Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Stadsarchief Amsterdam: nieuwe archiefpas en kaarten 2010 openbaar


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Er zijn wat veranderingen mbt het Stads Archief Amsterdam

Met ingang van 1 januari 2011 wordt de nieuwe Stadsarchiefpas ingevoerd. De pas zal een geldigheidsduur krijgen van 5 jaar. Van iedere bezoeker zal aan de (bestaande) persoonlijke gegevens een foto worden gekoppeld in het aanvraagsysteem van de archieven en collecties. De foto wordt niet meer zoals vroeger op de pas aangebracht. Het systeem van dagpassen houdt op te bestaan. Om mogelijke extra drukte op te vangen zal er met een extra bezetting van de Reprobalie worden gewerkt. Het aanvragen van stukken kunt u op de vertrouwde manier blijven doen.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

De archiefkaarten 2010 zijn openbaar, het downloaden is veranderd en heeft op dit moment wat problemen. (bericht later aangepast, de problemen lagen aan mijn verouderde versie Flashplayer, dus alles gaat nu goed met het downloaden op de site)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi allemaal,

nog niet zo lang geleden kon ik overal in Nederland terecht met mijn Tresoar pas..............

Vorige week moest ik in Haarlem ook al een nieuwe pas aanschaffen, weet iemand waarom je niet meer met één pas overal in het land terecht kunt ? Het nummer van de Tresoar pas en die van het Noord-Hollands archief zijn overigens (op mijn nadrukkelijk verzoek) nog wel gelijk.

Ik vind het jammer, weer een stukje plastic erbij.

In Groningen 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_kus_op_wang.gif" alt="$"> kan ik nog wel met de Tresoar pas terecht, zouden ze in het noorden toch wat verstandiger met dit soort zaken omgaan ?

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maîkel,

Er is mij destijds verteld, notabene in Groningen,

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$"> dat het komt doordat niet ieder archief mee wilde werkte aan een centrale pas en er toen archieven op eigen houtje bezig zijn geweest met een centrale pas, wat ook op niets is uitgelopen.

Destijds is al gauw een jaar of vijf terug...

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Sterker nog, mijn archiefpasjes van voor de tijd van het centrale pasje heb ik nog maar zijn nergens meer geldig, ook de pasnummers zijn dezelfde als voorheen. Groetjes Paula.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_oops.gif" alt="B-9">

Zo heb je snel een nieuwe hobby bij.

ARCHIEFKAARTEN verzamelen.

Ik heb pasjes van

Brabants Historisch Informatie Centrum, ook geldig bij Archief Drenthe

Tresoar

Noord-Hollands Archief, ook geldig bij Nationaal Archief

En dan een hele serie van gemeente- en streekarchieven

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb pasjes van het CBG tot het Drents archief.... 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_jaja6.gif" alt="$#">

Heb er speciaal zo'n creditcard mapje voor aangeschaft, zo heb ik ze in een keer te pakken en altijd de juiste bij me.

Heeft iemand enig idee of er nog archieven zijn die proberen een centrale pas in te voeren?

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi allemaal,

Overal zijn nieuwe pasjes ingevoerd. Arnhem, Utrecht, Gouda, Den Bosch, Dordrecht, Middelburg.

Ik geloof niet dat er nog ergens de oude centrale pas gebruikt wordt.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_jaja6.gif" alt="$#">

De keren dat ik vorig jaar in een archief elders kwam, werd er meteen een ander aangemaakt.

Een speciaal mapje zoals Kèren gebruikt, is ook een goed idee!

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5">

Nu ben ik weinig uithuizig in deze periode, maar ik moet anders eerst zoeken waar het gebleven is!

Voor Middelburg is dat nooit een probleem. Daar heb ik geen pasje nodig en weet het nummer uit mijn hoofd.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile9.gif" alt="%tt">

groetjes,

Charlotta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Middelburg is dat nooit een probleem. Daar heb ik geen pasje nodig en weet het nummer uit mijn hoofd.

Zo het bestaat nog wel dus, vertrouwen! Mooi dat het nog kan zo.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...