Jump to content

Census

Framegote

Recommended Posts

• Member Group

Goeiedag samen,

Momenteel worden er op de Britse tv reclame-/informatiefilmpjes laten zien over het meedoen aan de census 2021, de 10-jaarlijkse volkstelling.

Ik begrijp dit niet echt en misschien kan iemand me dat eens uitleggen.

In Nederland moeten geboorten, huwelijken (of soortgelijk), verhuizingen en overlijdens worden doorgegeven aan de gemeenten. Of we dat nou zelf moeten doen, of een arts/ziekenhuis. Wat is de reden waarom dat in de UK en de USA niet gebeurt?

Als je (schijnbaar vrijwillig) ingevulde formulieren gebruikt om je inwoners te vinden/registreren, werk je naar mijn idee mee aan het zoek raken van mensen. Als iemand immers niet meedoet, zal hij/zij niet gevonden kunnen worden. En dat is lastig voor huizing, werkverschaffing, uitkeringen en noem maar op. Ik begrijp het dus niet.

Ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen

• Member Group

in de census wordt aanzienlijk meer informatie verzameld dan in het bevolkingsregister wordt opgenomen. Hier in Ierland wordt iedere 5 jaar een census gehouden (hoewel die van 2021 met een jaar is uitgesteld). Als voorbeeld [

Please login or register to see this link.

] het censusformulier van de meest recente census in 2016.

Meedoen is overigens in Ierland géén keuze, maar een plicht... "Legal obligation to participate: This is a Notice under Section 26 of the Statistics Act 1993. The Census is being taken under the Statistics Act 1993 and the Statistics (Census of Population) Order 2015. Under Sections 26 and 27 of the Statistics Act 1993 you are obliged by law to complete and return this form. Any person who fails or refuses to provide this information or who knowingly provides false information may be subject to a fine of up to €44,440."

Edited by JPB

• Member Group

@JPB Lijkt me heel wat werk om alles in te vullen. (Wat ik zo kan zien op m'n kleine smartphone schermpje). 
En verplichting van invullen is denk wel een must, wil het slagen in z'n taak.