Guest Andries Koornstra Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Hallo allemaal. Onlangs ben ik er achter gekomen dat Sipke Cornelis van der Sluis en Rigtje Klases Korenstra, getrouwd te Hemelumer Oldeferd op 19 augustus 1840, in het jaar 1875 in de Verenigde Staten, in de plaats Florence blijken te wonen (boedelscheiding Sipkes vader). Daar begint de ellende al: was het Florence Alabama, Florence Oregon, Florence Kentucky, Florence South Carolina, of nog een andere Florence? Later blijkt Van der Sluis te zijn verbasterd naar Van Slide (dit komt uit 1910: - Lewis Spaer te Springfield, U.S.A, gehuwd met Elisabeth van der Sluis, verkoper; ook Elisabeth van Slike genaamd, (Bron: Tresoar Toegangsnr. : 26 Inventarisnr.: 7087 Repertoirenr.: 113 en 116 d.d. 14 juli 1910) Heeft iemand een idee hoe ik aan de juiste Florence kan komen? En wanneer Sipke en Rigtje zijn overleden? Ik heb drie kinderen genoteerd in Oudega geboren: Kornelis (geb. 25 aug 1841), Klaas (geb. 24 nov 1843, overleden 26 apr 1846) en Klaas (geb. 10 jun 1846). Zouden er in Florence, of waar dan ook, nog meer zijn geboren? groeten, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted January 14, 2011 Member Group Share Posted January 14, 2011 Ook deze vraag is niet eenvoudig, althans een behoorlijke reactie daarop. De latere periode van de naam kwam dus voor in Springfield Massachusetts. En Florence, er is ook nog een plaats in Canada. :-\ Op Ancestry zie ik geen mogelijkheden. Misschien dat er andere lezers zijn die wel iets zinnigs kunnen antwoorden. sorry, sukses Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andries Koornstra Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Ja, maar toch zet je me aan het denken Ludmilla. Er staat in de (verkoops)acte van 1910 een duizelingwekkend aantal erfgenamen, allemaal nakomelingen van Cornelis Meines van der Sluis. Ik paste hier de Amerikaanse fractie, ook al een redelijk grote groep: - Sipke van Slike te Florence, verkoper - Herman van der Sluis te Chicago, verkoper - Lewis Spaer te Springfield, U.S.A, gehuwd met Elisabeth van der Sluis, verkoper; ook Elisabeth van Slike genaamd - Cornelia van der Sluis te New Haven, Noord Amerika, weduwe van Frank Dibbe, verkoper - Walter van Slike te Menot, verkoper - Arthur van Slike te Menot, verkoper - Fernando Jenney te Washington, U.S.A, verkoper - Herman Jenney te Washington, U.S.A, verkoper - Charles Kenepp te Washington, U.S.A, gehuwd met Grace van Slikke, verkoper - Howard van Slike te Washington, U.S.A, verkoper - Jenne Oenes Dijkstra te Follega, verkoper - Gerrit Oenes Dijkstra te Grand Rapids, U.S.A, verkoper - Marten Oenes Dijkstra te Grand Rapids, U.S.A, verkoper - George Larooy te Grand Rapids, U.S.A, gehuwd met Zwaantje Oenes Dijkstra, verkoper - Douwe Joukes Ozinga te Grand Rapids, U.S.A, gehuwd met Maaike Oenes Dijkstra, verkoper Ik heb weinig hoop dat iemand er geo-/topografisch veel mee kan, het is allemaal wat verspreid. Grand Rapid = Michigan; Menot (Minot) = North Dakota; Washington = welbekend; etc. (Follega = vlak bij Lemmer). Maar er moeten in elk geval meerdere takken zijn geëmigreerd. Ik zit ook al te denken aan een systeem van wegstrepen, welke van Sipkes broers en zussen zijn in Friesland gebleven, om zo de geëmigreerden te "omkaderen". Ik houd jullie daarvan op de hoogte, maar heb toch die Amerikanen even hier geplaatst, misschien ziet iemand er een "bekende" tussen. groeten, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted January 14, 2011 Beheerder Share Posted January 14, 2011 Hallo Andries, Volgende zeer beperkte data vond ik nog: Een aankomst van Sipke Cornelis Vandersluis is geregistreerd in het jaar 1846 als 27 jarige met gezin. Dit uit de Staat der Landverhuizingen naar Noord-Amerika of andere Overzeesche Gewesten, wat in het Nationaal Archief in Den-Haag ligt. Met een genealogische groet, sadminF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted January 14, 2011 Beheerder Share Posted January 14, 2011 Op FS vond ik het volgende: Overlijden van Sepke C. van Slike, (regel nr. 177) op 4 Juli 1892 in Northampton, Massachusetts age 75 years and 7 months, married estimated birth year 1818 and place Holland Als je een e-mail stuurt naar ... stuur ik je de afbeelding. met genealogische froet, sadminF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andries Koornstra Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Heel hartelijk bedankt SadminF. Het klopt helemaal. De geboortedatum van Sipke is 29 januari 1818. Het scheelt een jaar geloof ik, maar dat zie je wel vaker, bijvoorbeeld in de beginjaren van onze burgerlijke stand. Ze rekenden terug, maar hielden geen rekening met het tijdstip van verjaren. Toch een mooi snel resultaat. En weer een stukje stamboom aangekleed! Ik moet maar eens even kijken naar de staten van de VS! groeten, Andries Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andries Koornstra Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 En nu, met behulp van Wikipedia, nog wat topografische gegevens van Northampton: Within the city limits are the villages of Florence and Leeds. It is bordered to the north by the towns of Hatfield and Williamsburg, to the west by Westhampton, to the east by Hadley (across the Connecticut River), and to the south by Easthampton. The Calvin Coolidge Bridge connects Northampton with Hadley across the Connecticut River. Het past allemaal zo mooi in elkaar! Je zou bijna ter plaatse poolshoogte gaan nemen! groetjes, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted January 15, 2011 Member Group Share Posted January 15, 2011 Douwe J Ozinga, 22 jaar, komt vanuit Rotterdam met SS Werkendam op 4 juni 1892 aan in New York. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted January 15, 2011 Member Group Share Posted January 15, 2011 1900 Census: George Larooy geb mei 18784 Michigan zoon van Isaac (nederlander) en Jennie (nederlandse) 1920 Census: George Larooy, geb ca 1875 Michigan, echtgenote Susie (Zwaantje?), Nederlandse, 41, wonend te Michigan, dochter Jennie 15 en zoon Isaac 9 1930 Census, idem dezelfde als Wilder George Larooy geb 3-5-1874 volgens oproep WW-1 , shipping clerk, gehuwd met Susie ook deze 4 documenten zitten in je mailbox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted January 15, 2011 Member Group Share Posted January 15, 2011 Census 1900: Lewis J Spaer 38 geb feb 1862 Massachusetts, echtgenote Elizabeth, 40, gehuwd in 1887, 2 zoons en een boarder Census 1910: gezin idem, met toevoeging dat de ouders van Elizabeth uit Holland komen Zoon Raymond Lewis Spear krijgt een oproep voor WW-1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andries Koornstra Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Ludmilla, bedankt voor alle links! De zaak begint me nu redelijk van de straat te houden. Het moet natuurlijk uit te vinden zijn hoe de familierelaties van al die geëmigreerden in elkaar steken. Dat dat nog een hele uitzoekerij is blijkt wel uit onderstaand overzicht van het gezin van Cornelis Meines van (der) Sluis en Froukje Schaveer: Cornelis Meines van der Sluis, zoon van Meine Cornelis van der Sluis en Geeske Gerrits Mulder, landbouwer, wonende te Elahuizen, is geboren in 1787 te Mirns en Bakhuizen. Cornelis trouwt op woensdag 16 maart 1814 te Balk (mairie, acte 3) op 27-jarige leeftijd met de 20-jarige Froukje Sipkes Schaveer, dochter van Sipke Meines en Korneliske Hendriks van Luinenburg. Froukje is geboren in 1794 te Nijemirdum. Van Cornelis en Froukje zijn negen kinderen bekend: 1 Meine Cornelis van der Sluis is geboren op woensdag 18 mei 1814 te Mirns en Bakhuizen (huis nr.50). 2 Geeske Cornelis van der Sluis is geboren op zaterdag 1 juli 1815 te Mirns en Bakhuizen (huis nr.50). Geeske trouwt op donderdag 29 mei 1845 te Hemelumer Oldeferd (acte 11) op 29-jarige leeftijd met Meine Jans Bosma, zoon van Jan Douwes Bosma en Stijntje Jelles Bosma. Meine is geboren te Idskenhuizen. 3 Sipke Cornelis van der Sluis, boerenknecht, wonende te Florence (VS) en te Oudega, is geboren op donderdag 29 januari 1818 te Elahuizen. Sipke trouwt op woensdag 19 augustus 1840 te Hemelumer Oldeferd op 22-jarige leeftijd met de 21-jarige Rigtje Klases Korenstra, dochter van Klaas Hiddes Korenstra en Akke Klases Tromp. Rigtje is geboren op zondag 18 juli 1819 te Sloten. 4 Grietje Cornelis van der Sluis is geboren op maandag 15 mei 1820 te Elahuizen. Grietje trouwt op dinsdag 12 december 1848 te Wymbritseradeel (acte 61) op 28-jarige leeftijd met de ongeveer 38-jarige Hinne Haitjes Visser, zoon van Haitje Hantjes Visser en Jacobje Hinnes Visser. Hinne is geboren rond 1810 te Harich. 5 Gerrit Cornelis van der Sluis is geboren op zondag 29 september 1822 te Elahuizen. Gerrit trouwt op donderdag 14 november 1844 te Hemelumer Oldeferd (acte 25) op 22-jarige leeftijd met de ongeveer 20-jarige Zwaantje Gerrits Klijnstra, dochter van Gerrit Jans Klijnstra en Hinkje Heins Hofman. Zwaantje is geboren rond 1824 te Nijega (HEM). 6 Tetje Cornelis van der Sluis is geboren op woensdag 22 september 1824 te Elahuizen, is overleden op maandag 25 oktober 1824 aldaar. Tetje werd 1 maand en 3 dagen. 7 Harmen Cornelis van der Sluis is geboren op zondag 23 oktober 1825 te Elahuizen. Harmen trouwt op woensdag 5 april 1848 te Hemelumer Oldeferd (acte 5) op 22-jarige leeftijd met Antje Hayes Hornstra, dochter van Haye Feddes Hornstra en Anke Jans de Jong. Antje is geboren te Oldeouwer. 8 Lykle Cornelis van der Sluis is geboren op donderdag 9 juli 1829 te Elahuizen. Lykle trouwt op donderdag 18 april 1850 te Hemelumer Oldeferd (acte 6) op 20-jarige leeftijd met de 19-jarige Doedtje Gerrits Klijnstra, dochter van Gerrit Jans Klijnstra en Tjamke Jans Bosma. Doedtje is geboren op dinsdag 27 juli 1830 te Nijega (HEM). 9 Tetje Cornelis van der Sluis is geboren op maandag 23 mei 1831 te Elahuizen. Tetje trouwt op vrijdag 23 mei 1851 te Hemelumer Oldeferd (acte 17) op 20-jarige leeftijd met de ongeveer 26-jarige Tewis Alles Hettinga, zoon van Alle Tewis Hettinga en Akke Jelles Soethout. Tewis is geboren rond 1825 te Heeg. Het lijkt erop dat de oudste zoon, Meine, onnozel is, want ik kan a. geen huwelijk vinden en b. in 1875 is er over hem een curator aangesteld (als ik het Tresoar uittreksel van de notariële acte tenminste goed lees). Ook zijn overlijden heb ik nog niet, dat is wel wat vreemd. Maar dan nog zijn er zeven staken. Een kleine bijkomende handicap is natuurlijk dat ik nog geen idee heb van verdere kinderen van het echtpaar Van der Sluis (Van Slike)/Korenstra. Maar ik knutsel braaf door met dit parenteeltje, het is letterlijk en figuurlijk op bekend terrein, dus daar kom ik wel uit. groetjes, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted January 15, 2011 Member Group Share Posted January 15, 2011 Andries, je kunt het overlijden van Meine niet vinden... wat is hier aan de hand ? Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum Algemeen Toegangnr: 30-14 Gemeente: Gaasterland Soort akte: Overlijdensakte Aktenummer: A 37 Aangiftedatum: 12-04-1909 Overledene Meine van Sluis Geslacht: M Overlijdensdatum: 11-04-1909 Relatie: ongehuwd Nadere informatie Leeftijd: 94 jaar Allefriezen: Please login or register to see this link. Sylvia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andries Koornstra Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Thanks Sylvia. Ik weet niet wat mij mankeerde. Om in feline thermen te blijven: ik heb in geen geval last van een kater. En dit antwoord van jou veroorzaakt ook geen kater: in tegendeel, ik ben blij met deze wetenschap. Ongehuwd gebleven en "innocent". Klopt precies dus! groetjes, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted January 15, 2011 Member Group Share Posted January 15, 2011 Ik moet zeggen dat ik Cornstraw toch wel een leuke variatie vindt op Korenstra Please login or register to see this image. /emoticons/default_laugh0.gif" alt="$"> Name: Rachel Cornstraw Van Slike Event Date: 07 May 1895 Event Place: Northampton, Massachusetts Gender: Female Age: 77 years Marital Status: Widowed Occupation: Housewife Birthplace: Germany Estimated Birth Year: 1818 Father's Birthplace: Germany Mother: Unknown Mother's Birthplace: Germany Spouse: Seleka Van Slike Volume/Page/Certificate Number: Vol 455 P34 cn91 Film Number: 961516 Digital Folder Number: 4225011 Image Number: 32 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andries Koornstra Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Inmiddels ..... - Jenne Oenes Dijkstra te Follega, verkoper - Gerrit Oenes Dijkstra te Grand Rapids, U.S.A, verkoper - Marten Oenes Dijkstra te Grand Rapids, U.S.A, verkoper - George Larooy te Grand Rapids, U.S.A, gehuwd met Zwaantje Oenes Dijkstra, verkoper - Douwe Joukes Ozinga te Grand Rapids, U.S.A, gehuwd met Maaike Oenes Dijkstra, dit zijn de kinderen van Oene Jennes Dijkstra en Froukje Gerrits van der Sluis, welk echtpaar in 1867 trouwde. Ze zijn het precies allemaal. Dus een gesloten groep, die niet meer zal wijzigen. Zowel van Oene als van Froukje is geen overlijden te vinden in Friesland, dus ik denk dat ze met vier van hunb vijf kinderen de grote overstap hebben gemaakt. Ik vind Jenne Oenes, de oudste zoon als enige getrouwd (Lemsterland 2 juni 1893, met Wiepkjen Jaarsma), dus vermoed ik dat hij thuisbleef omdat hij teveel te verliezen had? Nog even ter verduidelijking: Froukje is het enige kind van nummer 5 uit het staatje van vanochtend. Tenminste ik denk dat zij enig kind is. Vader Gerrit Cornelis van der Sluis overlijdt te Tjerkgaast in 1866. groeten, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andries Koornstra Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Sylvia, dank voor Rachel Cornstraw, zoiets moest het wel worden. Niemand behalve een Nederlander kan natuurlijk iets met die G in Rigtje, qua uitspraak. Van Margo kreeg ik via de mail ook nog deze link: Please login or register to see this link. Het begint echt iets te worden!!! groetjes, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted January 15, 2011 Member Group Share Posted January 15, 2011 Ik kan nu ladingen infoprmatie (huwelijken, census 1880/1900/1910 etc) van jouw Sluis familie op FS vinden, maar ik neem maar aan dat je dat zelf nu ook wel kan zien, zo niet dan hoor ik het wel. Nog wel een ding, ik vond de zoon(Klaas)/kleindochter/achterkleindochter van Sipke in een boek vermeld (helaas alleen de namen en verder niet echt iets interessants): "Western Massachusetts; a history, 1636-1925" (uitgegeven 1926) Mr. Hosford married, September 19, 1893, at Florence, Lillian M. Van Slike, daughter of Nicholas and Henrietta Van Slike. They are the parents of a daughter. Gladys L., who became the wife of John H. Ames. zie: Please login or register to see this link. P.S. die doodsoorzaken op findagrave zijn fascinerend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andries Koornstra Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Hallo allemaal, een kleine update. Ik ben alle vrije uurtjes van deze dag bezig geweest het gezin van Cornelis Meines van der Sluis en Froukje Sipkes Schaveer uit te knobbelen. Vermeldenswaard zijn de volgende feiten (alles is natuurlijk van belang, maar specifiek voor deze kwestie het volgende): -Er is nog een extra erfstaak. Er blijkt ook nog een dochter Korneliske Kornelis van der Sluys bij het gezin te horen. Aanvankelijk heb ik haar gemist, oorzaak was het schrijven van Sluys in plaats van Sluis, zoals bij alle andere kinderen, terwijl er opeens een K voor Cornelis(ke) werd gebruikt. Maar dat is op tijd ontdekt, eigenlijk door het nalopen. Zij trouwt op 7 mei 1845 te Gaasterland met Albert Andries van der Heide, uit Oudemirdum. -Is al aan de orde geweest: kleindochter Froukje Gerrits van der Sluis, enige dochter van Gerrit Cornelis, gaat met haar man Oene Jennes Dijkstra en vier van hun vijf kinderen naar Grand Rapids in Michigan. -Alle andere staken blijken in Nederland te zijn gebleven. In 1910, als het huis, dat waarschijnlijk van de onnozele broer Meine Cornelis van der Sluis afkomt, wordt verkocht, moeten dit de nazaten van de emigranten waar het eigenlijk om gaat, het echtpaar Sipke Cornelis van der Sluis en Rigtje Klases Korenstra, zijn: - Klaas van der Sluis, verkoper - Sipke van Slike te Florence, verkoper - Herman van der Sluis te Chicago, verkoper - Lewis Spaer te Springfield, U.S.A, gehuwd met Elisabeth van der Sluis, verkoper; ook Elisabeth van Slike genaamd - Cornelia van der Sluis te New Haven, Noord Amerika, weduwe van Frank Dibbe, verkoper - Walter van Slike te Menot, verkoper - Arthur van Slike te Menot, verkoper - Fernando Jenney te Washington, U.S.A, verkoper - Herman Jenney te Washington, U.S.A, verkoper - Charles Kenepp te Washington, U.S.A, gehuwd met Grace van Slikke, verkoper - Howard van Slike te Washington, U.S.A, verkoper Meer dan ik had verwacht, voor mijn gevoel moest er nog een staak zijn geëmigreerd, maar intuïtie is dan ook een hachelijke genealogische grootheid. Mijn volgende "roeping" in deze is het vatten van deze lieden in een stamboompje. Met als hoofdprobleem: wie is kind en wie kleinkind. Rigtje moest nog dertig jaar worden toen zij en haar man emigreerden, dus je kunt er van uit gaan dat er nog tot om en nabij 1860 kinderen geboren hebben kunnen worden. Ik moet maar eens even kijken of ik die "ladingen" Sluizen waar Syliva het over had kan traceren. groetjes, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group visserlemmer Posted October 25, 2017 Member Group Share Posted October 25, 2017 Op 15-1-2011 om 02:26 zei Ludmilla: Douwe J Ozinga, 22 jaar, komt vanuit Rotterdam met SS Werkendam op 4 juni 1892 aan in New York. Hij en zijn vrouw Maaike Oenes Dijkstra komen beide weer terug in Nederland en gaan in Sondel wonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group visserlemmer Posted October 25, 2017 Member Group Share Posted October 25, 2017 Op 15-1-2011 om 14:18 zei Gast Andries Koornstra: Inmiddels ..... dit zijn de kinderen van Oene Jennes Dijkstra en Froukje Gerrits van der Sluis, welk echtpaar in 1867 trouwde. Ze zijn het precies allemaal. Dus een gesloten groep, die niet meer zal wijzigen. Zowel van Oene als van Froukje is geen overlijden te vinden in Friesland, dus ik denk dat ze met vier van hunb vijf kinderen de grote overstap hebben gemaakt. Ik vind Jenne Oenes, de oudste zoon als enige getrouwd (Lemsterland 2 juni 1893, met Wiepkjen Jaarsma), dus vermoed ik dat hij thuisbleef omdat hij teveel te verliezen had? Nog even ter verduidelijking: Froukje is het enige kind van nummer 5 uit het staatje van vanochtend. Tenminste ik denk dat zij enig kind is. Vader Gerrit Cornelis van der Sluis overlijdt te Tjerkgaast in 1866. groeten, Andries. Jenne en Wiep Dijkstra-Jaarsma zijn mijn overgrootouders. Ik weet niet of ze te veel te verliezen hadden. Ze betrokken in ieder geval in ca. 1910 een nieuwe boerderij in de Brekkenpolder bij Lemmer, waar ze niet heel lang boer op zijn geweest, omdat ze werden meegetrokken in een faillissement (tweede