Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Stamboom Henrotte


henkduifs

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hoi Ik ben Henk Duifs en ben bezig met onderzoek naar de stamboom van de familie Henrotte.

De oorsprong kan ik terugplaatsen naar het dorpje Glons in Belgie en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Henk,

Welkom op dit forum, allereerst!

We helpen graag hier, maar alleen een naam en plaats geeft weinig aanknopingspunten om dat te doen.

En we weten zo ook niet hoe ver je al bent in het onderzoek

Als ik google, op Henrotte en Glons krijf ik meer dan 2500 hits......

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif">

Een daarvan is

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Wie weet vind je er nog wat nieuws.

Maar het beste is een gerichte vraag te stellen en nu haal ik de eerste vier huisregels maar even aan, dan kan je aan de hand daarvan misschien wel een vraag stellen van een onderzoeksprobleem, waarbij we kunnen helpen.  groetjes.

    * 1) Omschrijf uw vraag / probleem zo goed mogelijk in de titel. Alleen de tekst "HELP" of iets van die strekking zal minder snel een antwoord tot gevolg hebben dan wanneer u het duidelijk omschrijft.

      Familienaam / jaar of periode / en of het om geboorte / huwelijk of overlijden gaat.  Daarnaast zorgt een goede omschrijving in de titel ervoor dat eventuele problemen beter gevonden kunnen worden door de zoekfunctie.

    * 2) Wij nemen op dit forum de privacy wetgeving in acht, ook al is deze wet op Internet makkelijk te ontduiken, wij houden ons er wel aan.  Dit betekent, dat namen en data van personen die nog in leven zijn, of die nog in leven kunnen zijn niet op het forum geplaatst mogen worden en dan ook onmiddellijk worden verwijderd, indien toch geplaatst. Herhaalde plaatsing zal direct tot gevolg hebben dat uw account permanent op non-actief gezet wordt. Wij zijn ons ervan bewust dat genealogisch onderzoek vaak begint met familieleden die nog leven, echter er zijn voldoende wegen om die te achterhalen, bijvoorbeeld via sociale netwerksites als Facebook. 

    * 3) Stel in het berichtenvenster wederom zo goed mogelijk en in detail uw vraag. Zaken die van belang kunnen zijn is het aanduiden van wat u al aan gegevens heeft gevonden. 

    * 4) Gebruik nooit alleen hoofdletters, dit staat namelijk gelijk aan schreeuwen, wel kan de familienaam in hoofdletters worden gezet, dit zal de duidelijkheid ten goede komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Ik ben Henk Duifs en ben bezig met onderzoek naar de stamboom van de familie Henrotte.

De oorsprong kan ik terugplaatsen naar het dorpje Glons in Belgie alwaar ik ene HENRI of HENRIJ Henrotte terug kan vinden die daar in 1778 is geboren en gehuwd was met ANNA Dothee.

Henrij was burgermeester van het dorpje Paifve (Glons) en ook getuige van een huwelijk in 1815 tussen Jean Riga en Anna Marie Poisket.

Echter over zijn geboorte is niets te vinden dus weet ik niet wie zijn ouders zijn.

Ik zoek info over ene Simon Henrotte geboren in Glons en in 1769 getrouwd met Marie Jeanne Jonus, ook van deze Simon kan alleen de huwelijksdatum vinden.

Voor 1769 kan ik meerdere linken maken maar is mis het stukje voor Henrij.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en uiteraard is alles wat met Henrotte te maken heeft heel welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bang dat de feiten die hier nu staan te weinig zijn om verder te zoeken.

Heb wel een paar pogingen ondernomen, maar geen verder resultaat, dan sites waar dezelfde info op staat.

Ook FamilySearch geeft weinig, wel veel hits, maar vooral uit Luxemburg en Frankrijk.

Zijn er namen van kinderen en kleinkinderen bekend, in verband met vernoemingen?

Wanneer [als dat gebeurd is] zijn ze ze naar Nederland gekomen, is daar nog iets uit huwelijkse bijlagen te halen van kinderen?

Het zijn maar gedachten, die misschien een idee geven.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

't Is niet dat ik je bij dit forum wil wegjagen gl&, maar

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

is een specifiek Luiks forum waar ik in het verleden nog wel eens geluk mee heb gehad. Je moet wel een (gratis) Yahoo logon hebben, maar dat is gemakkelijk te organiseren.

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt voor het welkom op dit forum en voor de tips.

Ik ben echt een gigantische dombo met een pc dus zal er vaak wat mis gaan (ben 53 dus heb een excuus).

Ik krijg net een mailtje dat in de 1e wereldoorlog het archief van Glons gedeeltelijk door brand is verwoest dus zoeken we vrolijk verder.

Ik heb enkele aanknopingspunten maar dat is gokken met voornamen want het gekke is dat als ik voor 1710 zo een beetje ga ik echt hele stambomen in elkaar kan flanzen.

Groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumleden Groep

Beste Henk,

Laat je niet ontmoedigen door het gebruik van pc, of dat je niet op het juiste forum zou zitten.

Ikzelf heb ook voorouders in het Luikse en heb via NL en BE collega-genealogen de weg naar Luik ook gevonden.

Wanneer je het frans niet machtig bent, wil ik je best helpen(hoewel het mijne ook niet smetteloos is en ik het nooit spreek).

Dankzij mijn taalkundige capriolen heb ik onze Waalse vrienden toch opzoekingen voor mij kunnen laten doen.

Ik ben zelfs al een paar keer naar Luik geweest om zelf de opzoekingen te verifieren.

De yahoogroep Luik is niet de enige daar in de buurt. Men houdt zelfs rendez-vous eens per maand en als je je komst laat weten, zorgen ze best wel dat er iemand is die ook NL spreekt en verstaat.

Ik heb er in elk geval goede ervaringen mee, en de ontvangst is erg hartelijk.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Wanneer je me wat info geeft, kan ik kijken of ik al iets boven water kan krijgen

vriendelijke groet

Rita Pierar

PS: Ik heb ook Henrottay in mijn gegevens, maar net als Henrotte is het een patroniem en zou het al sterk moeten zijn dat er verbanden zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...
  • Forumleden Groep
Guyvanholsbeke

Beste Henkduifs.

Over een week kan je op mijn site info vinden over Henry Henrotte gehuwd me Anne Dothée. 

Henri is geboren 6-4-1778 in GLons, overleden 10-4-1846 in GLons.

Zijn ouders zijn : Simon Henrotte en Marie Jeanne Jonas

Simon Henrotte : opzoeken in de index; Indien geboren tussen 1740 en 1770 : geen geboorteakten = verloren gegaan in de brand van het archief in 1944

 

site = www.vanholsbeke.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...