Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Genealogische Software


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Er zijn verschillende manieren om de familiegegevens te verwerken. Er zijn mensen die alle notities plaatsen vanuit een schriftje in bijvoorbeeld een Word-bestand.

Ook is er speciale genealogische software die de ingevoerde gegevens verwerkt. Je kunt daarmee verschillend uitvoering geven aan een tekstbestand of een schema.

Foto’s, documenten en tekstbestanden kunnen gekoppeld worden.

Welke verschillen zijn er:

- Engelstalig of Nederlandstalig

- Gratis te downloaden of koop

- Online Heldesk, Boekje / Handleiding of Cursus

Een keuze zal altijd persoonlijk zijn. Van gebruikers is hun voorkeur bekend en tegen welke problemen men aanloopt.

Het SVF zal geen helpdesk zijn, daarvoor kunt u terecht bij de aanbieder.

Engelstalig kan een probleem zijn voor de beginner.

Een overzicht is te vinden op internet.

Omdat er de laatste jaren goede Nederlandstalige programma’s zijn ontwikkeld, oa HazaData, hier een korte kennismaking met de twee meest populaire, Aldfaer en Gens Data Pro. Beiden kunnen foto’s en documenten koppelen, koppeling van het bestand aan internet en het klaarmaken voor een boekuitgifte.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

    Aldfaer

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Gratis te downloaden, automatisch gratis update, online helpdesk, CBG en NGV cursussen. Zie voor data de rubriek CursusaanbodBijzonderheden: eenvoudig, duidelijk, mogelijkheden tot toevoegen van foto’s en documenten.  

Behalve de zoekmogelijkheden onder help, is er ook een boekje met uitleg te koop + cdrom,

Uw stamboom op de computer, Rob van Drie, uitgeverij Bruna ISBN-10: 9022949796

           

gdp28.jpg     Gens Data Pro  

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Koop, online helpdesk, spreekuur, lezingen, cursussen.

Uitgave van de Nederlandse Genealogische Vereniging NGV

Bijzonderheden:uitgebreider, schema met pasfoto’s, cirkeldiagram.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Als aanvulling wil ik nog melding maken voor een genealogisch programma dat speciaal ontwikkeld is voor de Mac; van oorsprong Amerikaans maar er is een Nederlandse werkgroep die een Nederlandstalige versie met idem handleiding heeft gemaakt, ze hebben een uitstekend werkende helpdesk en werken met informatiedagen. Overzetten door middel van gedcom hoeft geen probleem te zijn.

Voor meer informatie

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zelf werk ik met het Engelstalig programma Family Tree Maker 2008, ik vindt het een makkelijk programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumleden Groep

dee eerst alles online bij genea net, maar nu bij Aldfear, en dat bevalt mij best.

er zijn altijd dingen die anders kunnen, noteren 2 ling, b.v., zie een ander topic, maar ik blijf ook hierbij.

maar ludmilla, ik heb er niet zoveel instaan als jij!!

je gaf de link naar aldfear, daar kan je ook naar een forum, heb in het begin, toen ik het net dee daar weleens een vraag gesteld, werd door leden perfect geholpen, alleen de beheerders...... sorry, ik ben toen maar gestopt met vragen stellen, daarom, beheerders hier, mijn complimenten hoor!

hier word je altijd geholpen.

gera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb gisteren [27-01] een hoop programma's gedownload en uitgeprobeerd ook Aldfaer en Gens Data Pro maar helaas geen van allen vond ik duidelijk genoeg in vergelijking met wat ik nu gebruik Family Tree Maker 2008.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wanneer een programma je bevalt, dan is het toch niet nodig om over te stappen?

Ikzelf gebruik als sinds 1993 Pro-Gen en dat programma deed en doet nog steeds alles wat ik wilde bij de in- en uitvoer van genealogische gegevens en nog veel meer door handige toepassingen.

Even leek het erop dat ik op zoek moest naar een andere programma, maar de laatste versie van Pro-Gen werkt prima samen met Windows 7 en Windows 8.

Ik heb in het verleden ook andere programma´s geprobeerd, maar kwam toch altijd weer terug bij Pro-Gen.

Mensen zeggen vaak: het is een DOS-programma.... zooooo ouderwets.

Nou, het uiterlijk is dan misschien ouderwets, maar wat een Windowsprogramma kan, kan Pro-Gen ook en misschien beter. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5">

Groetjes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...