Member Group E.L.Smit Posted January 15, 2020 Member Group Share Posted January 15, 2020 Hoe zoek ik Nederlandse militaire gegevens op Family Search ca 1850 -1900 Evert Smit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted January 15, 2020 Member Group Share Posted January 15, 2020 Ik vind het ook een uitdaging, maar hier zijn stamboeken en ook alfabetische registers Please login or register to see this link. Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group E.L.Smit Posted January 16, 2020 Author Member Group Share Posted January 16, 2020 Ik zie hier wel af en toe alfabetische registers maar wat is de ordening daar in? Bv depot 1e regiment infanterie ca 1871/1872 Evert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted January 16, 2020 Member Group Share Posted January 16, 2020 Ik ben echt geen kenner en kan alleen maar vertellen hoe ik het zelf heb aangepakt. Uit de huwelijksbijlagen van een voorvader weet ik dat hij als nummerwisselaar bij de lichting van 1876 heeft gediend. Verder geen onderdeel. Ik heb met Ctrl f de Alph lijsten opgezocht. Toen gekeken waarin het betreffende jaar voorkwam en daarna gaan bladeren. Toen ik hem daar niet vond het volgende onderdeel bekeken. Op die manier heb ik hem gevonden. Misschien kent iemand wel een veel handiger methode, maar het is mij zo wel gelukt. Als het regiment bekend is kun je natuurlijk daar rechtstreeks zoeken. groet, Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group E.L.Smit Posted January 17, 2020 Author Member Group Share Posted January 17, 2020 Joke, Dank voor je tips en ik ga er mee aan de slag en hopelijk met succes. Evert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted February 27, 2020 Member Group Share Posted February 27, 2020 Het handigste is inderdaad gebruik te maken van de militie-inschrijvingen. Deze maken vaak onderdeel uit van de huwelijksbijlagen zoals Joke al aangaf. Je kunt ook zoeken op de website militieregisters. Helaas staan daar nog lang niet de registers van alle gemeenten in. Please login or register to see this link. Naast het direct zoeken via de verfilmingen van familysearch maak ik graag gebruik van onderstaande site. Heel overzichtelijk wat betreft registers en indelingen. Please login or register to see this link. Overigens de site bevat veel nuttige genealogische tips en handreikingen. Voor Ned Indie vind ik het handiger te zoeken via de site van Nationaal Archief Please login or register to see this link. met vriendelijke groeten, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group E.L.Smit Posted February 28, 2020 Author Member Group Share Posted February 28, 2020 Bart, Dank voor je tips bij het zoeken naar militaire gegevens, ik ga ook hier gebruik van maken. Evert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts