Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

In WW II naar Volksschule in Buxtehude


E.L.Smit

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Wat zou de reden kunnen zijn dat een jongen van 13 jaar oud vanuit Groningen (prov.) naar Buxtehude  D in de Volksschule  van 23-11-1944 tot 12-02 -1945 vermeld wordt.

Als Arbeitgeber staat op de kaart C.L.Thimas, beschäftigungsart Helfer. 

De persoon zelf leeft niet meer .

 

Evert Smit

bewerkt door E.L.Smit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

WETEN doe ik het niet, maar ik vermoed dat hij daar bij dhr Thimas werkte bij wijze van arbeitseinsatz. .... slavenarbeid dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Eerlijk gezegd, zie ik persoonlijk niet zo 1,2,3  waarom een nazi een 13 jarige jongen als een "slaaf" naar een Volksschule in Buxtehude zou sturen, ook niet in 1944, maar het zou zomaar kunnen. Bijvoorbeeld als straf voor de daden van de ouders. 

 

Beste is om het Nationaal Archief te bellen/mailen of er iets over zijn ouders te vinden is, dan wel dat er zelfs iets over een de jongen zelf bewaard is gebleven in de archieven van WOII.

Heb je de Groninger archieven al eens gecontacteerd?

 

Succes!

Met een genealogische groet,
sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De info heb ik van een gedownloade kaart van de Aroldsen Archieven maar wil het probleem discreet stellen. 

Hoop via deze weg ingangen te vinden om verder te zoeken en als straf voor de daden van de ouders betwijfel ik want waarschijnlijk heb ik al die gegevens wel gevonden.

Evert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Stuur u een persoonlijk bericht.

Met een genealogische groet,
sadminF

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...