Jump to content

vanBeylen(USA)

wils
 Share

Recommended Posts

• Member Group

hallo,is er iemand die mij meer kan vertellen van de familie vanBeylen/Potters in Michigan(USA) geboren in Belgie circa 1900

vr groet,Wil

• Member Group

Ik denk als er wat meer gegevens worden gegeven, zoals:

Waar in Michigan hebben de van Beylen / Potters gewoond?

Waar in België zijn zij geboren?

dat er wellicht iemand een antwoord kan geven.

• Beheerder

Verplaatst naar opzoekvragen voor ancestry.

Ik kan voor u op ancestry zoeken, maar dan heb ik toch echt meer nodig. Zoals @Erick J al aangeeft.

Volledige namen van de personen die u zoekt en dat kunnen er echt geen tientallen zijn, maar een of twee.

Als er privacy gevoelige gegevens bijzitten dan graag via mijn email adres.

• Member Group

Het meeste kan gratis op Family Search worden gevonden, maar helaas weten we nog steeds niet wat de originele poster precies wil weten. Hier wel wat algemene informatie gebaseerd op Amerikaanse documentatie ... 't is niet kompleet en kan fouten hebben, maar hopelijk spoort het de OP aan ... 

Alphonse VAN BEYLEN b abt 3 Jun 1883/4 Borgerhout, Antwerpen, d  20 Mar 1938 Detroit, Wayne MI (

Please login or register to see this link.

), occ: Millwright shipyards (1920)
X
Cornelia/Cornellie POTTERS ( volgens Alphone's WW1 reg:

) b abt 1885 Belgium, occ: manager grocery store (1920)

Children:
Angeline VAN BEYLEN b abt 1904 Belgium
     X 5 May 1928 (see petition citizenship:

)
          To: Frank AZCARATE b abt 1891 Mexico
Marie VAN BEYLEN b abt 1909 Belgium
Alphonse Martin VAN BEYLEN b abt 28 Oct 1926 Detroit Wayne MI, d 29 Jul 2002 Macomb MI

Nov 1910 passenger list (Alphonse):

Dec 1910 pas list (Cornelia):

Nov 1920 passenger list:

Residence Jan 1920:
Detroit Ward 11, Wayne, MI -

Residence April 1940: Ward 11, Detroit, Detroit City, Wayne MI -

Brother: Andreas/Andrew VAN BEYLEN b abt 22 Feb 1875 Antwerpen, d 7 Feb 1947, occ: Bricklayer (1920, 1930), father = Charles VAN BEYLEN
X  (NB divorce before April 1930)
Margaret Helen KAPPE b abt 3 Jul 1888 New York (see nat petition:

)

Children:
Dorothy VAN BEYLEN b abt  1915 MI
Charles VAN BEYLEN b abt 1918 MI

Jul 1910 passenger list (was Andreas op bezoek geweest?):

Residence Jan 1920: Akron Ward 1, Summit OH -

Residence April 1930: Akron, Summit OH -

Sylvia

Edited by Ozlady

• Member Group

Het gaat om Ludovica Cornelia Potters ,geb in Antwerpen.tr met Alphons Judocus van Beijlen geb in Borsbeeck tr in 1903 te Antwerpen.

Zij woonden vermoedelijk in Macon,Michigan.

• Member Group

@Wils

Dat is dus inderdaad het echtpaar waar ik het eerder over had (gebaseerd op de informatie in Amerikaanse documenten en dit zal misschien iets afwijken van de Belgische documenten). Ik had eerst maar wat ruwe (niet komplete) details gegeven, dus wat zijn de gegevens waar je verder nog in geinteresserd bent?

Sylvia

Edited by Ozlady

• Member Group

Ik heb zo het vermoeden dat je eigenlijk al redelijk wat wist van hun Amerikaans bestaan  ...

• Member Group
12 minuten geleden zei Ozlady:

Ik heb zo het vermoeden dat je eigenlijk al redelijk wat wist van hun Amerikaans bestaan  ...

Ja ik weet wel veel over de familie Potters maar de fam van Beijlen is nog een witte vlek.

vr gr Wil

• Beheerder

Beste @wils, 

Kijk uw onduidelijke 1e bericht heeft voor onnodig zoekwerk gezorgd. Dit is niet leuk voor de forumleden die u willen helpen. En wekt irritaties.

Stel een gerichte zoekvraag.

Lees de huisregels nog eens door. 

• Member Group
6 minuten geleden zei sadminF:

Beste @wils, 

Kijk uw onduidelijke 1e bericht heeft voor onnodig zoekwerk gezorgd. Dit is niet leuk voor de forumleden die u willen helpen. En wekt irritaties.

Stel een gerichte zoekvraag.

Lees de huisregels nog eens door. 

