Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

fouten in FamilySearch


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo samen,

 

Ik ben weer eens bezig met scans downloaden en ben een flink aantal fouten tegen gekomen in de aanduiding ervan. Zo staan bijvoorbeeld de overlijdens van Kwadijk 1903-1912 bij de overlijdens en omgekeerd (zou je denken), maar de huwelijken van Kwadijk 1903--1912 staan  ... bij de overlijdens van Krommenie 1903-1912. Bij de overlijdens van Kwadijk staan de huwelijken van Laren...... Ik heb niet verder gekeken, want ik was met andere dingen bezig.

Wat ik WEL heb gedaan is het gemeld aan FamilySearch. Zij scheven me:

 

"We appreciate you taking the time to let us know of the errors you found in our historical records collections. We value patron support and feedback to help discover the errors that have occurred during our publishing process. We are working on ways to minimize future errors to provide the most accurate historical information possible. We have documented the errors and reported them to our records team. We currently have a backlog of corrections regarding our historical records. As a result, it could take longer than a year to correct the errors.  Since this has been reported, we will close your case. 

We hope for your continued success as you search and find your ancestors."

 

Ik antwoordde ze dat wij hier in Nederland een website hadden (eerst Genver, later Zoekakten) die dit soort fouten a] kon bundelen en b] gebruikers kon (om)leiden naar de juiste plek. Ik heb ze gevraagd of ze het een goed idee vinden om weer een dergelijke site te helpen opzetten en te onderhouden, omdat gebleken is dat het voor 1 persoon niet te doen is. Jacques heeft het immers twee keer geprobeerd.

Misschien .... komt het er nog eens van.

 

Groet

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Wij als SVF team en anderen hebben Jakkes toen aangeboden de site over te nemen, dit is afgeslagen.

Je kan wel proberen om de vertegenwoordiger van FS in de Benelux te contacteren.

Diegene die kende doet het niet meer, dus ik zal kijken of ik erachter kan komen wie het nu is.

 

Met een genealogische groet,
sadminF 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik was niet van plan zelf zo'n site te hosten, want daar heb ik echt geen tijd voor. Eigenlijk zou het het beste zijn als het een onderdeel van de FS-site zou zijn ... gewoon een extra pagina, met alleen index-links naar de juiste groep scans. Zoals Genver en Zoekakten waren. Als wij - als gebruikers - dan aanwijzingen voor wijzigingen kunnen aanleveren (en die dan ook worden doorgevoerd, zoals door Jacques), zou het helemaal fantastisch zijn. Meer dan een jaar wachten op antwoord is natuurlijk geen optie.

Groet

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Begrijp dat je niet van plan bent om zelf een site te hosten. Mijn opmerking was vooral als verheldering, dat het anders had kunnen lopen. 
Dat FS ooit zoiets zal opzetten kan je wel vergeten, Nederland en België zijn een minuscuul stukje van het enorme aantal scans die op FS staan. Ondersteunen dat doen ze wel. 
Je melding op de FS site komt daardoor ook op de grote hoop en zal zeker geen prioriteit hebben. 
 

Ondertussen heb ik details ontvangen van de nieuwe FS contactpersoon. Die zal ik van het weekende een bericht sturen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...