Member Group Framegote Posted April 14, 2020 Member Group Share Posted April 14, 2020 (edited) Hallo samen, Ik ben met een nogal omvangrijke klus bezig: alle nazaten van David Lewis en Marie Billeau in kaart brengen. Ik heb voor elk een persoonsblad uitgeprint en de hele verzameling omvat nu inmiddels al twee dikke en volle ordners voor 11 generaties die ik tak voor tak uitpluis. Voor deze vraag ben ik op zoek naar wat recente gegevens: Geertruida Carolina Schroo, geb. 28-06-1887 op Terschelling, trouwde daar op 08-11-1911 met Jan Swart, geb. 07-08-1885 op Terschelling. Ze zijn na hun huwelijk in Amsterdam gaan wonen. Volgens zijn archiefkaart woonde Jan daar al sinds 07-01-1911, maar Geertruida is pas op 02-07-1912 op een archiefkaart in Amsterdam verschenen. Samen verhuisden ze op 26-09-1932 naar de Fraunhoferstraat 33 hs aldaar. Op 14-03-1848 overleed Jan in Amsterdam en hij is begraven op Terschelling. Op 21-05-1948 verhuisde Geertruida naar de Papesteeg 51 in Tiel. Op 29-10-1969 overleed ze en ook zij is op Terschelling begraven. Hun overlijdensdata heb ik van de grafsteen, maar daar staat echter geen overlijdensplaats bij. Bij Jan is dat een sterk vermoeden, want ze woonden nog in Amsterdam, maar bij zijn vrouw is dat eigenlijk niet te bedenken. Jan en Geertruida kregen in Amsterdam 3 kinderen: Cornelis Hendrik, geb. 24-05-1912 te Amsterdam. Hij woonde op 20 april 1931 nog in Amsterdam (Pretoriusstraat 76-2, maar op 21 mei 1938 woonde hij op Terschelling. Hendrik Cornelis, geb. 19-07-1913 te Amsterdam. Hij ging in de oorlog - op 07-10-1943 - naar Den Burg op Texel. Daarna kwam hij weer terug naar Amsterdam, waarna hij op 08-04-1947 naar de Heiligestraat 6 in Tiel verhuisde. Louis Maarten, geb. 10-03-1924 te Amsterdam, overl.31-01-1989 te ?, begr. te Egmond Aan Zee. trouwde in ??-??-1956 te ? met Janna Dingena Dina van Dijke, geb. 30-07-1929 te ?, overl. 24-01-1991 te ?, begr. te Egmond aan Zee. Ik zou eigenlijk graag willen weten WAAR Jan en Geertruida zijn overleden en misschien wanneer (en waar) hun eerste twee kinderen zijn overleden. Ik weet dat dit "op het randje" is, of zelfs wel iets er over, maar als het niet openbaar kan, dan zou ik het op prijs stellen als je - wanneer je die gegevens hebt - ze via een pb aan me zou willen doorgeven. Wie kan me wat verder helpen? Edited April 14, 2020 by Framegote fout in de spelling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted April 14, 2020 Member Group Share Posted April 14, 2020 (edited) Geertruida verhuisde in 1950 naar Ede Please login or register to see this link. Ze is in Ede overleden Please login or register to see this link. Hier de archiefkaart van Jan in Amsterdam Please login or register to see this link. Hij is dus overleden in Amsterdam op 14-03-1948 Dat staat bovenaan de kaart. Daar staat ook het register en aktenummer en daarmee is de akte op te zoeken Please login or register to see this link. ( img 37/103) Als je ook nog de oorzaak van zijn overlijden wil weten dan kun je scannen aanvragen van de Verklaring van overlijden. Dat is hier: Please login or register to see this link. te vinden Ik zie dat de link niet rechtstreeks gaat. Je moet daar bij taakuitvoering naar overlijden gaan. Je zoekt juiste jaartal en register op en vraagt scannen aan. Zoon Hendrik C. is blijkbaar in 1950 getrouwd. Zijn vrouw kwam toen op het adres Papesteeg 51 wonen. Please login or register to see this link. Edited April 14, 2020 by joke andriessen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Framegote Posted May 11, 2020 Author Member Group Share Posted May 11, 2020 Wow Joke, je hebt wel grondig werk verricht! Dank je hartelijk. Op deze manier kan ik het (laatste stukje) van het leven van Gerarda reconstrueren. Ik kan me voorstellen dat zij als moeder ruim baan heeft gemaakt toen haar zoon trouwde. Het huis was schijnbaar niet groot genoeg voor twee vrouwen. Schoondochter is pas komen inwonen bij haar man toen ze de inboedel naar wens veranderd hadden. Dat duurt natuurlijk even. Nogmaals dank. Ik ga kijken of ik de huwelijksdatum van Hendrik en Gerda kan vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts