Guest Masje II Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Geachte leden, Zoek naar de geboortedatum van Hendrikus Vos. Hij zou zijn geboren te Veenmeer ongeveer 1882 Mijn gegevens: Adriana Bolder geboren Zwijndrecht 13 april 1879 om 1.00 uur huwde Zwijndrecht 27 november 1918 Hendrikus Vos geboren Veenmeer ongeveer 1882 (volgens trouwakte) (zoon van Gerrit Vos en Gerdina Verbeek) Bij voorbaat hartelijk dank mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted November 6, 2010 Member Group Share Posted November 6, 2010 Hallo Masje II, Weet jij waar Veenmeer ligt? Ik kon het niet vinden in een plaatsnamenboek. Maar z'n ouders zijn getrouwd in de piepkleine Brabantse gemeente Veen, dus je zult iemand uit Den Bosch erbij moeten halen (en vermoedelijk staat deze vraag in het verkeerde topic -- ik zou het in Zuid-Nederland verwachten). Bron Burgerlijke stand - Huwelijk Archieflocatie Brabants Historisch Informatie Centrum Algemeen Toegangnr: 50.161 Inventarisnr: 8194 Gemeente: Veen Soort akte: huwelijk Aktenummer: 2 Datum: 27-03-1868 Bruidegom Gerrit Vos Geboortedatum: 17-11-1840 Geboorteplaats: Veen Bruid Gerdina Verbeek Geboortedatum: 15-12-1844 Geboorteplaats: Veen Vader bruidegom Hendrik Vos Moeder bruidegom Elizabet du Boeuff Vader bruid Hendrikus Verbeek Moeder bruid Geertrui Ooms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted November 7, 2010 Member Group Share Posted November 7, 2010 Normaal kun je zoeken naar geboorten te Den Bosch via de gemeente site, maar daar schijnt op een moment een probleem mee te zijn. En ...., zou Hendrik's geboorte niet 10 jaar eerder moeten zijn: 1918 - 46 = 1872 ??? Sylvia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted November 7, 2010 Member Group Share Posted November 7, 2010 Trouwens bronnen betr Veen kunnen gevonden worden op Please login or register to see this link. maar hier is hij niet te vinden (misschien zijn de geboorten nog niet online) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Hallo Petra en Sylvia, Hartelijk dank voor jullie reacties. Aan de hand van jullie aanwijzing heb ik het op kunnen lossen. Eigenlijk had ik als Brabander het ook moeten weten. Via een ander kanaal heb ik gevonden dat hij in Veen is geboren. Op GenLias staat het verkeerd vermeld. Deze vraag is nu deels beantwoord. Weet nu wel waar ik zijn geboortedatum moet gaan zoeken. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts