Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Mackaij, Zutphen


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo allemaal,

In 2011 heb ik deze vraag al eens in een forum gesteld, maar nooit enige reactie op gekregen. Dus ik probeer het nu hier eens. Wie weet:

Ik vond in Zutphen het huwelijk van Marquis Mackaij, j.m. soldaet in de compagnie van cap. Verster - Marija Goris, j.d. w.a. Getrout in de N.K. op den 21 octobr. 1714

Omdat ik geen enkel idee heb over de ouders of geboorteplaats van Marquerite Mackaij, de vrouw van Jean Lewis - die ik zoek, pak ik elke strohalm die ik kan vinden aan om meer over haar te weten te komen. Dus ook dit huwelijk.

Als dit echtpaar niet te lang na hun huwelijk een dochter krijgen zou die op haar beurt een heel nette leeftijd hebben om in 1734 zelf kinderen te krijgen. Het zou dus best kunnen dat zij de ouders van Marguerite zijn.

Helaas is ook dit weer het enige dat ik over deze mensen kan vinden. Zelfs de naam van de kapitein kan ik niet meer vinden en dus ook zijn compagnie niet.

----

Daarnaast een aanvullende vraag: Jean Lewis en Marguerite Makie (zoals haar naam ook wel geschreven is) laten in 1734 in IEPER een dochter dopen (en begraven). Een jaar later duiken ze, met attestatie van Veurne, op in Maarssen. Ze zullen dus in Veurne en/of Ieper hebben gekerkt, maar daarvan kan ik niets vinden. Wie heeft hier meer info over of weet hoe ik daar achter kan komen?

Vast bedankt voor het meedenken/meezoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Nog een aanvulling: 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Hier staat de inschrijving in Maarssen van de attestatie van Margaretta Makkie h.v. Jan Lewis. Dit is dus de juiste persoon. In de linkermarge staat echter nog wat ....

staat daar nou "attestatie gegeven naar Harderwijk 3 maart 1741? 

Als dat zo is, is dat op z'n zachtst gezegd vreemd, want in 1741 gaan ze niet naar Harderwijk, maar naar Zutphen. Harderwijk komt pas in 1753 in beeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...