Member Group jacqueline Posted October 29, 2010 Member Group Share Posted October 29, 2010 Hallo allemaal, Graag zou ik meer informatie hebben over de voorouders van Willem Verheij en zijn vrouw Cornelia of Neeltje Casteleijn uit Nieuwer-Amstel. Ook zou ik graag weten of ze meer kinderen hadden dan Hermanus (mijn voorvader) en Anna Maria. Via Please login or register to see this link. vond ik Willems doop en overlijdensdatum; echter geen ouders: Registre Civique Nieuwer-Amstel jaar: 1811 CANTON: Nieuwer-Amstel COMMUNE : Nieuwer-Amstel Persoons Gegevens NAAM: Willem VERHEIJ BEROEP: Schoenmaker GEBDATUM: 07-10-1773 GEBJAAR: 1773 OPMERKING: Nieuwer-Amstel WIJK: 8 NR: 41 BS Overlijden Nieuwer-Amstel OVLAKTE: 0087 NAAM: VERHEIJ VOORNAMEN: Willem OVLDATUM: 18-04-1829 OVLJAAR: 1829 LEEFTIJD: // GEBPLAATS: Nieuwer-Amstel OPMERKING: // Via dezelfde website het overlijden van Cornelia BS Overlijden Nieuwer-Amstel OVLAKTE: 0037 NAAM: CASTELEIJN VOORNAMEN: Cornelia OVLDATUM: 13-04-1817 OVLJAAR: 1817 LEEFTIJD: // GEBPLAATS: // OPMERKING: // Voor Hermanus vond ik opPlease login or register to see this link. de geboortedatum 22-2-1800 Dit is zijn huwelijksakte Bron Burgerlijke stand - Huwelijk Archieflocatie Noord-Hollands Archief Algemeen Toegangnr: 358 Inventarisnr: 87 Gemeente: Nieuwer-Amstel Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 12 Datum: 06-05-1824 Bruidegom Hermanus Verheij Leeftijd: 24 Geboorteplaats: Nieuwer-Amstel Bruid Catharina Helena Winterswijk Leeftijd: 19 Geboorteplaats: Amsterdam Vader bruidegom Willem Verheij Moeder bruidegom Neeltje Castelijn Vader bruid Bernardus Winterswijk Moeder bruid Geertruida Greve Nadere informatie beroep bg.: schoenmaker En dit die van zijn zus Bron Burgerlijke stand - Huwelijk Archieflocatie Noord-Hollands Archief Algemeen Toegangnr: 358 Inventarisnr: 87 Gemeente: Nieuwer-Amstel Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 26 Datum: 31-05-1828 Bruidegom Gerardus Morsink Leeftijd: 37 Geboorteplaats: Beverwijk Bruid Anna Maria Verheij Leeftijd: 26 Geboorteplaats: Nieuwer-Amstel Vader bruidegom Gerardus Morsink Moeder bruidegom Joanna Schut Vader bruid Willem Verheij Moeder bruid Cornelia Casteleijn Nadere informatie beroep bg.: broodbakker; beroep moeder bg.: gestkladder; beroep vader bd.: schoenmaker; weduwnaar van Anna Kuipers Volgens hPlease login or register to see this link. geboren op 22 april 1802. Van de website van het Amsterdams Stadarchief nog de volgende vermeldingen: dochter Cornelia vader Steven Gijbels Niet Katholiek moeder Joanna Castelijn getuigen Willem Verheij Neeltje Castelijn pastor Joannes Andreas Offerman doop 15 oktober 1800 religie Rooms-Katholiek, kerk De Duif bron 361 p. 94 (folio 47v) nr. 4 zoon Ignatius Onwettig vader Ignatius te Pas Uit een andere stad of parochie moeder Adriana Verheij Uit een andere stad of parochie getuigen Wilhelmus Verheij Cornelia Castelijn pastor J. Hegeman doop 28 oktober 1805 religie Rooms-Katholiek, Begijnhofkerk bron 342 p. 228 (folio 110v) nr. 1 Het was een R.K. familie, via VPTD de volgende info: De Rooms-Katholieken uit dit gebied behoorden tot de staties Legmeer en Bovenkerk, Buitenveldert, de Nes en Zwaluwenbuurt, de Kwakel en Rustenburgerpad. De dopen R.K. Rustenburgerpad zijn online in te zien; hierin heb ik geen van de genoemde personen aangetroffen. Weet iemand meer over deze familie? Bij voorbaat dank, Groeten van Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted October 30, 2010 Member Group Share Posted October 30, 2010 Hi Jacqueline, Ik heb het vermoeden dat je nog niet naar de overlijdens akten van dit echtpaar heb gekeken ook al heb je wel de exacte datums. Ik heb die van Cornelia al voor je opgezocht op FS, Dit is de exacte link: Please login or register to see this link. Op de 1817 overlijdensakte van Cornelia waren geen ouders vermeld, maar wel leeftijden: Willem is 44 en Cornelia 40 (ie geb ca 1776). Ook is er een 44 jarige Johannes Casteleijn op de akte vermeld, misschien wel een broer. Voor Willem zal je zelf maar eens even moeten bladeren. De directe link naar de FS akten voor Amstelveen is: Please login or register to see this link. Sylvia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted October 30, 2010 Author Member Group Share Posted October 30, 2010 Hallo Sylvia, Dank je wel! Ik heb inmiddels de overlijdensakte van Willem Verheij opgezocht; hij is een zoon van Hermanus Verheij en Johanna van Iperen. Ik had er helemaal niet aan gedacht hier te kijken! Al meteen een stukje verder, fijn! groeten van Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts