Jump to content

Jan Walhout en Pieternella van Boven

avanengeldorp

Recommended Posts

• Member Group
avanengeldorp

Beste geneasten,

Ik ben op zoek voor een nazaat naar de overlijdens datum (en plaats) van Jan Walhout geb. 07-05-1895 te Borssele. Jan huwde 08-06-1916 te Borssele met Pieternella van Boven geb. 13-08-1890 te Borssele.

Ik heb zo'n beetje heel Internet afgezocht naar een overlijdens datum maar kon niets vinden. 

Wie kan mijn hiermee verder helpen.

A. van Engeldorp

• Member Group

het fascinerende is dat hij volledig wordt weggelaten uit het overlijdensbericht van Pieternella van Boven (PZC, 29 maart 1976 [

Please login or register to see this link.

])

• Member Group
avanengeldorp

Beste JPB,

Bedankt voor uw snelle reactie.

Als je de rouwadvertentie leest dan zou je het idee kunnen krijgen dat ze gescheiden waren. Een emigratie van Jan lijkt mij uitgesloten omdat er info is dat Jan in Axel zou zijn overleden.

Jan wordt ook niet op de grafsteen van Pieternella vermeld.

• Member Group

Pieternella’s overlijdens advertentie had mij ook al zo’n gevoel gegeven dat er mogelijk iets in dat huwelijk was gebeurd tussen de 2 echtlieden. Ik had verder ook wat online trees gezien die vermeldden dat Jan Walhout in 1960 was overleden. Echter, zonder exacte datum, zonder lokatie en zonder bron ...

Ik vraag me nog wel af of hij mogelijk de Jan Walhout was die her-trouwde in 1956 met Janna van Splunter (

, NB waarschijnlijk gescheiden v Marinus de Keijzer en Adrianus Lambertus de Graaf

Janna overlijdt in 2000 wanneer ze bijna 102 is (

).  Er is genoeg ander spul voor haar te vinden, maar ik wilde haar 100ste verjaardag specifiek vermelden omdat Jan daarin wordt genoemd (

)

Sylvia

Edited by Ozlady

• Member Group
avanengeldorp
12 uur geleden zei Ozlady:

Pieternella’s overlijdens advertentie had mij ook al zo’n gevoel gegeven dat er mogelijk iets in dat huwelijk was gebeurd tussen de 2 echtlieden. Ik had verder ook wat online trees gezien die vermeldden dat Jan Walhout in 1960 was overleden. Echter, zonder exacte datum, zonder lokatie en zonder bron ...

Ik vraag me nog wel af of hij mogelijk de Jan Walhout was die her-trouwde in 1956 met Janna van Splunter (

, NB waarschijnlijk gescheiden v Marinus de Keijzer en Adrianus Lambertus de Graaf

Janna overlijdt in 2000 wanneer ze bijna 102 is (

).  Er is genoeg ander spul voor haar te vinden, maar ik wilde haar 100ste verjaardag specifiek vermelden omdat Jan daarin wordt genoemd (

)

Sylvia

• Member Group
avanengeldorp

Beste Sylvia,

Bedankt voor uw reactie op mijn vraag over Jan Walhout.

De leeftijd van Jan 61, en zijn geb.plaats Borssele die vermeld staat bij het huwelijk met Janna van Plunter past erg goed bij de Jan Wahout die ik zoek. Via Graftombe.nl kom ik in Terneuzen een Jan Walhout tegen maar ook hier staan geen datums vermeld.

Ik ga deze info delen met de nazaten en kijken of hier verder nog iets uitkomt.

Groet, Arie

• Member Group

Deze Jan Walhout was dus in Axel getrouwd en was mogelijk hierna naar het nabije Steenovens (Zaamslag) verhuisd .. . Het past wel heel mooi bij jouw eerdere opmerking dat de gezochte Jan waarschijnlijk in Axel was overleden. (Ik besef dat er ook een Jan Walhout geb 1896 was, maar die is het niet  volgens mij)

NB Ik heb zelfs nog naar de Australische death notice van een van zijn kinderen gekeken, maar helaas waren zijn ouders hier niet in genoemd 🙂

Sylvia

PS er is nog een mogelijke vehuizing van Steenovens naar Terneuzen in 1962:

Edited by Ozlady

• Member Group

Look at this!!!!

1974 Overlijden v Jan Walhout 79j in Terneuzen?: https://krantenbankzeeland.nl/issue/vze/1974-12-24/edition/0/page/5?query=walhout

Zou dit hem zijn?

• Member Group
avanengeldorp

Hoi Sylvia,

Bedankt voor deze vondst.

Dit moet hem zijn Jan Walhout geb. 07-05-1895 in Borssele, Ov 12-1974 in Axel op een leeftijd van 79 jaar. Past helemaal in het plaatje.

Ik was zelf ook al aan het zoeken geweest in de krantenbank en bij graftombe maar kon niet tot een gewenst resultaat komen.

Groet, arie