Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

MacKaij 18e eeuw


Framegote

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hallo medespeurders,

Jean Lewis (of Johannes Lewis), een van mijn voorouders, is 2 keer getrouwd geweest. Zijn eerste echtgenote was Marguerite (of Margaret) MacKaij. Ik vond dat destijds uit toen ik in Zutphen kinderen gedoopt vond. Een tijdje later vond ik zelfs een veel eerdere doop in Ieper (nu België) van dit echtpaar en dit jaar vond ik er nog een aantal tussen Ieper en Zutphen in, in Maarssen, provincie Utrecht. Ik heb een begrafenis gevonden van "Mons. Lewits Vrouw" op 20 april 1761 en tot nu toe ga ik er vanuit dat dit inderdaad Margaret Mackaij was. Haar man hertrouwt op 27 september 1761 ...

Tot op heden ben ik er nog niet achter waar Margaret MacKaij vandaan komt of wanneer (en waar) ze met Jean getrouwd is. 

Nu heb ik hier al eerder hulp voor gezocht, maar helaas nog nooit iets kunnen vinden. Omdat er regelmatig nieuwe dingen online worden gezet kijk ik zo af en toe eens in de diverse archieven om te zien of ik iets hierover kan vinden. Ik vond niet specifiek iets over Margaret MacKaij, maar wel over een huwelijk van ene Jan Vijg met Franciska Jacoba MacKaij. Ik kan niet goed lezen waar zij vandaan komt maar Jan Vijg lijkt uit Zutphen te komen ... waar Jean Lewis ook vandaan komt. Misschien kan iemand lezen waar Franciska Jacoba vandaan komt (ik lees: het Huijs van Rhaaij) zodat ik eens kan kijken of zij misschien een zus heeft die Margaret heet....

Het is de bovenste inschrijving in bijgevoegde pagina.

 

Vast bedankt voor de hulp.

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...