Mijn vraag is bewust onduidelijk gesteld omdat ik niet zeker was over mijn gegevens.

En de reacties op mijn vraag heeft opgeleverd dat er fouten zaten in mijn gegevens 

• Member Group
Zojuist zei wils:

Mijn vraag is bewust onduidelijk gesteld omdat ik niet zeker was over mijn gegevens.

En de reacties op mijn vraag heeft opgeleverd dat er fouten zaten in mijn gegevens 

• Member Group

Maar waar wil je naar toe werken ... wat is je goal?

Gaat het alleen om het echtpaar zelf, wil je levende nazaten vinden (ik heb nl gezien dat je inderdaad hebt geprobeerd om sommige te bereiken), wil je alle nazaten, wil je ook meer info over die broer van Alphonse etc

• Member Group
9 minuten geleden zei Ozlady:

Maar waar wil je naar toe werken ... wat is je goal?

Gaat het alleen om het echtpaar zelf, wil je levende nazaten vinden (ik heb nl gezien dat je inderdaad hebt geprobeerd om sommige te bereiken), wil je alle nazaten, wil je ook meer info over die broer van Alphonse etc

Het zou leuk zijn om aangetrouwde kinderen en kleinkinderen te vinden.

Niets meer en niets minder.

• Beheerder
1 uur geleden zei wils:

Denk dat u het niet helemaal begrijpt, een onduidelijke vraagstelling betekent dat forumleden die u graag willen helpen, dubbel zoekwerk doen en hun (toch kostbare tijd) kwijt zijn aan onderzoek die u zelf al heeft gedaan. Zo werkt dit forum niet en zoals gezegd het wekt irritaties op. Op SVF proberen we die te vermijden.

Uw laatste bericht:

Dat is nu precies wat u in uw eerdere bericht had kunnen vermelden.

We helpen iedereen heel graag met hun zoekvragen, ook u!  Zou u een volgende keer hieraan kunnen denken?

Opnieuw lees de huisregels nog eens door, daarin staat het aangegeven.

Succes met uw verdere onderzoek!

• Member Group
47 minuten geleden zei sadminF:

Denk dat u het niet helemaal begrijpt, een onduidelijke vraagstelling betekent dat forumleden die u graag willen helpen, dubbel zoekwerk doen en hun (toch kostbare tijd) kwijt zijn aan onderzoek die u zelf al heeft gedaan. Zo werkt dit forum niet en zoals gezegd het wekt irritaties op. Op SVF proberen we die te vermijden.

Uw laatste bericht:

Dat is nu precies wat u in uw eerdere bericht had kunnen vermelden.

We helpen iedereen heel graag met hun zoekvragen, ook u!  Zou u een volgende keer hieraan kunnen denken?

Opnieuw lees de huisregels nog eens door, daarin staat het aangegeven.

Succes met uw verdere onderzoek!

Sorry voor deze zonde.mea culpa mea culpa

• Beheerder
32 minuten geleden zei wils:

Sorry voor deze zonde.mea culpa mea culpa

Absoluut niet nodig! 🙂 Uitleg is behulpzaam bedoeld, hoor

• Member Group

Wil, ik heb de layout nog met wat extra details kunnen uitbreiden voor je (natuurlijk is het altijd mogelijk dat er familie leden en events missen):

Alphonse VAN BEYLEN b abt 3 Jun 1883/4 Borgerhout, Antwerpen, d  20 Mar 1938 Detroit, Wayne MI (

), burial 23 Mar 1938, Mt Olivet Cemetery, Detroit; occ Millwright shipyards (1920)
X
Cornelia/Cornellie POTTERS ( volgens WW1 reg:

) b abt 1885 Belgium, probably: died 24 Apr 1962 Macomb MI and burial 27 Apr 1962 Mt Olivet Cemetery, Detroit; occ manager grocery store (1920)

Children:
Angeline VAN BEYLEN b abt 1904 Belgium.

NB: In het begin van de 50-er jaren schijnt Angeline zonder echtgenoot in Los Angelos CA en in 1955 in St Clair Shores, Macomb MI te verblijvenDit zijn de laatste dingen die ik met redelijke zekerheid kan vaststellen voor haar.
     X 5(of 9) May 1928 Detroit (see petition citizenship:

)
         (1930:

, 1945:

)
          To: Frank/Francisco AZCARATE b abt 10 Oct 1892 Mexico, d May 1968 (in Miami-Dade FL?)  (son of Agapito Azcarate & Lucia Basterra)
               Daughter: Cora Frances AZCARATE b 6 Feb 1929 Detroit, d 19 Apr 2003 (in Miami-Dade FL?) 
                                X 1 Jun 1948 Miami FL (

) to <could still be living>

(Ik weet niet zeker of dit echtpaar nog getrouwd was ten tijde van het overlijden van Cora)

Heel misschien was er ook een zoon, maar mogelijk was deze jongen een neef (zie 1945 census).