borg). Daarna boer in de buurt van Joure. Ook daar hadden ze pech i.v.m. verontreinigd drinkwater van de koeien. Please login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group visserlemmer Posted October 25, 2017 Member Group Share Posted October 25, 2017 Op 15-1-2011 om 14:18 zei Gast Andries Koornstra: Inmiddels ..... dit zijn de kinderen van Oene Jennes Dijkstra en Froukje Gerrits van der Sluis, welk echtpaar in 1867 trouwde. Ze zijn het precies allemaal. Dus een gesloten groep, die niet meer zal wijzigen. Zowel van Oene als van Froukje is geen overlijden te vinden in Friesland, dus ik denk dat ze met vier van hunb vijf kinderen de grote overstap hebben gemaakt. Ik vind Jenne Oenes, de oudste zoon als enige getrouwd (Lemsterland 2 juni 1893, met Wiepkjen Jaarsma), dus vermoed ik dat hij thuisbleef omdat hij teveel te verliezen had? Nog even ter verduidelijking: Froukje is het enige kind van nummer 5 uit het staatje van vanochtend. Tenminste ik denk dat zij enig kind is. Vader Gerrit Cornelis van der Sluis overlijdt te Tjerkgaast in 1866. groeten, Andries. Is er ook bekend of genoemde Marten Oenes Dijkstra (oom van mijn beppe) ook getrouwd is in Amerika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted October 26, 2017 Member Group Share Posted October 26, 2017 Het lijkt me deze: Quote Martin O Dykstra Michigan Death Certificates Other information in the record of Martin O Dykstra from Michigan Death Certificates Name Martin O Dykstra Event Type Death Event Date 13 Jul 1951 Event Place Grand Rapids, Kent, Michigan, United States Gender Male Age 76 Marital Status Married Birth Date 14 Oct 1874 Birthplace Netherlands Birth Year (Estimated) 1875 Father's Name Please login or register to see this link. Mother's Name Please login or register to see this link. Please login or register to see this link. GS Film number Please login or register to see this link. Digital Folder Number Please login or register to see this link. Image Number 01578 Citing this Record "Michigan Death Certificates, 1921-1952," database, FamilySearch (https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:KF3P-BRV : 12 December 2014), Martin O Dykstra, 13 Jul 1951; citing Grand Rapids, Kent, Michigan, United States, Division for Vital Records and Health Statistics, Lansing; FHL microfilm 1,972,832. Quote Spouse and Children Please login or register to see this link. Wife Female Please login or register to see this link. Daughter Female Parents and Siblings Please login or register to see this link. Sister Female Please login or register to see this link. GS Film Number Please login or register to see this link. Digital Folder Number 007593984 Image Number 01053 Citing this Record "Michigan Obituaries, 1820-2006," database with images, FamilySearch (https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:QVPB-7HKF : accessed 26 October 2017), Martin O Dykstra, 1951; citing , various offices and archives, Michigan. Please login or register to see this link. Please login or register to see this link. The original may contain more information than was indexed. Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted October 26, 2017 Member Group Share Posted October 26, 2017 (edited) En dit dan zijn huwelijk? Citaat Martin Dykstra mentioned in the record of Martin Dykstra and Fannie Lanting Other information in the record of Martin Dykstra and Fannie Lanting from Michigan Marriages Name Martin Dykstra Spouse's Name Please login or register to see this link. Event Date 03 Aug 1899 Event Place Grand Rapids, Kent, Michigan Father's Name Please login or register to see this link. Mother's Name Please login or register to see this link. Spouse's Father's Name Please login or register to see this link. Spouse's Mother's Name Please login or register to see this link. Please login or register to see this link. Dit zal deze Fannie zijn: Citaat Aktedatum 25-11-1878 Geboortedatum 23-11-1878 Geboorteplaats Kommerzijl gem. Grijpskerk Kind Please login or register to see this link. Geslacht v Vader Please login or register to see this link. Leeftijd 44 jaar Beroep grofsmid Moeder Please login or register to see this link. - Bron Geboorteregister Grijpskerk 1878 Aktenummer 94 Edited October 26, 2017 by joke andriessen geboorte toegevoegd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Andries Posted October 26, 2017 Member Group Share Posted October 26, 2017 Mooi gevonden Joke. Het houdt mij tegenwoordig niet meer zo bezig, maar het is leuk voor Hillebrand (Visser). Het is vrij naaste familie van hem. Groetjes, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group visserlemmer Posted October 27, 2017 Member Group Share Posted October 27, 2017 14 uur geleden zei Andries: Mooi gevonden Joke. Het houdt mij tegenwoordig niet meer zo bezig, maar het is leuk voor Hillebrand (Visser). Het is vrij naaste familie van hem. Groetjes, Andries. Heel hartelijk dank Joke! Het is inderdaad leuk voor mij Andries. Mijn grootmoeder van de Visser-kant was Froukje van Jenne en Wiep Dijkstra-Jaarsma. Ik wist dat ze veel familie had in Grand Rapids en omgeving. Nou zoek ik nog de huwelijksgegevens van Marten Dijkstra zijn zus Zwaantje Oenes Dijkstra (Swaney). Swaney was getrouwd met George Larooy *3-5-1874. Verdere gegevens ontbreken of heb ik nog niet gevonden. By the way volgens de geboorteakte is Marten Oenes Dijkstra geboren te Lemmer op 15 oktober 1874 i.p.v. 14 oktober zoals in de Amerikaanse gegevens vermeld wordt. Hartelijke groet, Hillebrand Visser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted October 27, 2017 Member Group Share Posted October 27, 2017 (edited) 1903 Huwelijk George+Susie: Please login or register to see this link. 1908 Certificate Death dochter Florence: Please login or register to see this link. 1910 Census: Please login or register to see this link. 1917 WW1Reg George: Please login or register to see this link. 1920 Census: Please login or register to see this link. 1927 Death zoon Isaac: Please login or register to see this link. 1927 Certificate death Isaac: Please login or register to see this link. 1930 Census: Please login or register to see this link. 1935 Death George: Please login or register to see this link. 1935 Certificate Death George: Please login or register to see this link. 1940 Census: Please login or register to see this link. 1972 Death Susie: Please login or register to see this link. 1972 Obit Susie: Please login or register to see this link. Graf: Please login or register to see this link. 2004 Obit dochter Jeanne: Please login or register to see this link. Sylvia Edited October 27, 2017 by Ozlady add link Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted October 28, 2017 Member Group Share Posted October 28, 2017 Wat een mooi vervolg op een oud topic! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group visserlemmer Posted October 28, 2017 Member Group Share Posted October 28, 2017 23 uur geleden zei Ozlady: 1903 Huwelijk George+Susie: Please login or register to see this link. 1908 Certificate Death dochter Florence: Please login or register to see this link. 1910 Census: Please login or register to see this link. 1917 WW1Reg George: Please login or register to see this link. 1920 Census: Please login or register to see this link. 1927 Death zoon Isaac: Please login or register to see this link. 1927 Certificate death Isaac: Please login or register to see this link. 1930 Census: Please login or register to see this link. 1935 Death George: Please login or register to see this link. 1935 Certificate Death George: Please login or register to see this link. 1940 Census: Please login or register to see this link. 1972 Death Susie: Please login or register to see this link. 1972 Obit Susie: Please login or register to see this link. Graf: Please login or register to see this link. 2004 Obit dochter Jeanne: Please login or register to see this link. Sylvia Sylvia, geweldig! Heel Hartelijk dank. Dat je dat allemaal zo snel hebt gevonden! Petje af. Privacywetgeving in de V.S. is zeker anders dan hier met die vermeldingen van doodsoorzaken? Heb het bovenstaande verwerkt in het volgende: Please login or register to see this link. Zwaantje Oenes Dijkstra is geboren op donderdag 14 november 1878 in Lemmer, dochter van Please login or register to see this link. Oene Jennes Dijkstra en Please login or register to see this link. Froukje Gerrits van der Sluis. Zwaantje is overleden op dinsdag 15 augustus 1972 in Grand Rapids, 93 jaar oud. Notitie bij Zwaantje: In Amerika Swaney en ook Susie genoemd. Adres: Grand Rapids, USA (geemigreerd naar Amerika) Zwaantje trouwde, 24 jaar oud, op donderdag 7 mei 1903 in Grand Rapids [bron: familysearch] met Please login or register to see this link. George Wilder (George) Larooy, 29 jaar oud. George is geboren op zondag 3 mei 1874 in Wyoming, zoon van Please login or register to see this link. Isaac Larooy en Please login or register to see this link. Jane Frost. George is overleden op dinsdag 24 september 1935 in Grand Rapids, 61 jaar oud (oorzaak: chronisch hartfalen). Adres: vanaf 1917 Caulfield Avenue 1036, Grand Rapids [bron: World War I draft registration] Beroep: shipping clerk Kinderen van Zwaantje en George: Please login or register to see this link. 1 Jennie Larooy, geboren in 1905 in Grand Rapids. Beroep: stenografe Jennie trouwde, ongeveer 27 jaar oud, omstreeks 1932 met Please login or register to see this link. William Haverkamp, ongeveer 24 jaar oud. William is geboren in 1908 in Nederland. Beroep: dominee Please login or register to see this link. 2 Florence Larooy, geboren op dinsdag 11 juni 1907 in Grand Rapids. Florence is overleden op vrijdag 10 juli 1908 in Grand Rapids, 1 jaar oud. Please login or register to see this link. 3 Isaac Ernest Larooy, geboren op donderdag 8 december 1910 in Grand Rapids. Isaac is overleden op vrijdag 18 maart 1927 in Grand Rapids, 16 jaar oud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted October 28, 2017 Member Group Share Posted October 28, 2017 (edited) Dit is de geboorte van William Haverkamp: Citaat Aktedatum 13-02-1908 Geboortedatum 12-02-1908 Geboorteplaats Zuidbroek Kind Please login or register to see this link. Geslacht m Vader Please login or register to see this link. Leeftijd 34 jaar Beroep bakker Moeder Please login or register to see this link. - Bron Geboorteregister Zuidbroek 1908 Aktenummer 13 zie ook dit overlijden: Citaat Peter Haverkamp mentioned in the record of Christine Betten Name Peter Haverkamp gender Male Wife Please login or register to see this link. Daughter Please login or register to see this link. Son Please login or register to see this link. Son Please login or register to see this link. Son Please login or register to see this link. Son Please login or register to see this link. Other information in the record of Christine Betten from Michigan Obituaries Deceased Name Please login or register to see this link. Event Type Obituary Event Date 2002 Event Place Michigan, United States Gender Female Relationship to Deceased Deceased Birth Date 01 May 1906 Birthplace Zuidbroek, , The Netherlands Death Date 31 Oct 2002 Please login or register to see this link. En zijn eigen overlijden met namen van kinderen Please login or register to see this link. Edited October 28, 2017 by joke andriessen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts