Member Group Bjorn Posted September 9, 2019 Member Group Share Posted September 9, 2019 Ik ben op zoek naar de doop en overlijdens akte. Maar beide kan ik niet vinden bij het gelders archief of via familie search. Hij is getrouwd met Geertruida Peelen op 15 sep 1887 (Please login or register to see this link. ) En volgens de huwelijksbijlage is Teunis geboren 23 feb 1856 te Dodewaard alleen als ik kijk in het doop register dan staat hij er niet tussen. (Please login or register to see this link. ) Ook zijn overlijden kan ik niet vinden maar kan evt zijn dat de akte niet openbaar is (korter dan 50 jaar geleden) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ChrisvD Posted September 9, 2019 Member Group Share Posted September 9, 2019 Akte 4. Goed lezen, vooral de opmerking in de kantlijn. Overigens is het een geboorteregister en geen doopregister. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bjorn Posted September 9, 2019 Author Member Group Share Posted September 9, 2019 Sorry helemaal gelijk. Dus toch gewoon niet goed gelezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Kèren Posted September 10, 2019 Member Group Share Posted September 10, 2019 (edited) Teunis van Binsbergen is overleden op 28 JUL 1938 in Heteren, 82 jaar oud, ouders Willem Albert-; + Alberdina Geurts - echtgenoot of weduwnaar van Geertruida Teelen [moet zijn Peelen] GA;Arnhem;Heteren;overl.1938;aktenr.26 -aangifte 28JUL Bovenstaande heb ik van de site wiewaswie, er zit een link bij naar de akte, maar die zit inderdaad niet tussen de scans, ook niet bij FS. Je zou een belletje kunnen wagen en het GA vragen wat er met de akten uit die periode aan de hand is. Daardoor is ook niet meteen vast te stellen wanneer Geertruida Peelen overleed. Tip: Als je niet meteen het overlijden kan vinden, bekijk dan de huwelijksakten van de kinderen. Daarmee kan je dan meestal wel bepalen welke datum ze nog leefden of juist niet. Dat kan je dan documenteren [voor JAN 1922 bijv] en bij een volgende zoektocht die datum aanhouden. Edited September 10, 2019 by Kèren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Kèren Posted September 10, 2019 Member Group Share Posted September 10, 2019 Vond toch het overlijden van Geertruida Peelen op 24 AUG 1960 in Arnhem [bron;GA;Arnhem;1960;aktenr.714 - aangifte 25AUG] Please login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bjorn Posted September 11, 2019 Author Member Group Share Posted September 11, 2019 Dank je wel. Alleen is dat niet de goede Teunis van Binsbergen volgens mij. Want volgens de Huwelijks Akte(en de Please login or register to see this link. ) zijn Dirk van Binsbergen en Jenneke Jansen de ouders. IK heb de Overlijdensakte nog een bekeken van Geertuida maar ik weet niet of ik een goede aannamen doe. Ik lees dat ze gehuwd is geweest met Teunis. Betekend dat ze dan gescheiden zijn (kan ik niet terug vinden in de aktes en de bijlage's). OF zou het kunnen betekenen dat Teunis toen al was overleden (maar dan zou er toch moeten staan weduwe van)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bjorn Posted September 19, 2019 Author Member Group Share Posted September 19, 2019 (edited) Na de wat lees en speur werk moet hij zijn overleden tussen 1912 (leefde nog tijdens het huwelijk van zijn dochter want staat niet vermeld in de bijlage dat hij is overleden) en 1942 (bij overlijden van zijn dochter staat dat haar vader is overleden. Maar kan helaas nog steeds overlijdensakte (of datum iig) niet vinden Edited September 19, 2019 by Bjorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted September 19, 2019 Member Group Share Posted September 19, 2019 Gehuwd geweest met = weduwe van, toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bjorn Posted September 19, 2019 Author Member Group Share Posted September 19, 2019 Ja dat weet ik dus niet zeker, zo u mijn inziens ook kunnen beteken dat ze gescheiden zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted September 19, 2019 Member Group Share Posted September 19, 2019 Het lijkt er op dat er ergens een fout is gemaakt. Als ik jou was zou ik het Gelders archief mailen om te vragen of zij de akte uit 1938 hebben en welke ouders daarin staan. De Teunis met de ouders genoemd bij de akte van 1938 overlijdt in 1940 in Dodewaard. Aktenummer: 11 Akteplaats: Dodewaard Aktedatum: 21-05-1940 Overlijdensdatum: 20-05-1940 Overlijdensplaats: Dodewaard (Neder-Betuwe) Overledene: Please login or register to see this link. Teunis van Binsbergen Leeftijd: 84 Jaar Doopplaats: Dodewaard (Neder-Betuwe) Geslacht: M Beroep: landbouwer Moeder: Please login or register to see this link. Alberdina Geurts Vader: Please login or register to see this link. Willem Albert van Binsbergen Weduwnaar van: Dirkje van Luunen Aktesoort: N Toegangsnummer: 0207 Burgerlijke stand Gelderland, dubbelen Inventarisnummer: 9723 Het klopt dat die Teunis met Dirkje van Luunen was in getrouwd (1890) Dirkje overleed in 1929. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts