Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Tekende Vincent van Gogh in het café van Tax in Etten?


WinFar

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik ben een achterkleinkind van Cornelis Tax (1869-1939) en Dimphena Raaijmakers (1870-1951) uit Etten en ik ben sinds kort bezig met de stamboom van de familie Tax. 

 

Nu gaat in onze familie al jaren het verhaal dat Vincent van Gogh ooit heeft overnacht in het café van Tax. Als betaling zou hij een tekening hebben gemaakt, maar geen enkel spoor van die tekening.

 

Of het waar is, weet ik niet, maar het is wel een geweldig verhaal natuurlijk. Heeft iemand enig idee hoe ik deze tekening zou kunnen vinden, mocht deze al hebben bestaan?

 

Verder is het mij niet duidelijk over welk café het gaat. Mijn vader dacht dat het misschien het pand was van wat later de Vier Jaargetijden werd in Etten-Leur. En bij navraag op de Facebookpagina's van 'Etten-Leur Toen en Nu' & 'de HeemkundeKring Jan ute Houte' bleken er diverse café's Tax geweest te zijn. Nu weet ik niet of het Café van mijn voorouders de naam Tax had of anders heette. Heeft iemand enig idee hoe ik hierachter kan komen? 

 

Alvast hartelijk dank voor alle tips en reacties. Ook als er bijv. nog foto's zijn van onze tak, hou ik me zeer aanbevolen. 

bewerkt door WinFar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • WinFar changed the title to Tekende Vincent van Gogh in het café van Tax in Etten?

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...