Member Group LBronkhorst Posted January 30, 2021 Member Group Share Posted January 30, 2021 Hallo, Ik ben opzoek naar de ouders van Adriana Maartens van Rossum, zij trouwde in 1730 met Franciscus Bronkhorst te Arkel. Wie zou mij kunnen helpen. Groeten, Laura Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted February 2, 2021 Member Group Share Posted February 2, 2021 wat ontbreekt in de vraag is informatie betreffende religie, doopgegevens van alle kinderen uit het huwelijk (incl doopgetuigen) en de begraafsgegevens, zodat men meer aanknopingspunten heeft voor een zoektocht. Alleen een huwelijk (en zonder link) is wel erg summier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group LBronkhorst Posted February 2, 2021 Author Member Group Share Posted February 2, 2021 Op 30-1-2021 om 14:57 zei LBronkhorst: Hallo, Ik ben opzoek naar de ouders van Adriana Maartens van Rossum, zij trouwde in 1730 met Franciscus Bronkhorst te Arkel. Wie zou mij kunnen helpen. Groeten, Laura Hallo JPB, Ik weet niets over Adriana (of Aaltie ) Maarten van Rossum. Please login or register to see this link. Zij trouwde 30 april 1740 te Arkel met Franciscus (Frans)Bronkhorst hij is geboren in Everdingen in het jaar 1669. Frans Bronkhorst weduwenaar met Aaltie Maartens van Rossum weduwe bijde woonende onder den Banne van orinchem sijn in ondertrouw opgenomen den 14 ap. 1730 en alhier getrout den 30 april 1730 Ze krijgen twee kinderen: Johannes gedoopte op 4 juni 1730 in Gorinchem. Martinus gedoopt op 20 oktober 1732 in Gorinchem. Laura Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted February 4, 2021 Member Group Share Posted February 4, 2021 (edited) Hallo Laura en anderen, Deze vraag staat ook op het Stamboomforum: Please login or register to see this link. Daar wordt weer verwezen naar gegevens uit een eerder, door mij gestart, topic over deze familie op dit forum. Verwijzing naar de vraag op het Stamboomforum voorkomt onnodig zoekwerk hier (en andersom ook natuurlijk). En de vraag betreft dan wel Adriana Maartens van Rossum en niet zozeer Franciscus Bronkhorst, maar informatie over deze laatste kan bovendien wel helpen om Adriana te vinden. Frans is dus weduwnaar van Burrechie/Borchie/Merrigje/Merrichie van Pijlsweert met wie hij in Utrecht trouwde in 1695 (Gerecht en RK). Hun zoon Cornelis trouwt te Gorinchem OK met Elisabeth Wassenburg in 1718 als j.m. van Utrecht. Van hem heb ik geen doop gevonden, noch broers of zussen. Zijn ouders getuigen bij het huwelijk, en bij de doop van diverse kinderen, voor het laatst 19-07- 1729. Over Frans o.a. ook nog: 22 Apr. 1704 Frans Bronckhorst, woonende in der Lande van Arckel [POORTERBOEK VAN GORINCHEM 1670-1800 door B.D. Monshouwer, via Hogenda] Interessant is de vermelding dat Frans in 1669 in Everdingen is geboren. Ik ben heel benieuwd waar dat vandaan komt!? Het geboortejaar komt overeen met mijn bevindingen, maar een geboorteplaats heb ik destijds (het is al even geleden) niet kunnen vinden. Groet, Jacqueline Edited February 4, 2021 by jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted February 4, 2021 Member Group Share Posted February 4, 2021 (edited) @Jacqueline: ik vermoed dat de kinderen van Frans van Bronkhorst in Utrecht werden gedoopt onder "Franciscus Cornelissen & Bertha Jans" bijv .de doop van Cornelius 24.09.1698 [Please login or register to see this link. , Statie in de Jeruzalemsteeg, later St.Martinuskerk in de Herenstraat (1ste Augustijnerstatie)] en Joannes 11.05.1697 [Please login or register to see this link. ] (waarbij Joanna van Pelswert getuige was), en Mechtildis 02.01.1700 [Please login or register to see this link. ] Edited February 4, 2021 by JPB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group LBronkhorst Posted February 4, 2021 Author Member Group Share Posted February 4, 2021 (edited) Hallo Jacqueline, JPB en andere, Het gaat mij om Adriana van Rossum. Ik ben blij met alle informatie die ik kan krijgen. Op Please login or register to see this link. staat veel over de familie Bronkhorst. Jacqueline misschien kan jij het vergelijken met de informatie van Hans Bronkhorst. Bedankt voor het meedenken. Laura Edited February 4, 2021 by LBronkhorst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted February 6, 2021 Member Group Share Posted February 6, 2021 @JPB: dat is een mooie vondst, omdat Burrechie van Pijlsweert inderdaad een zus Joanna heeft. Het verbaast me wel dat hier itt tot in alle andere tot dusver gevonden vermeldingen geen achternamen gebruikt worden, temeer als de getuige een zus van de moeder zou zijn en de achternaam voor haar wel wordt gebruikt. Maar ik heb de mogelijkheid van deze doop zeker genoteerd. @Laura: Frans Cornelis Bronkhorst heeft uiteraard een vader Cornelis, maar de koppeling die op de door jou genoemde site wordt gemaakt durf ik zonder bewijs niet zomaar over te nemen. Hier komt denk ik ook niet de in jouw eerdere bericht genoemde geboorte van Frans Cornelis Bronkhorst te Everdingen in 1669 vandaan? Groet, Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group LBronkhorst Posted February 7, 2021 Author Member Group Share Posted February 7, 2021 @jacqueline ik ga het uitzoeken, ik ben met je eens dat Frans Cornelis Bronkhorst waarschijnlijk niet geboren is in Everdingen. Misschien praten over twee verschillende Frans Bronkhorsten of over één. Ik weet niet meer en ik twijfel. ga op onderzoeken uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts