Member Group Pvdlee Posted August 29, 2019 Member Group Share Posted August 29, 2019 In het Doopboek van Nijkerk van 1593 tot 1627 RBS 1135 komen geen dopen voor van onechte kinderen. Natuurlijk zijn er onechte kinderen geweest! Ik vraag me nu alleen af: - werden ze helemaal niet gedoopt, (lijkt me niet helemaal volgens de christelijke regels) - werden ze misschien wel gedoopt maar niet ingeschreven. Is er iemand (een theoloog?) die hier wat licht op kan werpen.? In latere jaren worden er wel onechte kinderen als gedoopt ingeschreven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Kèren Posted September 5, 2019 Member Group Share Posted September 5, 2019 Kan het zomaar zijn dat ze in een apart boek werden opgetekend? Zo kom ik deze tegen: Please login or register to see this link. Zou navraag doen bij het desbetreffende archief. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts