Jump to content

Ouders van Reinier Hunnings en Metje van Batenburg

Bianca1972

Recommended Posts

• Member Group

Dag allemaal, 

Ik ben op zoek naar de ouders van Reinier (Rijnier) Hunnings (ook wel geschreven als Hunick, Hunninck, Heunings of een andere variant e.v. Metje van Batenburg (van Batenburgh of Batenborgh). Metje is waarschijnlijk op 24.2.1707 gedoopt in Zaltbommel. Reinier komt waarschijnlijk niet uit Zaltbommel (garnizoenstad). Omdat het gereformeerde trouwboek van Zaltbommel over de betreffende periode (1735-1741) verloren is gegaan, heb ik geen huwelijksdatum van Reinier en Metje en weet ik ook niets over de herkomst van Reinier. Vermoedelijk heeft het huwelijk ergens in de periode  1735-1737 plaatsgevonden. (Kinderen van Reinier en Metje: Sara (geb. 1737), Hendrik (geb. 1739), Sara (geb. 1742), Elardus (geb. 1745)). Metje hertrouwde op 22.11.1753 in Zaltbommel met Reinier van Es.

Met hulp van leden van een ander forum ben ik er inmiddels achter dat Reijnier Hunings de burgereed aflegde op 26.9.1746 en dat zijn weduwe op 15.12.1749  het geld gerestitueerd kreeg dat hij had betaald om burger te worden (bron HoGenDa). Hij is dus ergens tussen 26.9.1746 en 15.12.1749 overleden. Gegevens omtrent zijn overlijden heb ik niet kunnen terugvinden. 

Ik ben door een lid van een ander forum op het spoor gebracht van Jan Reinder Hunink gedoopt in Borculo op 8.11.1711 (vader Hendrik, naam moeder niet vermeld). Hendrik Hunink is op 1.9.1703 in Borculo gehuwd met Enneken Reintsen, dochter van  Reint Hasselmans. Helaas weet ik niet of ik hier op het goede spoor zit. 

De ouders van Metje zouden kunnen zijn Adrianus Henricks van Batenborgh e.v. Clasina van Lieshout (ged. 17-02-1677 te Zaltbommel). Helaas weet ik ook dit niet zeker. 

Kan iemand mij verder op weg helpen?

Hartelijke groet, 

Bianca

Edited by Bianca1972