Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Carel Stoelinga 1926-2001 Groningen rk


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hoi allemaal,

wie weet iets (ouders, relatie ?, geboorte- resp. overlijdensplaats) over Carel Stoelinga te vertellen.

Ik heb * 27-01-1926 en † 29-11-2001, dit zijn de gegevens zoals ze op de grafsteen staan (begraafplaats Groningen rk).

Ivm mogelijke privacy is een antwoord via een privé bericht ook mogelijk.

In het krantenarchief kon ik niets vinden, via Google niet en tja, nergens kon ik verder iets vinden.

Maar iemand van de SVF leden vast wel...........

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_jaja6.gif" alt="$#">

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wat zoek je nou precies Stoelinga zoals in de titel of Stroetinga in de tekst???

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Gabor,

Stoelinga ...........

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_oops.gif" alt="B-9">

Ik ga het aanpassen !

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Hallo Maikel,

Dit lijkt me wel een waarschijnlijk ouderpaar:

Huwelijk 09-08-1923  Groningen

   

Bruidegom Petrus Stoelinga, bruidegom 27 jaar, reizigerGeboren Sneek

Vader Georg Stoelinga, schoenmaker

Moeder Alida Veltman

   

Bruid Christina Maria Timmer, bruid 24 jaarGeboren Groningen

Vader Carolus Gerardus Johannes Timmer, loodgieter

Moeder Hinderika Brans

   

Bron Huwelijksregister Groningen 1923

Aktenummer 492

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Joke,

ik kan me helemaal vinden in het door jou genoemde echtpaar, temeer daar Christina haar vader Carolus heette.

En een aanvullend bewijs is het feit dat ook het echtpaar Stoelinga-Timmer ook op de rk begraafplaats te Groningen zijn begraven.

Hun overlijdensadvertentie heb ik helaas niet gevonden, hierin zou een eventuele partner van Carel kunnen staan.

Misschien heb ik niet goed gezocht........

De overlijdensdatum van Christina Maria Timmer was 14-11-1956 en die van Petrus Stoelinga 05-10-1966.

De bron van deze gegevens is de grafsteen.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Hallo Maikel,

Ik heb het Dagblad van het Noorden doorgebladerd een paar dagen na het overlijden. Helaas ontbreken bij de scans een aantal pagina's en zijn er geen familieberichten te zien.

Ik heb dat eerder gemerkt bij een krant van 2001 en doorgegeven. Helaas nooit een reactie.

De krant is maar vanaf 1968 te zien, dus de andere overlijdens zijn nog niet te vinden.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik begrijp uit een andere topic dat je zelf ook de CBG advertenties kunt inzien? (Anders stuur ik hem wel door)

Daar staat het overlijden van Christina Maria, 57 jaar, met de kinderen, waaronder twee met een voorletter C (privacy). (bericht later aangevuld met deze tekst):

Advertentie 25 jarig huwelijksfeest van Petrus Stoelinga en Christina M. Timmer, daaronder de kinderen waaronder Carel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Ludmilla,

ik begrijp dat jij al voordat je een antwoord hebt gekregen, advertenties doorstuurt..........

Ik kan die van het CBG inderdaad inzien en downloaden maar aan de familie Stoelinga was ik nog niet toegekomen !

Hartelijk bedankt dus.

En ik heb inmiddels geconcludeerd dat het de eerste C. was en dat Carel gehuwd was.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Sylvia,

ook voor deze ''finishing touch'' bedankt.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumleden Groep
Peter Stoelinga

Mijn vader Carel Stoelinga was gehuwd met mijn moeder [privacy]. Zijn ouders zijn de genoemde Christina Timmer en Petrus Stoelinga, eveneens begraven op het RK-kerkhof in Groningen. Mijn opa Petrus (waar ik naar vernoemd ben) is afkomstig van Sneek. Op RK-kerkhof aldaar zijn ook Stoelinga's begraven. Ik heb een papieren versie van de stamboom van de Stoelinga's. Mail maar als er interesse voor bestaat.

Maikel, ik lees dat je in Workum woont. Mijn vader Carel was ondergedoken in Workum bij ooms en tantes van hem (Obe van Vliet). Ik was overigens verrast dat er gezocht werd naar mijn vader. Kwam dit toevallig tegen tijdens het googlen.

aangepast door sadminF ivm privacy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Peter,

fijn dat je reageert en bevestigt dat we het bij het goede eind hadden.

In 2005 heb ik alle grafstenen van de rk begraafplaats te Groningen gefotografeerd (ik woonde toen in Groningen).

Ik fotografeer al vanaf 1993 grafstenen, veelal in Friesland maar de laatste tijd ook in andere provincies.

Elke grafsteen voorzie ik waar mogelijk van een kleine nadere aanduiding: echtgenoot/echtgenote, ouders en soms ook kinderen.

Omdat bij jouw vader slechts de geboorte- en overlijdensdatum stond en ik geen aanvullingen kon vinden heb ik de vraag hier op het SVF gesteld.

Mocht je ooit in Workum zijn en belangstelling hebben voor mijn grafstenen collectie dan ben je welkom.

Het (privé)archief is voor iedereen ''vrij'' toegankelijk, het is open als ik thuis ben.

Het bevindt zich tegenover de rk kerk van Workum.

Groetjes, Maikel

P.s. een privé mailtje is onderweg.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Robert Leukfeldt

uh...Maikel...  waarom plaats je dat niet op een website, zodat iedereen er iets mee kan..nu moet iemand eerst helemaal naar Workum...daar heb je minimaal een visum voor nodig toch?? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_eten_jammie.gif" alt=")00">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mijn Friese paspoort is na jaren nog steeds geldig, men doet in Friesland niet zo moeilijk, maar als je er eenmaal bent, is het zo'n prachtig land, Robert (2.0) je raakt meteen verliefd, Workum is trouwens ook een heel gezellig stadje wwar je je meteen thuis voelt. Groetjes Paula.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Robert,

de meeste foto's zijn nog uit het analoge tijdperk, ik zou ze dus eerst nog moeten inscannen voordat ze op een website gezet kunnen worden.

Eerlijk gezegd weet ik nog niet wat ik met mijn foto's wil, voorlopig worden ze nog in ordners geplakt.......

Daar voel ik me gelukkig bij (en heel veel bezoekers ook).

Veel foto's kun je overigens heel gemakkelijk bij www.graftombe.nl opvragen.

Mijn collectie is af en toe aanvullend op Graftombe omdat ik al in 1993 met fotograferen ben begonnen en Graftombe rond 2006.

Tussen 1993 en 2006 zijn ''vanzelfsprekend'' veel grafstenen geruimd.........

En tot slot: bij Graftombe worden de moeilijk leesbare stenen nogal eens overgeslagen, voor mij zijn die juist een uitdaging.

En wat de digitale foto's betreft, ook die collectie groeit. Misschien dat die nog wel eens on-line gezet worden.

Op verzoek zet ik al wel af en toe een complete begraafplaats on-line zodat mensen ze in alle rust kunnen bekijken.

Heb je mijn bijdrage elders op dit forum al eens gelezen ?

Zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Paula weet er alles van !

Af en toe komt ze langs en laat haar man dan zwoegen in mijn archief 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Maar eerlijk is eerlijk, Paula zorgt dan meestal voor een voedzame maaltijd........

En wil je zonder verplichtingen eens een keer naar Workum komen, mijn buurvrouw heeft een Bed & Breakfast:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Maikel en anderen:

De regel:

En tot slot: bij Graftombe worden de moeilijk leesbare stenen nogal eens overgeslagen, voor mij zijn die juist een uitdaging.

Is m.i. niet helemaal juist.

De meeste vrijwilligers m/v  bezoeken maar 1x een begraafplaats en fotograferen dan de stenen.

Sommige maken aantekeningen van moeilijk leesbare stenen,

(waaronder ik zelf op een datacassetterecorder).

Ook zoek ik wel in archieven om vraagtekens te vervangen.

Anderen doen dit niet.

Bij het intypen zijn niet alle stenen goed te lezen op het scherm.

En dan komen er namen en data in het bestand met vraagtekens.

Maar er worden dan ook wel overgeslagen omdat er te veel vraagtekens zijn,

vooral in de naam.

Zonder naam heeft publikatie geen zin.

Maikel, jij gaat er misschien later nog eens langs om jouw vraagtekens nog proberen

om te zetten, of je blijft ter plekke langer kijken, kijken en kijken.

Een hele discussie wil ik hier niet voeren, maar dit moest ik even typen.

Overigens zijn (in ieder geval) W. Hovinga en ik blij met alle korrekties

die jij naar het Forum stuurt.

Groeten,

Cor

Moderator, P.R. en vrijwilliger van Graftombe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Cor,

misschien heb ik enigszins overdreven maar feit blijft dat ik ook moeilijk leesbare stenen fotografeer en ontcijfer voorzover mogelijk.

Geukkig schrijf je: Is m.i. niet helemaal juist.

En niet: Is m.i. helemaal niet juist..........

Een goed voorbeeld van wat ik bedoelde is de begraafplaats van Indijk, er staan geloof ik 8 stenen.

Niet één steen staat op Graftombe omdat de teksten op de stenen te slecht waren.

Dat is ook zo maar toch heb ik ze alle 8 ontcijferd en beschreven.

De foto's, zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De tekst komt tzt op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

En ook op de oude begraafplaats van Hindeloopen (waar ik momenteel mee bezig ben) zie ik toch nog een stuk of 50 foto's die niet op Graftombe staan, het betreft ook in dit geval moeilijk leesbare stenen.

Misschien is het ook wel beter dat ze er niet op staan, de aanvrager zou zwaar teleurgesteld kunnen zijn.

Maar de andere kant is natuurlijk dat mensen kunnen denken dat een bepaalde steen er niet meer is hoewel dat niet het geval hoeft te zijn...............

Groetjes, Maikel

P.s. en correcties blijf ik sturen hoor. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...