Marie VAN BEYLEN b abt 1909 Belgium. In 1950 leeft ze nog, want ene William N SHEELER en Marie J SHEELER wonen dan in N Saginaw.
Mogelijk is ze de Marie SHEELER die op 15 Sep 1997 overlijdt in Oakland MI.

X 31 Dec 1942  St Clair Shores, Macomb MI
          To: (William) Neil SHEELER b abt 1901 Canada (son of William SHEELER & Mary Rose)  (see o.a.:

).

William had een zoon van een eerder huwelijk dat in scheiding was geeindigd, maar ik weet niet of Marie ook kinderen met hem heeft gehad.

Alphonse Martin VAN BEYLEN b abt 28 Oct 1926 Detroit Wayne MI, d 29 Jul 2002 Macomb MI, burial Resurrection Cemetery (obit:

)
     X    To: <still living in 2020>
           Children: 4 (Currently 3 could still be alive)

Sylvia

Edited by Ozlady

• Member Group
3 uur geleden zei Ozlady:

Wil, ik heb de layout nog met wat extra details kunnen uitbreiden voor je (natuurlijk is het altijd mogelijk dat er familie leden en events missen):

), burial 23 Mar 1938, Mt Olivet Cemetery, Detroit; occ Millwright shipyards (1920)
X
Cornelia/Cornellie POTTERS ( volgens WW1 reg:

) b abt 1885 Belgium, probably: died 24 Apr 1962 Macomb MI and burial 27 Apr 1962 Mt Olivet Cemetery, Detroit; occ manager grocery store (1920)

Children:
Angeline VAN BEYLEN b abt 1904 Belgium.

NB: In het begin van de 50-er jaren schijnt Angeline zonder echtgenoot in Los Angelos CA en in 1955 in St Clair Shores, Macomb MI te verblijvenDit zijn de laatste dingen die ik met redelijke zekerheid kan vaststellen voor haar.
     X 5(of 9) May 1928 Detroit (see petition citizenship:

)
         (1930:

, 1945:

)
          To: Frank/Francisco AZCARATE b abt 10 Oct 1892 Mexico, d May 1968 (in Miami-Dade FL?)  (son of Agapito Azcarate & Lucia Basterra)
               Daughter: Cora Frances AZCARATE b 6 Feb 1929 Detroit, d 19 Apr 2003 (in Miami-Dade FL?) 
                                X 1 Jun 1948 Miami FL (

) to <could still be living>

(Ik weet niet zeker of dit echtpaar nog getrouwd was ten tijde van het overlijden van Cora)

Heel misschien was er ook een zoon, maar mogelijk was deze jongen een neef (zie 1945 census).

Marie VAN BEYLEN b abt 1909 Belgium. In 1950 leeft ze nog, want ene William N SHEELER en Marie J SHEELER wonen dan in N Saginaw.
Mogelijk is ze de Marie SHEELER die op 15 Sep 1997 overlijdt in Oakland MI.

X 31 Dec 1942  St Clair Shores, Macomb MI
          To: (William) Neil SHEELER b abt 1901 Canada (son of William SHEELER & Mary Rose)  (see o.a.:

).

William had een zoon van een eerder huwelijk dat in scheiding was geeindigd, maar ik weet niet of Marie ook kinderen met hem heeft gehad.

Alphonse Martin VAN BEYLEN b abt 28 Oct 1926 Detroit Wayne MI, d 29 Jul 2002 Macomb MI, burial Resurrection Cemetery (obit:

)
     X    To: <still living in 2020>
           Children: 4 (Currently 3 could still be alive)

Sylvia

Hallo Sylvia,hartelijk bedankt,Ik ben zeer nieuwsgierig naar het gezin vanBeylen/Potters.Maar door mijn gebrekkige kennis van de Engelse taal is het moeilijk zoeken .Deze discussie heeft in ieder geval opgeleverd dat ik een kind bij de verkeerde ouders had geplaatst. Ik heb in Michigan verschillende vanBeylens proberen te bellen maar er is nooit opgenomen, vreemd.Dus alle hulp is welkom. Ik kan ook nergens een stamboom van Beijlen vinden met informatie.

hartelijk dank alvast

• Member Group

Tot je dienst Wil.

Dat "verkeerde" kind was schijnbaar een neef, dus je sloeg de plank niet heel ver mis ... :-)

Het bewijst wel dat het nuttig is om het net wat verder uit te gooien zodat je beter kunt zien waar alle aparte stukjes passen in de puzzel ... in dit geval ook een ruw overzicht voor de broer van Alphonse.

groetjes, Sylvia