Member Group Maikel Galama Posted December 3, 2010 Member Group Share Posted December 3, 2010 Hoi allemaal, ik kreeg van een familielid de onderstaande info: Fredericus Beij * 19-07-1900 Leiden †20-03-1981 Leiden trouwt 12-1927 Leiden: Jacoba Johanna de Nie * 29-04-1904 Leiden †21-04-1990 Oegstgeest. 1) Weet iemand de exacte trouwdatum ? 2) Kloppen de verstrekte gegevens ? Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Hallo Maikel, Om te beginnen kan ik de geboorteakte van Jacoba Johanna de Nie in Leiden niet vinden. Vanaf geboorten Leiden 1904 pagina's 278-290 (28 april-3 mei) nagekeken. Heb in zoekfunctie alleen gezocht met de voornamen, aangezien zij eventueel ook van een ongehuwde moeder kan zijn. Please login or register to see this link. Volgens de bevolkingsregister en geboorteakte klopt de geboortedatum van Fredericus Beij Please login or register to see this link. pagina 113/nummer van dit blad 135 Please login or register to see this link. Geboorten 1900: pagina 238, aktenummer 936. Aangiftedatum 20 juli 1900 Huwelijken Leiden uit 1927 heb ik geen enkele akte in kunnen zien. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted December 3, 2010 Author Member Group Share Posted December 3, 2010 Hoi Masje, naast een exacte datum van het huwelijk was de geboortedatum van Jacoba de Nie ook voor mij nog een vraagteken. Ik kan tzt een persoonskaart opvragen maar dacht dat een vraag via dit forum sneller tot een antwoord zou leiden. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted December 3, 2010 Member Group Share Posted December 3, 2010 Weet niet of dit van nut is, maar wie niet waagt .... 1 - In het Leidsch Dagblad, 28/04/1981 p. 6/24 is er een familie bericht waarin echtgenote Jacoba bedankt voor het medeleven bij het overleden van haar man. Haar initialen zijn hier J.A en niet de verwachte J.J.. 2 In het Leidsch Dagblad, 15/11/1928; p. 9/20 hebben ze een dochter gekregen, dus ze zullen vast wel voor deze datum zijn getrouwd. Sylvia P.S. net nog gevonden Leidsch Dagblad, 08/03/1932; p. 4/10 overlijden van de moeder van J.A. de NIE-BEY (echtgenote van F. BEY): ie Antje van Duyvenbooden, weduwe van Willem de Nie ==> Plaats Leiden Datum 29-01-1904 Bron Burgerlijke stand geboren Kind Jacoba Adriana Plaats geboorte Leiden Datum geboorte 29-01-1904 Vader Willem de Nie Beroep winkelier Moeder Antje van Duijvenbooden Wonende te Leiden Inventarisnummer 155 Aktejaar 1904 In Leidsche Courant, 28/12/1927; p. 5/8: Burgelijke stand voor hun huwelijk " F Bey jm. en J.A de Nie jd" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Op aanwijzing van Sylvia heb ik het volgende gevonden. Jacoba Adriana de Nie geboren Leiden 29 januari 1904 om 16.00 uur dochter van Willem de Nie en Antje van Duinhoven Please login or register to see this link. Geboorten 1904, pagina 74, akte 155 mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted December 3, 2010 Member Group Share Posted December 3, 2010 Maikel had ons allemaal mooi met een kluitje het riet ingestuurd met z'n Jacoba Johanna .... Please login or register to see this image. /emoticons/default_laugh0.gif" alt="$"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Foei Maikel, niet meer doen hoor?? Please login or register to see this image. /emoticons/default_Laugh_high.gif" alt="B-8"> Het is nog geen 1 april Please login or register to see this image. /emoticons/default_smiley_lollegs.gif" alt="B-14"> Prettige weekend Maikel. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted December 3, 2010 Author Member Group Share Posted December 3, 2010 Hoi Masje en Sylvia, Maikel had ons allemaal mooi met een kluitje het riet ingestuurd met z'n Jacoba Johanna .... Please login or register to see this image. /emoticons/default_laugh0.gif" alt="$"> Foei Maikel, niet meer doen hoor?? Please login or register to see this image. /emoticons/default_Laugh_high.gif" alt="B-8"> De toevoeging van jullie smilies vergoed veel Please login or register to see this image. /emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif"> maar jullie hadden mijn openingsvraag toch wel goed gelezen ? Daarin staat toch duidelijk: ''ik kreeg van een familielid'' en ''kloppen de verstrekte gegevens ?'' In dat kluitje-rietje verhaal herken ik mij dan ook in het geheel niet............ Please login or register to see this image. /emoticons/default_jaja6.gif" alt="$#"> Ik ga nu nog even de berichten in de Leidse krant bekijken maar alvast heel erg bedankt voor jullie hulp. Sylvia, die dochter van 15-11-1928 was dat een Wilhelmina Lena ? Daarvan heb ik nl. een geboortedatum 08-11-1927 (Leiden) Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted December 3, 2010 Member Group Share Posted December 3, 2010 excuses excuses .... en ja dat was ene "Wilhelmina Lena" vermeld in een verkondiging van de de burgelijke stand ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted December 3, 2010 Member Group Share Posted December 3, 2010 en in het Leidsch Dagblad, 31/03/1981; p. 2/22 was "Overleden F. Beij (1900)" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted December 3, 2010 Author Member Group Share Posted December 3, 2010 Hoi Sylvia, ik zag hem zelf ook net, mijn informant vermeldde 08-11-1927 als geboortedatum. Moet dus 1928 zijn ! Kortom, nu lijkt alles opgelost ! Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted December 3, 2010 Member Group Share Posted December 3, 2010 Masje II, kun jij in de geboorten van Leiden kijken? Mij lukte het niet. Ik zoek de ouders van Jan Fredrik Wagemaker, geb. Leiden 24-4-1814, maar kom niet verder. Jij wel? Alvast bedankt, Petra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted December 3, 2010 Member Group Share Posted December 3, 2010 ok ik ben Masje dan wel niet .... Plaats Leiden Datum 24-04-1814 Bron Burgerlijke stand geboren Kind Jan Fredrik Plaats geboorte Leiden Datum geboorte 24-04-1814 Vader Cornelis Wagenmaaker Moeder Alida Catharina Parmentier Wonende te Haarlemstraat, wijk 6, no 515 Aktejaar 1814 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted December 3, 2010 Member Group Share Posted December 3, 2010 Hartstikke bedankt, meid. Ben ik in een keer een heel stuk verder. Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor beroep Pa had, maar dit is ook al heel mooi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 @ hallo Petra, In de geboorteakte staat geen beroep van de vader vermeld. Please login or register to see this link. Geboorteakte 1814, pagina 146, geen aktenummer vermeld wel 160 boven aan de pagina. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted December 3, 2010 Member Group Share Posted December 3, 2010 Dank je wel, dan hoef ik daar niet meer naar te kijken / te laten zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted December 4, 2010 Member Group Share Posted December 4, 2010 Dank je wel, Martijn! Elders (niet via een forum) werd ik inmiddels geattendeerd op het huwelijk van een ander kind, ook in 1845, en daar was de vader "rijksbeambte" wonende in Hoorn. Jouw opgave verheldert dat dus weer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts