Jump to content

DNA-update Ancestry

Framegote

Recommended Posts

• Member Group

Hallo samen,

Vanmorgen kreeg ik een mailtje van AncestryDNA dat ze hun technieken hadden verbeterd, waardoor de resultaten van het DNA-onderzoek veranderd zou kunnen zijn.

Nou, dat is in mijn geval dus inderdaad gebeurd. Tot mijn niet geringe verbazing is Frankrijk (waar ik toch echt een aantal Hugenoot-lijntjes naar heb liggen) verdwenen uit het plaatje en Engeland (niet Schotland of Wales) is er met maar liefst 35% bij gekomen.

Scandinavië is met 4 en 2 procent ook vertegenwoordigd en Polen en Rusland ook met 2 procent.

Nu is mijn overgootmoeder de kleindochter van een Poolse zeeman, dus dat kan kloppen. Maar als DAT 2 procent is, dan moet 35 procent wel erg dichtbij zijn... Een andere overgrootmoeder heet Lewis, maar die link loopt momenteel nog steeds dood in Frankenthal ergens eind 17e eeuw. Daarna is er Frans (!) bloed bij gekomen.

Ik vraag me af in hoeverre je van die resultaten kunt uitgaan? Met andere woorden: hoe echt zijn die DNA-resultaten.

Wat zijn jullie ideeën hierover?

Frank