatteisen hat sich verheiratet mit päpstlicher Dispensation an den Vetter Herrn Lizentiate Theod. Adolph Ludovici, (de zoon van Wilhelm Ludovici en Anna Catharina Hatteisen) welcher gestorben 1721, hinterlassen vier Söhne, zwei Töchter Ursula Göhausen de dochter van Johann Georg Göhausen en Catharina Hatteisen is getrouwd met Gografen Wilhelm Ludovici (de Burgermeester :En dat Agnes Ludovici trouwt in 1628 met Johann Georg Hatteisen Haar vader was Dietrich (Theodorus Wilhelmus?) Ludovici, Ambtman) Deurwaarder uit Neuenheerse NRW ovl. (89 jaar oud) vermoedelijk 1689. tr.met Maria Gertud Westerm, RK Mijn bron is Huis Ludovici van Bad Driburg-Neuenheerse, gebouwd 1608-1614, openluchtmuseum Detmold, Noordrijn-Westfalen, Duitsland, Europa Uit dit huwelijk van Dietrich Ludovici 3 kinderen: 1 dochter Agnes Ludovici trouwt in 1628 met Johann Georg Hatteisen 2 zoon Johann Ludovici ist Gräflich-Rietbergischer Sacellanus gewesen 3 zoon Theodorus Ludovici, ist fürstlicher Gograf hierselbst zu Brakel gewesen Ook in Ham diverse namen Ludovici gevonden Hebben zij een relatie met Dietrich Ludovici uit Neuenheerse De Rentei Hamm was de Please login or register to see this link. van de stad Please login or register to see this link. in Westfalen.het ambt van gedurende vele jaren door de familie Ludovici in de 17e en vroege 18e eeuw. · 1638 bezet 1653: Johann Ludovici Please login or register to see this link. Please login or register to see this link. · 1655-?: Johann Friedrich Ludovici Please login or register to see this link. · (bezet 1680-1685): Friedrich Wilhelm Ludovici († 1685) · (bezet 1720): Hofrat Bernd Ludovici († 1746) Het is veel informatie maar hoop dat iemand mij aan dit puzzelstukje kan helpen Gr A Ludovici . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted March 25, 2021 Member Group Share Posted March 25, 2021 u zult geduld moeten hebben totdat de Kirchenbücher van Brakel en omgeving door het bisdom Paderborn online worden gezet. De inschrijvingen zullen meer informatie bevatten dan de op dit moment online beschikbare indexen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted March 25, 2021 Member Group Share Posted March 25, 2021 Of zelf naar het archief van NRW gaan [als het weer mogelijk is ivm de corona toestanden] en er een paar dagen vakantie er aan koppelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ludovici Posted April 2, 2021 Author Member Group Share Posted April 2, 2021 Helaas pech gehad, ik heb denk ik teveel informatie gegeven naar mijn zoektocht, ik weet dat ik de vader van Wilhelmus Ludovici heb maar weet nog niet exact wie het is. En een bezoek naar Brakel NRW Duitsland brengen dat zit er voor mij helaas niet in . zal het vanaf mijn PC moeten doen. Jammer Maar alsnog dank voor het meedenken. GR A Ludovici Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts