Jump to content

Jacques LOYSE, Leiden 1675

Framegote

Recommended Posts

• Member Group

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal!

Mijn eerste vraag is meteen een "gouwe ouwe":

Op 20 maart 1675 wordt in Leiden Jacques LOYSE geboren en 4 dagen later gedoopt in de Waalse kerk aldaar. HIj is een zoon van Jacques LOYSE en Marie DARLI.

Nu heb ik in mijn bestand OOK een Marie DARLI. Zij was de vrouw van Jacques LOAS en met hem waren ze ouders van (onder andere) David LEWIS, mijn voorouder. David echter was, net als zijn oudere broer en zus, in Frankenthal (Pfalz, Duitsland) gedoopt. Ik probeer nu dus uit te vogelen of de ouders van David OOK naar de Nederlanden vertrokken zijn en of bovengenoemde personen dezelfden zijn.

Ik werd gewezen op de bonboeken van Leiden waar een Jacques LOUIS in voorkomt, maar volgens mij is dat net te vroeg. David is in Frankenthal gedoopt in 1672 en zijn oudste broer op 1 mei 1669. In de bonboeken staat Jacques LOUIS genoteerd op 3 juli 1668. Ook staat de naam van zijn vrouw daar niet bij (als ik het tenminste goed kan lezen .... ik heb een scan bijgevoegd) Of deze Jacques LOUIS dan ook dezelfde persoon is, daar twijfel ik wel over.

Over het kind Jacques LOYSE dat in Leiden gedoopt werd, kan ik natuurlijk ook niets meer vinden. Wie kan me hier iets verder bij helpen?

vast bedankt voor jullie moeite.

Please login or register to see this attachment.

• 10 months later...
  • Member Group

Heb je de indexfiches van de Bibliothèque Wallone al doorgenomen? [

Please login or register to see this link.

]

• Member Group
3 uur geleden zei JPB:

Heb je de indexfiches van de Bibliothèque Wallone al doorgenomen? [

Please login or register to see this link.

]

Dank je wel. Ik had niet de fiches, maar het doopboek doorgenomen en daar staat de doop van Jacques uiteraard ook in. Jammer dat er niet vermeld wordt waar "Jaque Loix et sa femme" naar toe zijn vertrokken.

Maar ik ga eens kijken of die Jacob Lois, die in Middelburg trouwde, dezelfde is. Bedankt voor het meedenken.