Member Group petrafeijen Posted December 2, 2020 Member Group Share Posted December 2, 2020 Sinds gister weet ik op welke datum een voorouder in Zuid Afrika s overleden, maar ik kan/weet niet hoe ik aan de eventuele rouwadvertentie kan komen. Het gaat om Jantje Reitsema-Schrikkema geb 28-12-1916 / overleden 8-5-2004 te Rayton. Wie kan mij hieraan of hiermee helpen?? Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted December 3, 2020 Member Group Share Posted December 3, 2020 Ik heb over de laatste jaren regelmatig onderzoek gedaan in de beschikbare online Zuid Afrikaanse bronnen, maar tot nog toe heb ik nauwelijks een Zuid Afrikaanse rouwadvertentie gezien. Het knelpunt is de ontbrekende toegang tot online ZA kranten. Je vermeldde dat Jantje een voorouder was, dus misschien zijn er (achter) nichten of neven in Zuid Afirka die de advertentie voor je kunnen copieren. Indien je geen lokale ZA kontakten hebt, dan zou je misschien tegen betaling een professionele onderzoeker kunnen inschakelen. FYI Er zou een advertentie in de Nederlandse “Dagblad van het Noorden” van 11 May 2004 hebben gestaan, maar die pagina’s (p10+11?) schijnen te ontbreken op dekrantvantoen site. Eerder dit jaar is een waarschijnlijke zoon overleden, maar ook voor hem schijnt er alleen wat estate info te zijn en geen online rouw advertentie. Sylvia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group petrafeijen Posted December 3, 2020 Author Member Group Share Posted December 3, 2020 Dank je wel voor je reactie. Ik ga verder zoeken. Petra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts