Member Group Framegote Posted September 15, 2020 Member Group Share Posted September 15, 2020 (edited) Goedemorgen, Ik ben op zoek naar iemand die voor mij een scan kan maken van 2 pagina's uit het trouwboek van Blaricum. (misschien staat het wel allemaal op 1 pagina) Het gaat om het huwelijk/de ondertrouw van Elbert Tijmensz Raven met Elbertje Steffens de Zaaijer die op 28 april 1747 voor beiden ƒ3 moesten impost betalen om te mogen trouwen. Elbertje is niet lang daarna (na slechts 2 kinderen) overleden en Elbert hertrouwde met Eijbetje Jacobs Sas (of Mat), waarvoor zij ook elk ƒ3 moesten betalen aan impost. Het Noord-Hollands Archief heeft de DTB's in kopie vorm maar scant ze niet. Streekarchief Gooi&Vecht zou ze moeten hebben, maar ik heb echt geen idee hoe ik die op mijn scherm kan krijgen. Ik vind het erg moeilijk navigeren op hun site. Misschien gaat iemand toevallig bij een van beide archieven onderzoek doen en wil voor mij die pagina's scannen. Dat zou ik zeer waarderen. de reden waarom ik dat zelf niet doe is: ik ben niet zo best ter been en kan daarom niet naar het archief in Haarlem. Ze hebben er geen parkeerplaats voor mindervaliden en de omgeving is "auto-luw" gemaakt. Vast mijn dank. Frank Edited September 15, 2020 by Framegote Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted November 9, 2020 Member Group Share Posted November 9, 2020 Goedenavond, beide inschrijvingen in het gaarderregister van Blaricum zijn op dezelfde scan te vinden bij FamilySearch, zie voor de scan [Please login or register to see this link. ]. met vriendelijke groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts