Jump to content

Bouke Hummel

Gabor

Recommended Posts

• Member Group

Gisteravond was er op de ncrv een aflevering van DNA onbekend, hierin kwam een Bouke Hummel voor. Hij is geboren op 01-09-1893  in Zevenhuizen en overleden in Een op 13-01-1972. Is er iemand die hem kan plaatsen??

Bij voorbaat dank.

Groet,

Gábor

• Member Group
Maikel Galama

Hoi Gabor,

heb jij de data van Graftombe.nl ?

Zou het deze niet zijn:

Geboorte 01-10-1893  Leek

Kind Bauke Hummel

Geslacht m

Vader Pieter Hummel

Moeder Martje van der Veen

Bron Geboorteregister Leek 1893

Aktenummer 129

Of is dat te simpel gedacht ?

Groetjes, Maikel

• Member Group

Ja, ik heb de data van graftombe.

De Bauke die jij hebt gevonden heb ik ook gevonden, echter.. zoals je ziet klopt de datum niet.. en de naam is anders geschreven.. maar ja.. het moet haast wel dezelfde persoon zijn. Jammer dat de akte niet te bekijkeni s in allegroningers..

• Member Group
Maikel Galama

Hoi Gabor,

om te voorlkomen dat iedereen de foto bij Graftombe.nl op gaat vragen meld ik dat ik de foto heb aangevraagd, hij zal zo wel binnenkomen.

Als ik hem door moet sturen wil ik graag je mailadres, ook anderen wil ik de foto wel toesturen.

Hoe dan ook wil ik eerst zekerheid mbt de data op de steen.

Mocht er dan nog onduidelijkheid zijn dan is het archief wellicht een optie.

Groetjes, Maikel

• Member Group
Maikel Galama

Hoi Gabor,

de link naar de foto:

Please login or register to see this link.

Het helpt helaas niet om  je vraag nu te beantwoorden, een bezoekje aan het archief in Groningen lijkt nu van belang.

Ik denk dat ik er dit jaar geen tijd meer voor heb maar misschien heeft iemand anders even tijd ?

Groetjes, Maikel

Guest Masje II

Hallo Gabor,

Ik heb dat programma gisteravond een groot deel daarvan ook gezien. Wel boeiend...

Naar het schijnt, zoals in het programma werd verteld, waren merendeels van de familie niet getrouwd.

Voordat hij bij de familie Hut kwam inwonen heeft hij bij zijn getrouwde broer gewoond.

mvg, Masje II

• Member Group

Het helpt helaas niet om  je vraag nu te beantwoorden, een bezoekje aan het archief in Groningen lijkt nu van belang.

Ik denk dat ik er dit jaar geen tijd meer voor heb maar misschien heeft iemand anders even tijd ?

Groetjes, Maikel

O jawel hoor, geen probleem. Dinsdag of woensdag, is dat vroeg genoeg?  (De GrA zijn op maandag dicht, en ik weet nog niet of ik er dan ook kom.)

Petra.

• Member Group

Ja hoor.. het heeft geen haast

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Bedankt voor jullie hulp!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

• Member Group

Dag Gabor,

Vanochtend eventjes de gegevens m.b.t. Leek bezien. GenLias c.q. AlleGroningers hadden helemaal gelijk.

Akte no. 129, aangiftedatum 2 okt. 1893, geboortedatum 1 okt. 1893, geboorteplaats Zevenhuizen, kind:

Bauke, zn. van Pieter Hummel, 42 jr., arbeider te Zevenhuizen, en Martje van der Veen.

Het ziet ernaar uit dat de degene die (80 jaar later) de steenhouwer zijn opdracht gaf, niet al te nauwkeurig heeft opgegeven wat er moest staan. Of de steenhouwer kon niet lezen wat ze opgeschreven hadden?

Petra.

• Member Group

Beste Petra,

heel erg bedankt! Dan weten we in ieder geval zeker dat de gegevens van AlleGroningers kloppen. Moeten we er maar vanuit gaan dat er inderdaad iets verkeerd is gegaan bij het maken van de steen, en dat het om dezelfde persoon gaat.

Nogmaals bedankt!

Groet,

Gabor