Member Group Renee1137 Posted April 23, 2020 Member Group Share Posted April 23, 2020 Een van mijn familiegenoten, Frederik Hendrik Cramer (1886-1912) is in 1907 is ingelijfd bij de Nederlandse militaire krijgsmacht. In de registers staat echter te lezen dat hij vanaf 1908 steeds verlof kreeg om "naar Afrika" te gaan, wat zich heeft voortgezet tot december 1912 toen hij aldaar overleed. Volgens het militair register in Brazzaville, volgens een andere bron in Bangui. Ik weet zeer weinig van wat er zich in deze tijd afspeelde in deze regio in Afrika, maar heb wel kunnen vinden dat het Franse leger in die tijd tegen een zelfbenoemde sultan vocht in de huidige Centraal-Afrikaanse Republiek, en dat deze strijd in december 1912 gewonnen werd. Rijst de vraag; wat deed Nederlands militair Frederik Hendrik Cramer hier? Weet iemand iets over de (Nederlandse) geschiedenis in dit gebied, of kent u iemand aan wie u me kunt doorverwijzen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted April 23, 2020 Member Group Share Posted April 23, 2020 Renee, Welkom op dit forum. Het is hier een goede gewoonte om te melden als een vraag ook op een ander forum is gesteld, om onnodig zoekwerk te voorkomen. Hier Please login or register to see this link. zie ik ook al een antwoord. groet, Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts